januszokrzesik.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
januszokrzesik.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - januszokrzesik.blog.bielsko.pl
« strona główna

Komentarzy (46)

Przeżyjesz dwa razy więcej!

  

Na sąsiednim blogu Grzegorza Olmy wywiązała się krótka dyskusja na temat hasła promocyjnego Bielska-Białej, w której mylnie utożsamiono z hasłem miejskim hasło portalu bielsko.biala.pl - "Miasto tworzą ludzie". Widać przy okazji, jak to "prawdziwe" miejskie hasło jest wypromowane, skoro doszło do takiej pomyłki :-(

Warto zatem wyjaśnić, że od kilku miesięcy hasło promocyjne BB brzmi: "Przeżyjesz dwa razy więcej!". Mnie się ono podoba, całkiem zgrabnie nawiązuje do tego, co wyróżnia nasze miasto spośród dziesiątek innych miast, czyli do jego "podwójności". Dwuczłonowa nazwa, herb na dwóch tarczach, dwutorowa historia Bielska i Białej, odmienne konotacje kulturowe a nawet etniczne obu miast - hasło próbuje uczynić z tego atut, zapowiedź podwójnej dawki przeżyć podczas spotkania z BB. Autorzy hasła, jedna z bielskich agencji reklamowych, postawili na kulturowa specyfikę, a nie na żadne turystyczne czy rozrywkowe walory miasta. Czy słusznie? Z jednej strony tak, bo drugiego tak "podwójnego" miasta w Polsce nie ma, zatem stosunkowo łatwo będzie wytworzyć identyfikację hasła z produktem, czyli BB. Z drugiej strony pomysł jest ryzykowny, bo jaki ma być odbiorca tego subtelnego komunikatu, do którego odczytania potrzebna jest chociażby zdawkowa znajomość tożsamości miasta? Chyba że uznamy, że samo hasło też jest "podwójne" i nie tylko zawiera przekaz o specyfice naszego miasta, lecz także niesie nadzieję, że przybysz natrafi tu na zapierające dech w piersiach atrakcje, których intensywnośc jest większa od tych sopockich czy wrocławskich. Tylko co, jeżeli ktoś uwierzy i przyjedzie "sprawdzić bojem"?

2009-09-16 | Dodaj komentarz
arturpalyga
2009-09-17 01:08:17
Czechowice-Dziedzice i Radziechowy Wieprz też mogłyby sobie używać tego hasła.------ Radziechowy Wieprz - experience twice as much!------ Podobnie Skarżysko-Kamienna, Jaworzno-Szczakowa, Konstancin-Jeziorna, Kędzierzyn-Koźle itd. W Trójmieście natomiast można przeżyć potrójnie.Tylko przeżyć co? No właśnie. Podstawowy zarzut, że jest to hasło kompletnie pozbawione treści, idealnie puste, adresowane do nikogo i po nic.
Konrad
2009-09-17 08:22:40
Pamiętam że w Gdyni wymyślili fajne hasło promujące miasto. Otwieramy okno na Gdynię. No i były takie plakaty w Polsce reklamujące to miasto. Wydaje sie że w BB na początku mogło być hasło reklamujące miasto, przypominające polakom, że jest takie miasto..... a za nie wiem 7-10 lat powyższe hasło byłoby jak najbardziej na miejscu. Jeżeli ktoś przyjedzie dzisiaj, zobaczy, zwiedzi i za 10 lat kiedy będą już od storny komercyjnej atrakcje na Szyndzielni, Debowcu, kiedy będzie taki nasz Dysneyland jak to Pan przypomina niejednokrotnie, kiedy będzie w znacznej większości odrestaurowana Starówka o tak wtedy jest szansa, że goście, turyści, przeżyja 2x więcej. Moim zdaniem hasło nieco wyprzedziło rozwój miasta. A BB traktowane jest jak jedno miasto niczym się nie różni Bielsko od Białej i prawidłowo ( dla nas). Z roku na rok coraz ładniejsze, coraz silniejsze.
XY
2009-09-17 12:25:00
Paradoksalnie, hasło zamiast mówić o spójności, podkreśla podział, którego już nie ma, więc co tu podwójnie przeżywać? Kulturowo tez nie bardzo, mając na myśli spuściznę minionych lat: niemcy, austriacy, czesi, polacy.... żydzi, katolicy, protestanci.... fabrykanci, kupcy, mieszczanie i rolnicy...Tylko dwa razy? A może cztery abo sześć? I najważniejsze - co przezyjesz 2x? Wcale nie ma konotacij w pozytywnym kierunku.
januszokrzesik
2009-09-17 12:41:15
Panie Arturze, wyśmiać można wszystko. Nie odbieram Panu tej przyjemności, tym bardziej że mnie bezpośrednio nie dotyczy, ale zauważę na marginesie, że bycie zawsze przeciw jest intelektualnie równie jałowe jak bycie zawsze za.
arturpalyga
2009-09-17 13:32:33
Ostatnio byłem za sprzeciwem :) Chciałem w możliwie wyraźny sposób podkreślić, że dwuczłonowość nazwy to za mało, aby przeżywać. I, jeśli jest choć gram treści w tym haśle, to pytam czego dwa razy więcej przeżyję? Czy w Kędzierzynie-Koźlu też przeżyję dwa razy więcej tego czegoś? Obawiam się, że to hasło uszyli ci sami krawcy, którzy ubierali Andersenowskiego króla.
januszokrzesik
2009-09-17 14:33:46
I tu być może dochodzimy do sedna, panie Arturze. Szaty szyte przez andersenowskich krawców nikomu nie przeszkadzają na zgrabnej blondynce, ale na królu z nadwagą - i owszem! Ale to już nie wina krawców, tylko króla który o siebie nie dba...
kamil s.
2009-09-17 17:42:38
Z całym szacunkiem panie Arturze ale Radziechowy to jedna miejscowość a Wieprz to druga. Więc kapeczkę nie pasuje to porównanie to Bielska Białej. Wiem bo mieszkam obok Radziechów.:-) Ot taka mała poprawka.
arturpalyga
2009-09-17 17:55:37
Wiem, wiem, gmina tylko podwójna. Ale w gminie już dwa razy więcej :)
jakub andrzejewski
2009-09-17 18:53:14
Zgadzam się całkowicie z tymi głosami, które krytykują nową promocję miasta. Hasło jest tak bezosobowe, że mogłoby promować nie tylko każdą miejscowość w Polsce, ale nawet każdy produkt. Najlepiej jednak nadawałoby się do promocji agencji towarzyskiej ("Tu przeżyjesz dwa razy więcej" - dwu - członowo!). Jeżeli za ten pomysł wzięła znowu pieniądze mająca monopol na wszystkie miejskie promocje agencja reklamowa syna pewnego radnego, wydająca m.in. foldery z koszmarnymi błędami językowymi, to nic mnie już nie zdziwi. Inna agencja z kolei wzięła kasę za projekty nowych tablic z nazwami placów i ulic. Na wzorcowych tabliczkach, które wywiesiło w Ratuszu Biuro Promocji Miasta przeczytać można m.in.: "Plac Bolesława Chrobrego Śródmieście Bielsko". Polska jenzyk trudna jenzyk, jakby powiedział Matawu. Pojechałem po bandzie, ale szlag mnie trafia gdy widzę jak wyrzuca się w błoto pieniądze z moich podatków i równocześnie zaciąga kosmiczne kredyty.
januszokrzesik
2009-09-18 16:07:22
Jakubie Andrzejewski, ja tylko po to zabieram głos żeby Cię uspokoić że agencja syna radnego nie miała z tą sprawą nic wspólnego :-)
Artur Bartkiewicz
2009-09-18 18:11:23
Hasło troche ryzykowne : Centrum Gemini też reklamowało się jako podwójna przyjemność ( od gemini - bliżnięta ) ale jakoś nikt nie wiedział o co chodzi. Chciaż gdy do hasła BB dodać podtekst erotyczny to zaczyna być ciekawe :)
Artur Bartkiewicz
2009-09-19 11:02:36
I właśnie wymyśliłem pod prysznicem : Bielsko-Biała : jedno miasto, dwie historie, milion możliwości :)
januszokrzesik
2009-09-19 11:04:15
Mnie się podoba!
arturpalyga
2009-09-19 12:08:18
No, to ten kierunek.
foulks
2009-09-19 15:16:43
Myślę ze problem polega na tym ze nie cytuje się całego hasła które wydaje mi się ze brzmi albo powinno brzmieć "Bielsko-Biała, Przeżyjesz dwa razy więcej!" Wtedy wszystko staje się jasne. Mysle ze ten filmik jest tez ciekawy : http://www.youtube.com/watch?v=ip3BrYvrKA0 Chociaż powinno być bardziej podkreślone ze te kamienice co są przedstawione to tylko kilka procent pięknych kamienic w BB.
Panie Arturze
2009-09-20 10:49:37
Tak na prawdę w K-K przeżyjemy 4x więcej, miasto to powstało w 1975 r. z połączenia aż czterech osobnych organizmów administracyjnych: Kędzierzyna, Koźla, Sławięcic i Kłodnicy
arturpalyga
2009-09-20 11:26:32
A jakąż tam mają historię! Księstwo kozielskie! Mają swój poczet książąt kozielskich. Twierdza Koźle! Oblężenie przez Napoleona! A w XIX wieku, charakterystyczny dla Śląska, gwałtowny rozwój przemysłowego Kędzierzyna, przy którym Koźle staje się ubogim krewnym ze swoją nikomu niepotrzebną twierdzą. Oczywiście wielokulturowość. I jeszcze powstanie śląskie i przesuwanie granic - raz w Niemczech, raz w Polsce. Cztery razy więcej to minimum.
krzysiek
2009-09-20 11:59:33
a może by dołożyć coś o górach.... "Bielsko Biała - jedno miasto, dwie historie, góry możliwości"
foulks
2009-09-20 20:07:20
Nie wiem co K-K ma do tematu, chcą to mogą sobie pisać ze nawet 10 razy więcej. Z tego co widzę to niektórzy nawet jak by ich pomysł został wybrany na hasło , tez by krytykowali. Zawsze znajdzie się powód.
jokrzesik
2009-09-20 21:44:58
Krzyśku, dobrze kombinujesz :-) Przypomina mi to trochę hasło kibiców TSP: "Ponad nami tylko góry" :-)
arturpalyga
2009-09-21 00:37:02
Oni dziesięć, a my szesnaście, a Jaworzno-Szczakowa 24. Ale może Pan, Panie Foulks wie, czego więcej? Dwa razy więcej czego przeżyjesz w Bielsku-Białej? Może to zdradzą w dalszej części kampanii. Może poczekajmy.
Foulks
2009-09-21 18:22:44
Myślę ze to jest dla każdego zainteresowanego do odkrycia. Zakładając ze leci krotka reklamówka w TV pokazującą nasze miasto i na koniec jest hasło "Bielsko-Biała, Przeżyjesz dwa razy więcej!". Zaczynając od podstaw to każdy inteligentny człowiek zrozumie ze chodzi o reklamę miasta. Następnie zada sobie pytanie, co takiego jest w tym B-B ze przeżyję dwa razy więcej. Bardzo inteligentny zobaczy nawet powiązanie "dwa razy" z dwu członową nazwa miasta. Następnie jeśli będzie zainteresowany, to sprawdzi w internecie co Bielsko-Biała oferuje. W tym momencie hasło odnosi sukces. Ponieważ potencjalny turysta dowiaduje się ze w B-B można iść na stare miasto, do teatru, do muzeum [zamek], "na sklepy" [Gemini, Sfera, bardzo atrakcyjne], na mecz i co może go zdziwić może wyjechać na nie mała "górkę" Szyndzielnia specjalnie się nie wysilając. Dla "harckorowcow" jest wiele inny szlaków na które mogą wyjść o własnych silach. Jak pisałem wcześniej hasło potencjalnie odnosi sukces, a to ze mogło by być bardziej charakterystyczne to nie znaczy ze za jakiś czas, gdy będzie trzeba odświeżyć reklamę, nie zostanie użyte hasło nawiązujące bezpośrednio do charakterystyki B-B. Uważam tez ze samo hasło i parę plakatów w centrum miasta to nie jest reklama. TV, Gazety z innego regionu są najlepszym miejscem na reklamę.
arturpalyga
2009-09-21 19:56:57
Foulks, ale Pan się nie odnosi do treści tej promocji, tylko do ewentualnej emisji telewizyjnej. Zgadzam się, że jeśli jakakolwiek reklama miasta z jakimkolwiek hasłem promocyjnym poleci choć przez chwilę w telewizji, to jest szansa, że komuś się zechce sprawdzić w internecie, co w tym mieście jest takiego, że je reklamują. Natomiast, używając dla czystej przyjemności naszego ulubionego przykładu Kędzierzyna-Koźla, gdybyśmy zobaczyli w telewizji reklamę tego miasta opartą na haśle pt. "Przeżyjesz dwa razy więcej" i powiązalibyśmy to z dwuczłonową nazwą miasta to uważam, że większości z nas wydałoby się to pretensjonalne i troszkę śmieszne, a przede wszystkim puste, jak retoryczna retorta. Myślę, że podobnie odbierane może być przez osoby z zewnątrz hasło promocyjne Bielska-Białej.
Foulks
2009-09-22 16:46:51
Reklama w tv to jest tylko przykład. Moze być plakat, ulotka, reklama w gazecie lub radiu. Samo hasło dla samego bycia hasłem choćby nie wiem jaka treść miało jest bez celowe. Hasło + reklama odnosi sukces. Co do śmieszności haseł reklamowych to podejrzewam ze w Polsce jest ponad 30 milionów opinii. Innymi słowy każdy ma swój gust i ocenia wedlug niego.
arturpalyga
2009-09-22 17:17:48
No to rozumiem, że Pana zdaniem obojętnie jakie będzie hasło, może być nawet i "Orzeszek!". Obojętne też, co się promuje. Można promować dwuczłonowość nazwy, jak już nic innego nie ma. OK.
Foulks
2009-09-22 17:27:54
Nie wiem z której mojej wypowiedzi wyciągnął pan takie wnioski. Moze napisze jeszcze raz. 1. Nie trafi się z hasłem do każdego człowieka, tzn zawsze ktoś wyśmieje lub skrytykuje. 2. Hasło to jest tylko fragment reklamy wiec, debata czy hasło wnosi jakiś głębszy sens albo przesłanie jest niepotrzebne bo jeszcze za hasłem musi iść treść reklamy, poziom wizualny i dźwiękowy itp itd. Dlatego uważam ze hasło "Przeżyjesz dwa razy więcej!" nie jest hasłem złym. Jest proste i nie specjalnie skomplikowane ale czy to są minusy to jak już pisałem, zależy kto na to patrzy. Nie uważam tez ze jest to najlepsze hasło i lepszego być nie może. Dobrze przygotowana akcja reklamowa może odnieść sukces z tym hasłem. Takie jest moje zdanie.
arturpalyga
2009-09-22 18:27:43
Hasło "orzeszek" też jest proste i nieskomplikowane. Wszystko, co Pan pisze można osiągnąć tak samo z hasłem "Orzeszek". I tak samo niczego nie promuje w tym mieście, jak owo "Dwa razy więcej". Przewagą "Orzeszka" jest, że z założenia jest niepoważny, a nie przez przypadek. Wszystko można sprowadzić do tego, że jednemu się podoba to, a innemu co innego. Ale to nie jest dyskusja o urodzie damskiej, gdzie non disputandum, a o komercyjnym produkcie, za który zapłacono pieniądze i w który się te pieniądze nadal będzie inwestować. Haseł reklamowych nie wymyślają artyści, którzy jak wiadomo, krążą w obłokach, ale konkretne firmy, które dokładnie wiedzą co promujemy, dlaczego to, kto konkretnie jest adresatem tej promocji i jaki efekt chcemy osiągnąć. Mam więc nadzieję, że autorzy tej promocji wiedzą to wszystko i w dalszej części kampanii się wyjaśni.
Urania
2009-09-22 22:19:53
zaiste-dziwi mnie poklask dla hasła-jakiegoś-tak go nazwę- obiektywnie,jestem bardziej wymagająca i nie przemawia do mnie coś w styllu oferty dla turysty,który otwiera folder promujący hotel np.w komercyjnej Tunezji,bo tak mi sie kojarzy ten wybraniec słowny-pozdrawim -jestem z poza BB,ale lubię to miasto.
Foulks
2009-09-23 17:03:08
Kończąc ta bezcelowa dyskusje, bo wnioskuje ze cokolwiek ja napisze Pan i tak rozpisze się o "Orzeszkach" albo "K-K", chciał bym powiedzieć ze kończę bo chce uniknąć dalszej Pańskiej kompromitacji... Pozdrawiam
arturpalyga
2009-09-24 01:43:10
Powiedział prosiaczek, czmychając. Miło się spierało, a w takim jakimś szczeniackim stylu Pan kończy. Au revoir!
dociekliwy
2009-09-24 11:18:10
Hasło "Bielsko-Biała. Przeżyjesz dwa razy więcej" nie jest złe. Oczywiście wszystko można skrytykować. W tym przypadku "dwa razy" ma jakiś sens. Skąd natomiast propozycja z "milionem możliwości"? A dlaczego nie dwa miliony, albo 180 tysięcy możliwości?
Anty
2009-09-24 17:59:09
Dlatego że "dwa razy więcej" jest bez sensu. Dwa razy więcej niż co lub gdzie ? Można wypić dwa razy więcej piwa niż szwagier albo mieć dwa razy więcej urlopu niz sąsiad. A w BB co przyeżyjemy dwa razy więcej ? Niż gdzie ? A "milion" oznacza "dużo". Czy jak ktoś mówi że ma milion pomysłów to należy zapytać dlaczego nie 180 tysięcy ? Bez sensu ...
Foulks
2009-09-24 23:24:16
Podobają mi się ludzie co rzucają hasełkami i przeczytanych książek maja setki. Szkoda ze zero inteligencji za tym idzie i nawet 16 latek śmieje się im w twarz. Proponuje każdemu krytykowi aby wymyślił lepsze hasło. Jeśli przerasta to wasze możliwości, można tez przytoczyć hasło z innej kampanii reklamowej które wedlug was jest lepsze. Wtedy będzie można porównać i odnieść się do waszych pretensji. Moze się okaże ze to czego oczekujecie jest nie wykonalne albo nikt inny tego jeszcze nie zrobił... nie wiem zobaczymy.
Foulks
2009-09-24 23:29:59
Do Anty: Czy chciał byś aby w haśle kampanii reklamowej był zawarty spis atrakcji, w tym przypadku, naszego miasta ? Hasło to ma sens bo każdy zainteresowany zadaje sobie pytanie właśnie takie jak ty tutaj. Czego dwa razy więcej? Czemu dwa razy więcej? To powoduje ze zaczyna się interesować reklamowanym produktem. Poza tym jak już pisałem samo hasło niczego nie zmieni jeśli nie będzie zawarte w reklamie. Jeśli na ulotce, w gazecie, na plakacie lub w TV będzie pokazane Bielsko-Biała, ze wszystkimi swoimi zaletami, a na koniec padnie hasło "Bielsko-Biała,Przeżyjesz dwa razy więcej!" to myślę ze wszystko będzie jasne.
arturpalyga
2009-09-25 00:24:31
Jakby Pan Okrzesik ogłosił chociażby na swoim blogu konkurs na hasło promocyjne Bielska-Białej, to efekty mogłyby być całkiem interesujące. A jednocześnie doszłoby może do tego, czego starannie uniknięto i czego unika się u nas zawsze, do jakiejś debaty publicznej, jak chcemy być promowani i co można w BB promować poza dwuczłonowością nazwy?
Anty
2009-09-25 07:11:01
do Foulks : Hasło to najbardziej zainteresuje jeżeli będzie reklamowało dom publiczny. Wtedy wiadomo o co chodzi. A tak wogóle po co nam hasło ? Napiszmy Bielsko-Biała cyrylicą, od tyłu , z góry ma doł. I dopiszmy "dupa'. To dopiero wzbudzi zainteresowanie ...
Foulks
2009-09-25 09:42:14
Do Anty: stosuje Pan bardzo podobna metodę dyskusji co Pan artur wiec tak jak w jego przypadku po prostu nie ma sensu tego dalej ciągnąć. Dalej Panowie nie podaliście choćby przykładu lepszego hasła a szkoda bo to by był wasz pierwszy konkretny wkład w ta dyskusje a nie pisanie o tym jak bardzo nie podoba wam się to hasło popadając ze skrajności w skrajność. Pozdrawiam
arturpalyga
2009-09-25 14:10:59
Wie pan, gdyby krytyk teatralny zamierzał pisać sztuki, musiałby najpierw przestać być krytykiem, bo to się nie godzi ze sobą. Gdybym zamierzał pisać hasło promocyjne BB, nie pozwoliłbym sobie na krytykowanie tego tu.
Artur Bartkiewicz
2009-09-25 14:47:25
A ja jednak wolałbym kupić samochód "który ma milion możliwości" niż ten, w którym "przeżyje dwa razy więcej " :)
mars
2009-09-25 23:50:30
można jeszcze dodać coś o reksiu...
Rajmund Pollak
2009-09-26 06:17:05
Oj krótką pamięć ma radny Okrzesik i jego klakierzy ( bo każdy kto ma inne zdanie zostaje potępiany albo wręcz wyrzucany z blogu , a w najlepszym razie wytarty nową cenzurą ) , bo zapomnieliście wszyscy o najważniejszym : BIELSKO-BIAŁA - MIASTO WOJEWÓDZKIE - OTO JEST ZADANIE !!! Pozdrawiam Pollak Rajmund z Podbeskidzia
januszokrzesik
2009-09-26 14:28:13
O mój Boże, znowu on! Proponuję go nie zauważać, może sobie pójdzie...
Konrad
2009-09-28 19:46:53
PONAD NAMI TYLKO GÓRY. No właśnie fajne hasło mają kibice TSP i rzeczywiście można by to było przełożyć na promocje naszego miasta BB na reklamę. Z prostych powodów, taka forma reklamy po pierwsze da ludziom do myślenia, pojawi się najpierw..."?" o co im i komu tak właściwie chodzi ? Dopiero po bliższym zapoznaniu sie z reklamą, bilboardem można będzie stwierdzić, że chodzi o reklamę naszego miasta. Kolejna sprawa -rożnego rodzaju rankingi potwierdzają, że BB jest jednym z najlepiej rozwijających sie miast w Polsce no w Sopocie będą kręcić nosem, ale co nie możemy powiedzieć, że ..... PONAD NAMI TYLKO GÓRY!!!!
Deili
2009-10-01 14:12:45
Kurde ludzie, hasło jak hasło, nie kojarzy się z niczym tak naprawdę, mam namyśli osoby z poza regiony. Równie dobrze mogło by być masło maślane. I tak jak było wspomniane wcześnie, jakie wrażenia. Ktoś tu zapodał linka do filmu na youtube, po nim mam jeszcze gorsze odczucia. Nie wiem już czy my chcemy przyciągnąć turystów kamienicami konkurując z warszawską czy Krakowską starówką czy turystyką przez pobieżne powiedzenie o Szyndzielni, bo o czymś takim jak stoku narciarskim np na Dębowcu już zapomniano ale za to wspomniano o Bulwarach Straceńskich, No ale to fakt na Bulwarach Straceńskich przeżyją dwa razy więcej szoku i załamania widząc tamtejsze ławki zasyfiony teren i niedaleką budowę obwodnicy, naprawdę bardzo dobre miejsce do promocji.
ja
2010-11-03 09:01:03
Oglądnąłem właśnie film promujący miasto. "Bielsko-Biała przeżyjesz dwa razy więcej" i jestem niezadowolony z efektu końcowego...można powiedzieć że załamany............Jeśli ten film kogokolwiek zachęci do przyjazdu tutaj to będzie jakiś cud...
januszokrzesik
2010-11-03 20:26:22
Jeszcze nie widziałem. Jak zobaczę to się wyrażę...

Informacje:


Janusz Okrzesik


Urodzony 49 lat temu w Bielsku-Białej, absolwent Liceum im. Żeromskiego w Bielsku-Białej i Uniwersytetu Warszawskiego.

Doktor nauk politycznych (doktorat na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach), wykładowca Uniwersytetu Śląskiego i Wyższej Szkoły Finansów i Prawa w Bielsku-Białej.

Autor wielu publikacji, najbardziej dumny jest z podręcznika akademickiego 'Ustrój polityczny RP. Wprowadzenie', którego jest współautorem oraz z ostatnio wydanych książek: "Polski Senat. Studium politologiczne" oraz "Obywatele dyplomaci".

Były parlamentarzysta, poseł w latach 1989-1991 i senator w latach 1993-2001. Za swoje największe osiągnięcia polityczne uważa aktywny udział w ruchu 'Solidarności' i odzyskaniu niepodległości w 1989 r., udział w demontażu komunistycznej bezpieki i cenzury oraz wprowadzenie do polskiej konstytucji nowoczesnych zapisów chroniących środowisko naturalne. Jako największą porażkę w polityce odbiera swoją bezsilność przy likwidacji województwa bielskiego.

Cztery razy wybrany przez mieszkańców Bielska-Białej na radnego, po 15 latach zrezygnował z mandatu by objąć funkcję prezesa TS Podbeskidzie. Po wieloletniej przygodzie z Unią Wolności pozostaje od lat bezpartyjny.

Ma w domu mnóstwo książek, nie ma za to telewizora.

Dużo podróżuje, był w prawie 40 krajach na czterech kontynentach.

Archiwum:


2013
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (3)
» maj (1)
» kwiecień (2)
» marzec (4)
» luty (3)
» styczeń (4)

2012
» grudzień (4)
» maj (7)
» kwiecień (3)
» marzec (1)
» luty (3)

2011
» grudzień (3)
» listopad (1)

2010
» grudzień (4)
» listopad (5)
» październik (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» styczeń (2)

2009
» grudzień (1)
» listopad (2)
» październik (3)
» wrzesień (1)
» sierpień (1)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (6)
» styczeń (7)

2008
» grudzień (4)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (2)
» lipiec (3)
» czerwiec (6)
» maj (7)
» kwiecień (5)
» marzec (9)
» luty (9)

Ostatnie komentarze


[bb]
Panie Okrzesik. Minęło 10 lat od Pana "poezji" dot. końskich zaprzęgów i bolka i lolka...
[]
Several of these games are worth some time and are actually beddckegadfadddc
[jan]
Tu nie ma co komentowac.Ksiezy i biskupów którzy beda pozwalac na profanacje kosciolow po prostu...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 858323
Newsów: 147
Komentarzy: 4761
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Przeżyjesz dwa razy więcej!, blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała