januszokrzesik.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
januszokrzesik.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - januszokrzesik.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - czerwiec 2013

Komentarzy (39)

Ta ostatnia niedziela

  

Dostałem rozwiązanie umowy z SITĄ z dniem 30 czerwca. W terminie złożyłem odpowiednią deklarację "śmieciową" w urzędzie. Od 1 lipca mam segregować śmieci. Jest sobota 29 czerwca - nie mam nowych pojemników, nikt się w tej sprawie nie kontaktował, mimo że na deklaracji proszono i o numer telefonu i o adres mailowy. Dzwoniłem do znajomych - może mam pecha, ale wszyscy są w tej samej sytuacji. Sąsiedzi na mojej ulicy też.

Została niedziela. Rozumiem, że SITA, która wygrała przetarg, chcąc wywiązać się z jego warunków, właśnie w tę ostatnią niedzielę dostarczy wszystkim pojemniki. Ponieważ od kilku dni do SITY dodzwonić się nie da, tą drogą zawiadamiam, że po południu mnie nie będzie. Proszę zatem przywieźć pojemniki przed 15.

2013-06-29 | Dodaj komentarz
gość55
2013-06-29 13:29:32
Niech Pan czeka cierpliwie w domu.Człowiek z Sity w żółtym uniformie dostarczy Panu woreczki.Jaka ustawa spłodzona przez kumpli z PO takie wykonanie.
gooral
2013-06-29 17:12:00
'gościu', jasnym dla Ciebie jak widzę jest, że wszystko powinni załatwiać 'kumple'. Niestety prawda jest taka, że prawo i jego wykonanie powierza się 'wybranym' ludziom. U nas Ci 'ludzie' odpowiedzialni za wykonanie tego prawa są Ci sami od wielu kadencji, a nie widzę wśród nich J.O. Sytuacja natomiast jest faktycznie co najmniej śmieszna, bo co mam zrobić ze śmieciami gromadzonymi prawie od dwóch tygodni, których np. nie musiałem sortować a najbliższy odbiór będzie zrealizowany 1 lipca ?
siwy
2013-06-29 17:31:53
Dostałem dwa worki "na suche". Stary pojemnik w rozumieniu Sity chyba jest na mokre. Pytanie oprócz tego, które zadał gooral jest następujące: Gdzie ja te worki mam trzymać? W kuchni, garażu (nie każdy go ma)? Brak informacji o terminie odbioru tych śmieci wyklucza wyłożenie worków na zewnątrz posesji i ich odbiór. Jak to mówił Kociniak "burdello, bum, bum". Gooral, nie przejmował bym się segregacją czerwcowych śmieci. Jak chcieli mieć posegregowane od 1 lipca, to dziś powinni odebrać zmieszane. Problem Sity. "Każdy sąd nas uniewinni". A poza tym "sądy sądami, a sprawiedliwość musi być po naszej stronie". Koniec udzielnego księcia jest bliski.
jestę studentę
2013-06-29 17:32:12
Oceń testy a nie... :D
siwy
2013-06-29 18:20:16
eee, studęt. Każdy musi sobie zrobić przerwę, żeby nie zwariować, szczególnie sprawdzając testy. A napisz, czy były to testy wyboru, czy wasze "wypociny", bo jak te drugie, to się Autorowi bloga tym bardziej nie dziwię.
wykładowczyni
2013-06-29 19:00:36
A ty się studęt ucz do sesji, a nie blogi czytaj :-) Już, do książek!
Konrad
2013-06-29 19:10:40
To będzie chyba problem w całym kraju. Sita nie wiedziała pewnie czy wygra ten cały przetarg ( a może wiedzieli.. ) więc pewnie bedzie po naszemu czyli wszystko będzie działać z opóźnionym zapłonem! Stad zapewne nie zainwestowali odpowiednich środków na zakup worków czy kontenerów, które musza być dostępne dla mieszkańców posesji prywatnych oraz osiedli w BB. Nigdzie nawet na osiedlach nie ma nowych kontenerów na segregacje odpadów na mokre i suche ( poza dzwonami na papier, szkło i plastik ). Tak więc dopóki Sita nie zaopatrzy w 100% wszystkich mieszkańców w worki czy kontenery na segregacje śmieci, o wystawianiu rachunków za segregację lub jej brak, niech zapomną o tym w chwili obecnej aż do czasu kiedy wszystko od strony technicznej zostanie zapięte na ostatni guzik!
gość55
2013-06-29 19:27:48
Jak nie można zrozumieć instrukcji podziału na suche i mokre , to można zaplacić x 2 i główka nie musi myśleć,Pracownicy ZGO zrobią to za opłatą.
siwy
2013-06-29 19:38:36
gość55, proszę czytaj ze zrozumieniem
gość55
2013-06-29 19:48:17
Kto spłodził tę ustawę,Krywult czy koledzy z PO /pogrobowcy dawnej UW,KLD itp-patrz dzisiejszy spęd?
jestę studentę
2013-06-29 19:54:55
"wykładowczyni" już po. Tytuł magistra na wyciągnięcie ręki a ty pewnie dalej na zmywaku w UK.
januszokrzesik
2013-06-29 19:55:43
Oderwałem się na chwilę od pasjonującej lektury testów i cóż widzę? Że są goście, którzy najwyraźniej nie są w stanie dokonać w swoim umyśle segregacji i mieszają wszystko z polityką. Nawet to, że firma która wygrała przetarg nie dostarczyła na czas worków i kontenerów. Ustawa nie jest doskonała, to fakt, ale problem który sygnalizuję nie dotyczy jakości prawa, tylko organizacyjnej zapaści samorządu lokalnego i przedsiębiorstwa śmieciowego. Ale cóż, jednym się wszystko kojarzy z d... , a innym z PO. Szkoda tylko, że przez takie trollowanie zrobi się kolejna polityczna jatka zamiast refleksji, co zawiodło tym razem.
januszokrzesik
2013-06-29 19:58:35
A ty "studęcie" jesteś pewny że już po sesji? Przecież nie znasz wyników testu :-)
siwy
2013-06-29 20:02:38
Bo ucieczka do politykierstwa, to dla niektórych gości przykrywka dla własnego nieudacznictwa lub ludzi których popierają.
ktoś
2013-06-29 21:45:29
Panie Januszu Przeglądałem SIWZ do tego przetargu - nieco zakręcony. Ale jest tam ciekawy zapis - wykonawca ma dostarczyć pojemniki na tydzień przed wykonaniem pierwszego odbioru - tak mi sie zdaje przynajmniej. Razem z harmonogramem. Nie wiem kiedy podpsana była umowa, ale daty ogłoszenia wyników są późne, więc może sie okazać że SITA jednak wykazuje dobrą wole odbierając odpady w lipcu. Ciekawe co by było jakby wygrał REMONDIS a SITA pozbierała zabawki. Pozdrawiam
Żerdzik
2013-06-30 07:51:24
Widzę,że Pan Okrzesik uważa się za księcia z bajki. Gratuluję postawy. Pan podziękuje kumplom z PO że jest tak a nie inaczej. Nie tylko Pan czeka na pojemnik, bo ja też, ale ostatnie zdanie to dla mnie żenada jakich mało. A kase od Sity jak Pan prezesował w Podbeskidziu to sie dobrze brało, a teraz się narzeka. Jakby wygrała przetarg inna firma, to by Pan pojemników nie zobaczył jeszcze długo.
Hiacynta33
2013-06-30 09:29:15
A nie sądzi Pan,że Pan przesadza trochę?Nie wywiązali się z umowy? A jest możliwe w kilka dni rozwieść pojemniki po całym mieście?Nie chodzi o mieszanie faktów z polityką,ale o realne patrzenie na świat, a nie szukanie dziury w całym, jak Pan to robi. Z Pana wypowiedzi wnioskuję,że chce Pan dowalić lokalnemu rządowi i tyle, a nie żeby był pojemnik.
Grego
2013-06-30 10:01:01
No niestety jest to kolejny przykład na to, że kiedy państwo się za coś bierze, to można być pewnym widowiskowej porażki.
znajomy
2013-06-30 10:03:34
Szanowny Panie Okrzesik. Chciałbym przypomnieć panu rozmowę mieszkanki bloku przy ul. Alternatywy 4(z tegoż serialu) z prezesem Spółdzielni Mieszkaniowej: '... informacji o kryminałach udzielam międzu godz. 15:13 a 15: 15 .." Niech się pan troszkę pochyli nad tym tekstem.
siwy
2013-06-30 10:13:31
Ooo, uaktywnili się dworzanie udzielnego księcia. Już za chwileczkę, już za momencik .... będzie bezrobocie.
bogdanbo
2013-06-30 10:38:38
Co zawiodło tym razem? A jakaż może być refleksja, skoro autor ocenia jako trollowanie próbę wskazania jedynego winnego jaki się nasuwa czyli wspomnianą d..., która wydaliła ustawę cuchnącą na kilometr. Zapaść samorządu lokalnego i działań sity jest w tym wypadku sprawą wtórną, konsekwencją wydalenia przez najwyższy organ ustawy cuchnącej. Co do pierwszego odbioru śmieci należy (moim skromnym zdaniem) wystawić już teraz przed posesję (z powodu braku terminarza odbioru) trzy frakcje śmieci: zmieszane z okresu do 30 czerwca oraz posegregowane na mokre i suche wytworzone po 1 lipca. Nie mój cyrk, nie moje małpy; co zrobi z tym sita "to teraz mi lottto". A o tym co PO wydala można było dyskutować 2-3 lata temu jak gniot prawny się wykluwał.
dr joint
2013-06-30 10:40:09
Proszę uzbroić się w cierpliwość Panie doktorze :) SITA znajduje się obecnie na pozycji monopolisty, a ponieważ monopol psuje rynek, więc obawiam się, że Pańskie uwagi dotyczące jakości usługi na niewiele się zdadzą, niestety. Choć ja osobiście nie mam powodów do narzekań. Na moim osiedlu (w Komorowicach Krakowskich) pojemniki na odpady "suche" i "mokre" pojawiły się już w czwartek, co oczywiście wcale nie oznacza, że mam zamiar segregować śmieci. Pozdrawiam :)
januszokrzesik
2013-06-30 11:23:35
Siwy, to nawet nie dworzanie lecz jeden dworzanin, nie wie biedak że widzę jego IP i podpisuje się a to jako "znajomy", a to "hiacynta" albo "żerdzik". Cóż, taka praca, widocznie przypadł mu w udziale dyżur przy klawiaturze akurat w weekend :-) Bądźmy wyrozumiali... Co do meritum, do którego odnosi się np. Bogdanbo: nie bronię ustawy, za jej główny mankament uważam narzucanie lokalnych monopoli; lecz proszę zauważyć, że pod jej rządami są takie gminy jak sąsiednie Wilkowice albo ciut dalszy Żywiec, w których teraz takiego zamieszania nie ma i w których - zresztą od lat - segregacja przebiega sprawnie, a ceny są niższe. U nas przez dwa lata prowadzi się akcję promocyjną sposobu segregacji, który na końcu nie wchodzi w życie. Z informacji które uzyskałem na priva od jednego z pracowników SITY wynika, że główną przyczyna opóźnień jest zbyt późne dostarczenie przez urząd listy podmiotów, które mają być zaopatrzone w nowe pojemniki. Nie mam możliwości tego sprawdzić, ale zapewne redakcja portalu to zweryfikuje - jeśli zechce. Na koniec, dla dworzanina o wielu imionach: nie byłem i nie jestem w PO, kolegów tam faktycznie jeszcze kilku bym znalazł, ale coraz mniej, ostatnich pewnie niebawem wyrzucą albo sami odejdą ze względów estetycznych...Ale jakby to miało ci jakoś pomóc "gościu" o wielu twarzach, to mogę się przyznać - tak, kiedyś na nich głosowałem, więc ponoszę część moralnej odpowiedzialności za marną jakość tej ustawy. Moje sumienie musi sobie z tym poradzić...
bogdanbo
2013-06-30 11:39:34
Sformułowanie autora o jakoby cyt.: "organizacyjnej zapaści samorządu lokalnego" przyprawia mnie o doskonały humor. Od listopada RM zajmowała się przetrawieniem nowej ustawy na sensowne uchwały ale jak coś jest niestrawne i cuchnące to przy każdorazowej próbie konsumpcji powoduje natychmiastowe wymioty. Robili co mogli - z pewnością otrzymał Pan wraz z drukiem deklaracji przepiękną, 48-stronnicową broszurkę o segregacji, gdzie na kredowym papierze wielokrotnie powtarza się motto: '"Kiedyś byłem śmieciem teraz`jestem kimś". A co do zapaści sity - widocznie jest obecnie zajęta systemem satelitarnego monitorowania pozycji śmieciarek gps oraz zaopatrzeniem wozów w kamery oraz aparaty fotograficzne. By żyło się lepiej. Wczoraj związkowcy napisali na transparentach: "Jak rzyć, panie Premierze?, jak rzyć?" (pisownia oryginalna :D ). Jednym wszystko kojarzy się z d..., innym z PO. A nie jest to wszystko jedno?
januszokrzesik
2013-06-30 12:06:45
Bogdanbo, cieszę się że mogłem wprawić Pana w dobry humor i przyczynić się do Pańskiej udanej niedzieli. Zresztą, człowiek który zawsze wszystko wie najlepiej i zna odpowiedzi na wszystkie pytania chyba całe życie ma dobry humor :-)
bogdanbo
2013-06-30 12:48:05
A właśnie sobie oglądam wykład takiego człowieka co polecam na deszczową niedzielę: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lWIpFvGrNak#at=2000
luz
2013-06-30 13:33:04
Rzutem na taśmę zdążyli... Dziś raniutko na wszystkich furtkach do posesji na mojej małej uliczce w centrum miasta ktoś porozwieszał po dwa nowiutkie worki do suchych odpadów. W środku znaleźć moża było "harmonogram" odbioru odpadów w lipcu. Piszę w cudzysłowiu, bo nie wiem, czy harmonogramem można nazwać lakoniczną informację, że odbiór w lipcu "realizowany będzie z częstotliwością identyczną jak w miesiącu czerwcu 2013"...
sąsiad
2013-06-30 15:03:46
Też dostałem przed chwilą takie worki na odpady suche. Ale co z "mokrymi"? I może ktoś mi poradzi, czy są jakieś stojaki na te worki, bo przecież nie będę tego trzymał przez miesiąc w piwnicy.
januszokrzesik
2013-06-30 16:36:08
Ja też mam. Czyli jednak "ta ostatnia niedziela" :-)
siwy
2013-06-30 18:47:38
Sąsiedzi, poradźcie, gdzie można nabyć i za ile wspomniane stojaki na worki. No chyba, że sita wydzierżawi za drobna opłatą?
M
2013-06-30 19:52:37
Tak sobie te komentarze czytam i dochodzę do wniosku że cierpi pan na jakąś obsesję nazywającą się Krywult. W komentarzach dla pana krytycznych nikt nie pochwalił wprowadzonych przez UM zmian dotyczących odpadów lecz krytykuje pana lub daje panu do myślenia. Może każdy mieszkaniec wyznaczy sobie godzinę o której Sita ma do niego przyjechać. Jeśli się orientuje to jest pan wykładowcą na jednej z uczelni. Może niech pańscy studenci wyznaczają panu kiedy i o której godzinie każdy z nich chce mieć egzamin bo mogą wyjechać gdzieś po 15. Płacze pan tak jak z karnetami na Podbeskidzie. Chodzi panu o szum wokół siebie i kandydowanię do władz miasta? Np to gratuluję. I proszę pamiętać że jeśli ktoś pana krytykuje to nie znaczy ze popiera i jest zwolennikiem Krywulta. A za działalność w TSP pana szanuję.
Siwy
2013-06-30 21:11:33
Atak dworzan trwa. Ciekawe, czy oni tak gratis?
januszokrzesik
2013-06-30 21:27:56
List do M.: Przepraszam, ale nie bardzo rozumiem skąd te wnioski o obsesji, co się tak ładnie nazywa? Wie Pan, trudno jest coś w ogóle napisać o BB, żeby nie wzbudziło to skojarzeń z Krywultem, ale to nie moja wina czy obsesja, tylko efekt długoletniego jedynowładztwa. Jeżeli ktoś chce o wszystkim decydować i na wszystkim się zna - to w ostatecznym efekcie bierze na siebie pełną odpowiedzialność. I wtedy każda krytyka urasta do rangi zamachu na świętość. Ręczę zatem Panu, że co prawda jakieś tam obsesje mam, ale wciąż jeszcze zdecydowanie przyjemniejsze :-) Co do Pańskiej oceny mojej osoby, tych zarzutów o robieniu szumu itp.: prowadzę blog, piszę na nim to co uważam za ważne i słuszne, nikogo nie zmuszam ani nawet nie zachęcam do czytania, cieszę się że wciąż mam czytelników. Gdzie w tym widzi Pan coś niestosownego? Wszak nawet Pan wchodzi tu dobrowolnie, nieprawdaż? Jak Pan tu nie będzie zaglądał, "szum" do Pana nie dotrze. Z tą godzina piętnastą to chyba nie zrozumiał Pan żartu (a może żart był kiepski), worki i tak są wieszane na bramie lub płocie, więc obecność nie jest potrzebna. Skoro jednak jestem zobowiązany do złożenia deklaracji, odpowiedniego gromadzenia odpadów i płacenia za ich odbiór, to chcę od drugiej strony tej umowy poważnego traktowania i dotrzymywania zobowiązań. Pan tego nie oczekuje? Pan uważa to za wygórowane żądanie, za obsesję, grę wyborczą itp. Nie pojmuję! Znaczna część mieszkańców BB nie ma odpowiednich pojemników, nie ma co zrobić ze śmieciami zgromadzonymi od ostatniego odbioru, nie zna harmonogramu odbioru, piszą o tym lokalne media - a połowa dyskutantów zajmuje się moją osobowością. Zaiste, jest to fascynujące, ale żeby aż tak?! Za ciepłe słowa dotyczące TSP - dziękuję.
bogdanbo
2013-06-30 21:36:30
To nie ostatnia niedziela ale pierwsza nowego bałaganu. Dostarczono dzisiaj worki na suche. I co z tego? Może mam grzebać w śmieciach i rozdzielać? Kubła na mokre od sity nie mam, dotąd miałem umowę z Operatusem - sita nie kwapi się aby dostarczyć swój pojemnik. Nie zamierzam też wydzwaniać do nich czy też do gminy po prośbie. Podatek zwany bezczelnie opłatą uiszczę a ze śmieciami zrobię co będę uważał - jak będzie jakiś większy happening ogłoszony to chętnie i pod Ratusz!
ko
2013-06-30 22:36:55
Prawdziwa zabawa zacznie się wtedy, kiedy okaże się, że - zdaniem pracowników SITY - źle segregujemy śmieci. Z niecierpliwością czekam, jak to będzie wyglądało w praktyce.
emwu
2013-07-01 08:11:49
coż, ja wypelnilem deklaracje na dokladnie takie same kubly jakioe mialem do tej pory.. efekt? spokojnie sobie segreguje do moich starych kubełków. To bylo do przewidzenia ze bedzie zadyma z pojemnikami. Jak zerkam po sasiadach to mają dalej stare kubly i nic sobie z reformy nie robia....
Grego
2013-07-01 16:15:12
Ja worków nadal nie mam, ale co mi tam? Pewnie nie zasłużyłem. :)
bogdanbo
2013-07-01 22:01:34
http://sita.bielsko.pl/harmonogramDGO3/index.php?action=select&miasto=Bielsko-Bia%B3a&ulica=Skar%BFy%F1skiego Ponieważ większość mieszkańców nie zna harmonogramu więc służę linkiem. Informacja o terminach wywozu jest jednak kuriozalna. Doczytałem się, że po mokre do mnie przyjadą w lipcu pięć razy a po suche jeden raz. Częstotliwość jest akurat dokładnie odwrotna w odniesieniu do ilości śmieci jakie wytwarzam.
[]
2013-07-01 22:07:16
http://sita.bielsko.pl/harmonogramDGO3/index.php?action=select&miasto=Bielsko-Bia%B3a
Komentarzy (56)

Jestem przeciw

  

Jest takie amerykańskie powiedzenie: wyrwać klęskę z paszczy zwycięstwa. Oznacza takie działanie, które - mając sukces na wyciągnięcie ręki - w ostatniej chwili wszystko psuje i obraca wniwecz. Jeśli ktoś szukałby idealnego przykładu takiego postępowania, niech przyjrzy się temu, co się w ostatnich dniach dzieje z Podbeskidziem.

Podbeskidzie, tak jak dwa lata temu, znów było na ustach całej piłkarskiej - nie tylko tej fanatycznej - Polski. Zdobyło szacunek i uznanie, dokonało rzeczy uważanej przez ekspertów za niemożliwą. Demjan został uznany najlepszym zawodnikiem ekstraklasy i zdobył koronę króla strzelców. Chłopcy napisali kolejny rozdział historii tego klubu, miasta i regionu. Mają prawo się cieszyć i przyjmować hołdy.

Dwa dni po tym triumfie woli nad rzeczywistością wszystko zostało zepsute. Przez najbliższe dni, tygodnie i miesiące będziemy nurzać się w bagienku wzajemnych oskarżeń, podejrzeń, protestów i ulicznych potyczek. Całe miasto - zamiast czuć radość i dumę - będzie skonfliktowane i skłócone. Cała Polska - zamiast podziwiać i szanować - będzie kpić i wyśmiewać. Chyba nie warto tłumaczyć dlaczego: kibice wiedzą a urzędnicy i tak nie zrozumieją. To nie jest zwykły strzał w kolano: tym razem ktoś używa do tego armaty dużego kalibru.

To łączenie niczego nie załatwia. Miasta nie stać na utrzymywanie dwóch klubów? Bądźmy uczciwi: ile miasto dokłada do piłkarzy BKS? Nie wiem czy w ogóle, ale nawet jeżeli to są to grosze. Miasto zamiast majstrować przy nazwach i tradycji, zamiast upajać się ilością posiadanych akcji i miejsc w radzie nadzorczej, powinno szukać prywatnych źródeł finansowania i prywatnego właściciela, a nie utrwalać obecną strukturę właścicielską. Ilu nowych prywatnych sponsorów przybyło odkąd klub stał sie filią Ratusza? O ile wzrosły dochody komercyjne? Pytania retoryczne, bo wszyscy wiemy że sponsorów ubyło a dochody spadły. A teraz zamiast rzeczywistej pracy od podstaw mamy działania zastępcze, pozorujące jakiś ruch do przodu. Działania, które nie szanują tradycji, dokonań, tożsamości.

Nie wiem i chyba nie chcę wiedzieć kto to wymyślił. Nie chcę stracić resztek szacunku i serca do tych ludzi. Mam tylko ochotę zapytać moich dawnych "kolegów" ze stowarzyszenia, czy dostrzegają skutki swoich działań? Czy czegoś ich to nauczyło? Czy coś zrozumieli?

Nie da się połączyć ognia z wodą. Albo woda wyparuje albo ogień zgaśnie. Wszyscy przyjęli jako oczywiste, że "BKS będzie włączony do TSP i będzie grał jako rezerwy Podbeskidzia". Jesteście pewni? Ja tego nie usłyszałem. Obawiam się, że ktoś kto potrafi wpaść na tak głupi pomysł jak łączenie tych dwóch klubów może mieć w głowie jeszcze "lepsze" pomysły. Na przykład na nową nazwę.

Są sytuacje,w których jest się bezradnym, kiedy nic nie można zrobić. Wtedy trzeba przynajmniej wyraźnie powiedzieć: nie zgadzam się. Nie wiem czy kogoś to obchodzi, ale mówię kibicom TSP i kibicom BKS: jestem przeciw!

2013-06-04 | Dodaj komentarz
siwy
2013-06-04 17:04:00
Pora na gruntowne zmiany w Ratuszu i to takie do bólu !!!
siwy
2013-06-04 17:05:43
Pora na gruntowne zmiany w Ratuszu i to takie do bólu !!!
siwy
2013-06-04 17:06:10
Pora na gruntowne zmiany w Ratuszu i to takie do bólu !!!
siwy
2013-06-04 17:10:06
Sorry za 3 wpisy ale to efekt przejazdu przez Lasy Pszczyńskie. A poza tym ogłoszono projekt budowy dróg ekspresowych. Czy kto coś wie o BDI?
Konrad
2013-06-04 17:10:41
To proste, BKS, wie co stracił i chcą kuchennymi drzwiami awansowac do ekstraklasy ( działacze BKS-u ). Po drugie, miasto boi sie że nie zapełnią stadionu na 15 tys kibiców jeśli w mieście będą podziały. Pozostaje pytanie czy faktycznie poziom ekstraklasy jest tak wysoki aby bilety w dobie kryzysu kosztowały po 20-30 złotych. Włączmy miasta powiatu bielskiego do gminy BB, a i tak na stadionie nie będzie nigdy kompletu bo ceny biletów i tak zrobią swoje. Będą tanie bilety, to i ludzie nawet na Podbeskidzie, przyjdą i zapełnią ten obiekt sportowy. Przecież połączenie TSP z BKS było już wałkowane 8-9 lat temu, po co powraca się do pomysłów, które sa nierealne. BKS sam zawalił, bo nie wykorzystał wielkiej szansy kiedy byli monopolistą w Bielsku-Białej. Mieli gdzies piłkę nożną, woleli siatkówkę, FSM zakosił im stadion, który miasto musiało odkupić od likwidatora, a odkupili go tylko i wyłącznie dzięki Podbeskidziu BB. Zresztą gospodarz bloga był wtedy radnym miasta BB i zna dużo lepiej od nas historię tego stadionu. Mało tego działacze nie chcieli piłki bo nie mogli sobie poradzić z kibolami, którzy co rusz zapatrzeni w Legię, sprawiwali zarządowi BKS-u same kłopoty. Panie Januszu, Podbeskidzie BB, ma sporo przyjaciół w tym osoby duchowne, które pełnią ważną rolę i maja, że tak to nazwę rangę w Kościele Katolickim, chodzą na mecze Podbeskidzia i chyba sa jedynymi osobami neutralnymi, którzy mogą w tej sprawie miec mocny i pozytywny głos aby obronić Podbeskidzie, jego barwy, herb, sukcesy czy nazwę. Nie widzę innych ludzi ( obrońców PBB ) aby mogli mieć głos, który będzie decydujacy. W BB, nie bedzie sukcesów jeśli co 10 lat klub będzie zmnieniał nazwę i historię, ale to pewnie pokłosie tego co BKS, stracił! Tym starszym panom przy Rychlińskiego 19 marzy się awans bez gry. Tak działa czort, jak nie powalił klubu poprzez spadek, chce powalić poprzez podziały i konflikty!
Konrad
2013-06-04 17:35:39
BKS, móglby się połączyć z TSP, ale na warunkach Podbeskidzia BB. A to nie jest przez kibiców Stali do zaakceptowania. Wybory do samorządu są co 4 lata i kiedys miasto chcąc nie chcąc pozbedzie sie udziałów Podbeskidzia, nowy prezydent miasta niekoniecznie musi być zainteresowany wspieraniem sportu zawodowego. Tak jak mówie, pan Krywult był kiedyś z zarządzie BKS Stal BB, mam obawy czy nie prezydent miasta nie jest nakręcamy przez działaczy BKS-u, którzy nie potafią nawet zapełnić hali sportowej podczas meczów ekstraklasy siatkówki kobiet. Mało tego na rynku transferowym sa bardzo jałowi, a winą za porażki obciaząją przecietne zawodniczki i trenerów, którzy nie mogą z przeciętności zrobic doskonałości. Tacy działacze mieliby przejąć Podbeskidzie, bo do tego dojść może, z daleka od takich ludzi. Skoro pan Jacek Krywult, twierdzi ze jest przjacielem i sympatykiem TSP BB, to czemu chce zlikwidować jego historię i sukcesy poprzez połączenie dwóch klubów, tak rożnych od siebie i majacych tak różne wizje w zarządzaniu klubami sportowymi?! Kto będzie dostarczał juniorów dla nowego tworu SMS BBTS? W BKS nie ma już szkolenia juniorskiego, gdyby komisja licencyjna to zobaczyła z marszu nie mamy licencji na ekstraklase w kolejnym sezonie. Kluby z ekstraklasy takze musza spełniac wymogi odnośnie szkolenia młodych piłkarzy, jakie zaplecze ma BKS? Żadnego!!!!
siwy
2013-06-04 19:59:54
Konrad, z tego co pamiętam, to wybory samorządowe są za rok z kawałkiem.
Konrad
2013-06-04 20:19:02
Czyli mówię, władza nie jest dana raz na zawsze, a prezydent miasta traci czas na sprawy trzeciego rzędu, zamiast przygotowywać Podbeskidzie BB, aby kiedyś było w wiekszości klubem prywatnym! Zawsze na stołku prezydenta miasta może się trafić ktoś zupełnie przypadkowy i nieudolny i dopiero będzie poczucie straconego czasu w przeszłości, na sprawy małostkowe! Jeżeli BKS, ma kłopty finansowe i nie stac ich na utrzymanie sekcji piłkarzy to niech nie mącą wody i rekami Podbeskidzia BB, niech nie doprowadzają do likwidacji tej sekcji!!! Jak nie chcą piłki nożnej to niech sami ją rozwiązują w swoim klubie. A Podbeskidzie, niech odbuduje rezerwy TSP II od okregówki albo 4 ligi, trudno. Ale nie kosztem, że pójdzie informacja w Polskę, że Podbeskidzie przejeło, nieoficjalnie zlikwidowało BKS i na ich licencji grają w III lidze, a może pod nazwą BKS Stal Podbeskidzie BB? To jakies totalne nieporozumienie!
cdnn
2013-06-04 22:43:55
Panie Januszu, błagam zrób Pan coś! Chcą zniszczyć Podbeskidzie (a przy okazji i BKS). Nie można tego tak zostawić!!!
szok
2013-06-04 23:08:33
Borecki, jedna z legend klubu, grabarzem Podbeskidzia - tego sie po nim nie spodziewalem. Myslalem, ze to inteligentny chlop... jesli doprowadzi do fuzji to w ciagu kilku chwil straci caly szacunek budowany tu przez lata.
siwy
2013-06-05 05:38:09
A co na to wszystko kluby kibiców obu drużyn? Przecież to jest zamach. Będą bezczynnie czekać? To może być początek końca tej ekipy w Ratuszu. I to gwałtownego końca. Chyba, że pójdziemy za przykladem Elbląga?
Konrad
2013-06-05 09:29:43
Wygląda na to, że sprzeciw zatacza coraz szersze kręgi nawet w BKS Stal, sa działacze, którzy bedą bronili klubu. Oj będzie sie działo gdyż ten pomysł rodził sie gdzies miedzy urzednikami a prezesami dwóch klubów. Jak sie bedzie czuł prezes BKS, który chciał się pozbyc sekcji piłkarskiej? To niemal jak zdrada BKS-u Stal! A Prezes Borecki w jednej chwili moze doprowadzić do tego, ze to co budował z klubem kibica TSP, znowu ulegnie załamaniu. Wiadomo, ze Podbeskidziu potrzebna jest drużyna rezerw, ale kosztem BKS-u i jeszcze zrobiono z nich męczenników i już kreuje się wizje jednego klubu TSP, który zawłaszcza sobie prawo do tej dyscypliny sportu jako jedyny klub w mieście. To byłby totalny błąd. Mam nadzieję, ze sie wycoają z tego pomysłu. BKS, ma fanatyków i jak zechcą odbudują sie od klasy A i nic to niezmieni, poza tym będzie w mieście jeszcze wieksza nienawiśc i podział. Potem plotą działacze BKS-u czy TSP, nie stac na druzynę rezerw. Jeden zły pomysł a potem Podbeskidzie, znowu zbiera łomot od ludzi, którzy nie chca być z tym klubem związani. To jest ich prawo. Jeśli Podbeskidzie chce mieć wiecej kibiców to tylko poprzez włąsny rozwój i osiągane wyniki sportowe.
gooral
2013-06-05 09:42:58
BKS to wspaniała historia i tradycja, zepsuta przez ostatnie lata. Zamiast psuć dalej tą wspaniałą historię, może lepiej zawiesić działalność BKSu a nie tworzyć fikcji. TSP nie ma długiej historii ale ma dokonania których BKS nigdy nie miał !, do tego 'Podbeskidzie' jest rozpoznawalną w Polsce marką, która ma wymiar ponadklubowy i promuje nasz region. TSP zaczynają już kibicować ludzie z innych rejonów Polski, a szczególnie z Podhala. Z BKS w nazwie nie będzie wymiaru regionalnego, "zwiniemy się" do terenu miasta, ...... chyba, że animatorom projektu połączenia drużyn o to chodzi.
pretor
2013-06-05 09:49:11
Najlepiej by było gdyby ten temat został zamieciony pod dywan, bo to pomysł chory (szalony). Jeśli natomiast ktoś będzie się dalej upierał, że koniecznie trzeba zlikwidować sekcję piłkarską BKS to nie może to być fuzja ale powiązanie kapitałowe z zastrzykiem pieniędzy z UM BB: 1. Utworzenie spółki ASPN BKS Stal Bielsko-Biała SSA 2. Spółka ta powinna objąć 10% akcji TSP SA, 3. Spółka TSP SA obejmuje większość pakietu BKS SSA. 4. Stowarzyszenie BKS otrzymuje złotą akcję, która nie pozwala na zmianę klubu, sprzedaż godła, barw klubowych itp. Akcje mogą tez objąć kibice BKS i sponsorzy. 5. W Ex występuje TS Podbeskidzie BB a w III lidze BKS Stal Bielsko-Biała, gdzie TSP może wypożyczać zawodników (żadna drużyna rezerw). 6. BKS I TSP ZACHOWUJĄ AUTONOMIĘ BEZWZGLĘDNIE !!! 7. Nie można łączyć nazw klubów i barw klubowych bo to pomysł poroniony. 8. Miasto może przeznaczyć większa kwotę pieniędzy na tak zorganizowane podmioty. Uzyskujemy efekt synergii . Tak powiązane podmioty są tańsze w utrzymaniu (lepsze wykorzystanie bazy treningowej, księgowość, logistyka, marketing) – tworzy się grupa kapitałowa.
2013-06-05 10:58:34
Pretor - bardzo ciekawa koncepcja. Boje się natomiast czy nie przerośnie ona możliwości mentalnych i kompetencyjnych naszych urzędników. Może ktoś z nich by się odezwał w tej sprawie.
januszokrzesik
2013-06-05 11:23:14
No dobrze, Pretor, to ciekawe rozwiązanie jeśli ktoś by chciał łączyć oba kluby. Ale pytam: po co łączyć? Co zyskujemy na łączeniu? TSP potrzebuje kilku rzeczy: bazy treningowej, prywatnych sponsorów, sensownego szkolenia młodzieży, zwiększenia dochodów z dnia meczu (bilety, karnety itp.). Którą z tych rzeczy ma BKS lub którą z tych rzeczy załatwimy poprzez połączenie, w takim czy innym kształcie? Żadnej. To tylko pozorne działania. Zamiast wziąć się do roboty to rzucają takie poronione pomysły, które tylko niszczą atmosferę święta i psują nam opinię
zbyszkobb
2013-06-05 14:52:33
Nigdy,niiiigdy takiej opcji,niech te dwa kluby żyją obok siebie.Kibicuję i TS i BKS i łączenie ognia i wody uważam za bezsens.Należę do starszego pokolenia kibiców BKSu i tylu wzruszeń i emocji związanych z grą tego klubu nie da się wykreślić z pamięci - potyczki z GKSami Tychy,Katowice do dzisiaj wspominam przy lada okazji.Zawsze byliśmy i jesteśmy w Białej dumni z polskiego klubu BKS a poniemiecki BBSV był dla nas czymś bardzo odległym.Coś mi się widzi że Kasztelan i działacze nie potrafią zrozumieć zaszłości historycznych i podziałów istniejących w tym środowisku.TO NIE MA SENSU !!!! A PAN ŚWISTAK ZAMIAST PRÓBOWAĆ KASOWAĆ SEKCJE PIŁKI NOŻNEJ BKS TO MOŻE ZREZYGNOWAĆ Z FUNKCJI PREZESA ZARZĄDU BO CHYBA ANI W SIATCE ANI W PIŁCE JUŻ SOBIE NIE RADZI,WIDAĆ TO PO WYNIKACH.Kibicowałem TSP do końca i wierzyłem w utrzymanie,ale teraz,pomimo że nie pochwalam niektórych działań kibiców BKSu będę nosil w proteście barwy klubowe BKS aby zaprotestować przeciwko tej decyzji,i róbmy to wszyscy,którym zależy na dobru bielsko-bialskiej kopanej.
Konrad
2013-06-05 18:01:54
Pan Janusz Okrzesik, wydaje sie musi isc na poważną rozmowę z prezesem TS Podbeskidzie, panem Boreckim. Prezes TSP, swoje stanowisko uzasadnia tym że klub kibica jak i sami kibice Podbeskidzia są pozostawieni sami sobie w starciu z kibolami BKS-u. Tak więc jest w stanie poświecić nawet klub TS Podbeskidzie aby zakończyć waśnie i przestepstwa pomiedzy kibicami. Słowem, gośc chce poświęcić Podbeskidzie w imię pokoju i spokoju w mieście, zeby kibice mogli chodzić na mecze z barwami swojego klubu. Bandyci BKS, tryumfują, ponieważ spowodowali, że klub wygasza swoją działalnośc tylko i wyłącznie z powodu gangsterskich zapędów kibiców BKS-u Stal, to jakies nieporozumienie! A jak beda wyglądac mecze w BB, gdyby w młynie byli kibole i zadymiarze? Pan Borecki, poświeci klub i jego osiągnięcie w imię spokoju w mieście. A przepraszam czy w mieście nie można przygotować bazy trenigowej aby mogły tam ćwiczyć inne kluby nie tylko TSP? Od kiedy baza treningowa ma sużyć tylko jednemu klubowi, a BKS, Rekord a nawet Zapora Wapienica, to ci gorsi? Kurde, ja dzisiaj nie moge kupić koszulki orginalnej klubowej z sezonu 2012/13 produkt chwilowo niedostępny. Marketing wogóle siadł, wygaszają klub TS Podbeskidzie już od czasów Marka Glogazy. Tutaj musi stac za tym BKS, który na licencji Podbeskidzia BB, chce grać zapewne w ekstraklasie na nowym stadionie. Zasłużyli? Jedynie co ze wzgledu na historię bedą tutaj grali, ale naawans kosztem Podbeskidzia-czyli likwidacji klubu....NIE, NIE, NIE!
Luke_rs
2013-06-05 18:36:51
Nie wiem dlaczego ale byłem pewny, że nie pocieszymy się zbyt długo z utrzymania...Miałem przeczucie, że coś się stanie i radość, duma i podziw zamienią się w wstyd i obawy. Pomysł na prawdę chory. Krzywdzący obie strony (mówię o kibicach) nie dający kompletnie żadnych korzyści. O jakim zapełnianiu stadionu "ktoś" tu myśli. Przecież to drastycznie obniży frekwencje nie mówiąc już o wyjazdach itd. Drugą drużynę zlikwidowaliśmy sobie sami. Więc teraz jeżeli Prezesowi tak bardzo zależy na dwójce to zaczynamy od b klasy i koniec. Nie jestem sympatykiem BKSu ale mam szacunek do ludzi którzy poświęcają się temu w co wierzą, w swoją drużynę w tradycję. Nasza może nie jest tak długa ale jakaś jest. Mamy 2 sezony w ekstraklasie, króla strzelców, utrzymanie chyba z najmniejszą ilością pkt na jesień w historii ligi. Dlaczego ktoś chce to wszytko przekreślić i tworzyć jakieś dziwne twory ?
kojon
2013-06-05 19:00:54
już na jesieni za czasów Glogazy słyszałem z pewnych źródeł o planach ratusza względem TSPo czym pisałem na jednym z portali sportowych. Wtedy mowa była o jednym zespole PN w BB z przyczyn finansowych i wizerunkowych. To co spodziewałem się usłyszeć od Glogazy powiedział Borecki! Nie sądziłem, że będzie kolejną marionetką! Glogaza miał utopić TSP i odpalić jako BKS w 1 lidze pod nosem rozczarowanych i zawiedzonych kibiców, ale opinia publiczna wymusiła zmianę prezesa i korekte planów ratusza. Przyszedł Borecki i załatwił ekstraklase!
Konrad
2013-06-05 19:08:25
O tyle dobrze, że to wyszło w mediach inaczej gdby to przygotowali i wykonali po cichu za plecami wszystkich zainteresowanych pewnie nie można by było tego już odkręcić. W tym momencie można to jeszcze zablokować! Nieszczęście było blisko, ale można ten pomysł uznać, za jakiś wielbląd. Pan Borecki, nie ma chyba wokół siebie ludzi, którzy weryfikowaliby jego pomysły zanim zacznie rozmawiac z dziennikarzami, stąd popełnił wielbłąd! Jak widać miasto powoli ucieka od odpowiedzi na temat fuzji dwóch duzych klubów w BB. Nic sie nie zmieniło od 8 lat w tym temacie. A teksty, poświęcamy klub dla spokoju w mieście tylko wzmacniają pozycję kiboli w tym mieście. To nie jest dobre i bezpieczne rozwiązanie na przyszłość. Jak Podbeskidzie może być maluczkie, skoro mamy ekstraklasę? Maluczki jest klub, bo musi grać jeszcze na tym kurniku gdzie przyjdzie 3 tys ludzi. Ani restauracji, ani toalety, nic tu jeszcze nie ma. Nowy stadion to nowe możlwości i nowy start z myślą o przyszłości.
bogdanbo
2013-06-05 23:03:39
Ludzie uczą się na błędach tylko wtedy, gdy mają świadomość ich popełniania. Omnipotentni władcy pustoszejącego, obumierającego miasta, nieświadomi popełnionych uprzednio błędów są w stanie wykoncypować każdą, nawet kosmiczną banialukę. Nie mając świadomości popełnianych błędów. A może jest jeszcze gorzej, tzn. w myśl rzymskiej Divide et impera! wprowadzają świadomie element destrukcyjny - niech się" tłuszcza" żre między sobą, to ją "zdrowo" zajmie bo ostatnio za bardzo na władzę narzeka. A zastosowanie zasady skłócania idealnie zadziałało w B-B-ej przy wielomiesięcznych przepychankach w kwestii opłaty śmieciowej - skłócono "blokersów" z "chałupiarzami". Argument typu, że miasta nie stać na te dwa kluby (czy też sekcje piłkarskie) powinien być niezwłocznie wykorzystany przez dziennikarzy na opisywanie, przytaczanie, powtarzanie i przypominanie po wielokroć wszystkich spraw, na które miasta ewidentnie nie jest stać ale na nie wciąż sypie kasą.
BBB
2013-06-06 09:26:39
BKS PODBESKIDZIE ? Bialski Klub Sportowy "Podbeskidzie" ? kibicuję BKS i Podbeskidziu, ale nie wyobrażam sobie żeby nazwa regionu zniknęła ! BKS to wspaniała historia polskiego/małopolskiego ruchu sportowego sięgającego korzeniami do organizacji 'Sokół', a 'Podbeskidzie' to coś więcej niż marka klubu miejskiego, to emanacja naszej regionalnej odrębności od Śląska.
Konrad
2013-06-06 09:31:56
Oj, oj, ale się porobiło! W mediach trwa teraz atak jeden na drugiego. Nie wiem, ale jedynym ratunkiem w tej sytuacji jest spotkanie sie ludzi, którzy mają coś do powiedzenia w sprawie rozwoju TSP i zamknięcie tej sprawy raz na zawsze. Skoro miasto określiło sie że będzie wspierać Podbeskidzie, to niech podadzą czas do kiedy będą akcjonariuszami Podbeskidzia BB, no i w którym momencie będą sprzedawali akcje czy je podzielą na jakiś inwestorów czy dadzą cześć akcji akconariuszom -kibicom ( nie za darmo ). Obecnie jest czas aby rozmawiac o przyszłości i planach TSP kiedy miasto przestanie być akcjonariuszem tego klubu. Powiedzmy sobie wprost, nie kazdy polityk ze szczebla ze samorzadowego bedzie zainteresowany wspieraniem Podbeskidzia czy sportu zawodowego w mieście z podatków mieszkańców. Z jednej strony to naturalne, kazdy człowiek jest inny i ma prawo podejmowac stosowne decyzje oparte o swój plan działania i pomysł na miasto . Z drugiej strony zasadne i logiczne byłoby, w momencie kiedy gmina przestanie być udziałowcem klubu nie wiem końcem roku 2015 czy 16, to miasto w geście sprawiedliwoci powinno finansować inne sekcje i kluby w BB, jak BKS czy BBTS Siatkarz, którzy chce zaistniec w Plus Lidze czy Rekord BB. Nie może byc przekonania, ze kasa z podatków idzie tylko na Podbeskidzie. Podatki płacą także zwolenicy innych klubów w mieście, a także osoby, które ze sportem nie mają nic wspólnego czy nim sie nie interesują. Sytuacja była jasna miasto BB, przejmuje akcje klubu, ponieważ chce aby TSP w tym czasie sie rozwijało i umocniło swoją pozycję także poprzez rozwój kadr, które muszą zarzadzac klubem i tego się trzymajmy. Przyjdzie czas że miasto bedzie musiało sprzedac udziały w tym momencie inwestorzy prywatni oraz stowarzyszenie pasjonatów klubu i piłki nożnej również muszą być przygotowani na ewentualne przejecie części akcji klubu aby nie byo stytuacji jak była w GKS Katowice czy Polonii Warszawa za czasów biznesmena pana Króla, czy jak to wygląda w Ruchu Chorzów. Murapol jeśli ma dobre intencje musi zostać w klubie na razie z 25 % akcji a potem dalej sie zobaczy jak sytuacja bedzie wygladać. W chwili obecnej trzeba takze rozmawiac o finnasowaniu nowego stadionu. Koszt rocznego utrzymania bedzie raczej podobny do tego z Kielc, nieco ponad 2 miliony złotych. Obecny prezydent może to zabrac na swoje znaczy gminy, czyli na nasze podatników barki. Ale nie każdy może być taki wyrozumiały i trzeba sprawe utrzymania nowego stadionu rozwiązać juz teraz na etapie jego budowy. Jednymi słowy, w momencie kiedy piłkarze wrócą z urlopów w połowie czerwca, klub musi już funkjonowac normalnie i na pełnych obrotach. Nie może być jakieś "cichej wojny" na linii : kibice-prezes TSP, kibice-UM, UM-kontra działcze TSP i BKS-, Borecki kontra Wolas. Obecnie liczy sie wyjście z tej trudnej sytuacji, efektywne transfery, zamknęcie budżetu, daj panie Boże wyższego niż rok i dwa lata temu. Odbudowa rezerw Podbeskidzia BB, nawet od klasy "B". Podtrzymanie Atmosfery jaka była w szatni przed rundą wiosenną! Tutaj uważam nadszedł czas aby zaczęli działać ludzie z autorytetem, a jednocześnie przyjaciele Podbeskidzia. Miasto niech wywiąze sie ze swojej obietnicy i w momencie kiedy gospodarka w Polsce zacznie odbjać sie od dna w sposób trwały a nie tylko na jeden rok, wtedy gmina musi sprzedać akcje klubu inwestorom, którzy pozwolą na dalszy rozwój klubu już w wiekszości prywatnego. Miasto obiecało sie pomóc Podbeskidziu, sam prezydent pan Jacek Krywult, mówił kiedyś o tym w czasie swojego spotkania jak co piątek w radio Bielsko, tak więc nie pozostaje nic innego jak wypełnić obietnice!
tsp
2013-06-06 11:27:47
Konrad, ty naiwnie wierzysz, że wszystko co Krywult mówi polega na prawdzie. Obudź się! Czy uważasz, że Krywult nie wiedział o planach likwidacji TSP, które ogłosił Borecki? Przecież w klubie nie dzieje się nic bez zgody Kasztelana. To jego pomysł i pogódź się z tym, teraz się będzie wypierał ale rozum wskazuje na co innego. Mówisz o oddaniu części akcji stowarzyszeniom, kibicom itp. a przecież Krywult właśnie wszystkie akcje odebrał stowarzyszeniu które z sukcesem prowadziło klub, olewając nawet apel byłych prezesów o pozostawienie symbolicznego 1 procenta! Mówisz o prywatnych akcjonariuszach, ale żaden prywatny nie zainwestuje w spółkę komunalną i zobaczysz, że jeszcze Murapol się wycofa, bo nikt nie lubi być przystawką na stole wąsatego! Jedyną szansą jest zastąpienie Krywulta kimś bardziej kumatym, nie musi kochać piłki ale musi być trochę mądrzejszy i bardziej słuchać ludzi
Konrad
2013-06-06 12:33:15
Praktycznie można podać wiele przykładów miast gdzie prezydenci, wójtowie i burmistrzowie, kompletnie nie interesują sie piłką nożną czy sportem wogóle. Wystrczy, że kolejne wybory samorządowe w BB wygra osoba, która nie bedzie zainteresowana wspieraniem sportu,sprzeda udziały, odbierze spółki komunalne ... i co dalej? Czy Podbeskidzie dzisiaj jest przygotowane na akcjonariat prywatny, a co z utrzymaniem stadionu? Prezydent miasta dał słowo publicznie i za to słowo bedzie rozliczony nie tylko tu na ziemi! Miasto ma pomagać i w najlepszym momencie sprzedać udziały czyli te 75% akcji klubu. Trudno dociekać, kto i kiedy wpadł na pomysł aby rozłożyć Podbeskidzie i przygotować grunt pod BKS. Sprawa jest jasna i wyszła na jaw, z tego całego nieszczęścia może i dobrze. Zawsze jest szansa aby coś zmienić coś zablokować. Od połączenia z BKS-em bazy treningowej nam nie przybędzie ani TSP ani BKS. Pieniędzy takze nie bedzie, ponieważ to Podbeskidzie, będzie musiało przejąć finansowanie podmiotu, który nie bedzie częścią TSP tylko dołaczenie obcego tworu strszego niż klub, którym zarządza pan Borecki. Po co udawać? Część działaczy BKS-u i kibice powiedzieli NIE, wiec teraz losy sekcji piłki nożnej w BKS Stal zalezą od działaczy tego klubu wewnątrz, a Podbeskidzia ten temat już nie dotyczy!!! Zamiast tworzeniem fałszywej jedności w mieście, pan prezes TSP, niech zajmuje sie przygotowaniem do kolejnego sezonu 2013/14 w ekstraklasie oraz do przygotowania startu drużyny rezerw TSP II BB, nawet gdyby zaczynali od klasy B, w cztery lata są III lidze za pięć są z rezerwami w lidze II grupie zachodniej! To moze nawet lepiej, koszt utrzymania drużyny rezerw w powiecie bielskim będzie niski i nie uderzy on w niewielki budzet Podbeskidzia BB. Rezewy TSP II osiągną maksymalny pułap ligowy wtedy kiedy bedzie na to odpowiednia chwila tak pod względem sportowym i ekonomicznym. Ważne jest to aby pan prezes zakończył etap scalania, klubów, ponieważ nie ma pełnej zgody ani osób działajacych w TSP ani w BKS. Gdyby sekcja BKS-u kiedyś upadła, to już nie bedzie się mówić, ze to wina TSP czy miasta. Obecnie potrzeba aby w klubie znowu była normalność, to piłkarzom Jedynki PBB jest teraz bardzo potrzebne!
Fun Bielska
2013-06-06 15:45:41
Nic dodać nic ująć - POPIERAM pana zdanie!!! TS powinno szukać sponsora prywatnego (tak jak to robią wszystkie inne kluby w Bielsku) a nie szukać rozwiązań w likwidacji BKS-u - klubu z tak wielką historią i tradycjami...
AA
2013-06-06 17:21:01
Głosujcie nadal na liberałów, opanowali cały kraj i jeszcze samorządy. Wszystko doszczętnie zniszczą kalkulują i liczą zyski. W ogóle nie mają tolerancji do człowieka, kultury czy sport. Wycofać, zniszczyć nie opłacać sportowców dysxyplin sportowych, tylko do siebie hapać.
Konrad
2013-06-07 09:49:33
Tak naprawdę, prezes pan Borecki, nie zna mrocznej strony kiboli z BKS- u Stal, gdyby wiedział i sie tym interesował, zrozumiałby czemu w BKS nigdy nie było piłki na zawodowym i wysokim poziomie. W Podbeskidziu BB, mimo kłopotów kibice tego klubu są w porównaniu z BKS-em, łagodni jak baranki. W momencie kiedy w klubie bedzie się źle działo to ci aktywni na meczach kibice, zaczną robić taką zadymę, że prezesowi i miastu odniechce się piłki nożnej raz na zawsze. W latach 90-tych już nie raz widziałem jak kibole potrafią sie zachowywać, jak sie nakręcą to będzie problem nie do kwadratu, ale do sześcianu! To że zrobili na prezesie wrażenie podczas jednego z meczów o mistrzostwo III ligi śląsko-opolskiej, nie znaczy ze oni sa tacy zawsze. W pewnym momencie są w dobrej sytuacji i mają jako taki spokój w klubie. Sędzia linowy biega z daleka od trybuny, goście praktycznie bardzo rzadko goszczą na meczach w BB, więc zajmują się wyłacznie sobą i tymi oprawami meczowymi. Wszystko do czasu....
Albrecht
2013-06-07 14:22:23
Szanowny Autorze. Skąd takie zachwyty nad klubem, który ostał się w ekstraklasie fuksem. Zbankrutowała Polonia Warszawa. I co tak Pana cieszy zajęie ostatniego miejsca w tabeli. To po prostu porażka, nie sukces.
Grego
2013-06-07 14:49:53
ostatnie miejsce w tabeli ma GKS Bełchatów, a fuksem dzięki problemom Polonii w ekstraklasie ostaje się Ruch Chorzów. Chyba że coś pomyliłem Albrechcie. ;)
januszokrzesik
2013-06-07 15:51:32
Albrecht słyszał że dzwonią, ale nie wie w którym kościele :-) Podbeskidzie utrzymało się sportowo i znając kontekst trzeba przyznać, że wiosna była świetna. Trzecie miejsce w tabeli rundy rewanżowej robi wrażenie. Ale ogólnie to zgoda, porównywanie tego z awansem albo z półfinałem Pucharu Polski to przesada wynikająca z chwilowych emocji. Po prostu naprawiono to, co zostało rok wcześniej spartolone. Krok do przodu ani rozwój to to nie jest.
januszokrzesik
2013-06-07 15:52:41
Siwy, BDI nie ma w ogłoszonych planach rządu :-(
siwy
2013-06-07 16:31:13
Podobno BDI nie ma w planach Nowaka tylko w związku z brakiem funduszy. Czy na pewno? I jeszcze jedno, czy Nasz Ratusz w jakikolwiek sposób włączył się w negocjacje z Rządem, czy mówiąc po młodzieżowemu "olał" sprawę?
siwy
2013-06-07 16:39:52
Z S 1 też jest problem. Protestują górnicy, mieszkańcy przyległych terenów. Pytam zatem gdzie w tych sporach jest pan Krywult? Czy widzi jak Bielsko-Biała się dławi? Bez porządnej komunikacji nie będzie u nas żadnych poważnych inwestycji. Myślenie tylko o kolejnym rondzie i centrum handlowym nie rozwiąże sprawy rozwoju miasta.
Konrad
2013-06-07 20:17:24
Sprawa jest prosta, skoro Młoda Ekstraklasa została zlikwidowana, PZPN jak i jego odpowiedniki w województwach oraz regionach, powinny iść na rękę tym klubom z ekstraklasy, które chcą mieć swoje zaplecze w postaci druzyn rezerwowych i umożliwic im granie od ligi czwartej albo od poziomu trzeciej ligi. Co za problem dołaczyć rezerwy TSP II BB, do III ligi jako 17 drużynę, a znajac życie z ligi wypadnie znowu jakiś klub z powodów finansowych i bedzie 16 drużyn. Co to za problem ja sie pytam? Zamiast robić skok na klub zza miedzy, to może lepiej załatwić sprawę w sposób najlepszy z możliwych. Gdyby była ME wtedy faktycznie nie byłoby zmiłuj, a tak pozbawia sie drużyny zawodowe, zaplecza. Zresztą ja sam od dawna mówiłem, ze ME, to jest niewypał, zły pomysł tylko zaszkodził wielu klubom piłkarskim. Wobec takiej sytuacji pan Prezes Borecki, który wywalczył dla spadkowiczów z ekstraklasy tzw. poduszkę finansową, niech zrobi trzeci dobry uczynek i załatwi grę dla rezerw, z klubów ekstraklasy, minimum od IV ligi. Żadnego skoku czy przejęć innych klubów, z daleka od takiego toku myślenia i sposobu działania.
tsp
2013-06-07 20:56:45
Konrad, daj już spokój z tą ME i rezerwami, przecież to tylko pretekst. Tak naprawdę chodzi o skok na dorobek TSP i wejście BKS tylnymi drzwiami do EX. Tylko po co Boreś w to wszedł, czemu niszczy swój autorytet?
Konrad
2013-06-07 22:44:05
A co myślisz, gdyby Borecki, nie poparł urzedników ,a dokładnie akcjonariusza większościowego, pewnie już nie byłby prezesem TSP. Ludzie-urzędnicy, nie rozumieją jednego, BKS nawet gdyby wszedł do ekstraklasy na licencji Podbeskidzia, tak szybko spadnie i będzie koniec piłki nożej w BB. Los bywa sprawiedliwy i masz przykład Polonii Warszawa, którzy do awansu wykorzystali pieniądze Wojciechowskiego, ile lat sie cieszyli? Dwa góra trzy lata..... . Jeżeli Krywult potrafił BKS-owi zamknać stanion kiedy grali w barażch z Katowicami o wyższą ligę, to czemu teraz opowiada sie za wprowadzenim łobuzerii na stadiony? A tacy przyjdą razem z tym klubem i połpyną, szybko. Gdyby faktycznie Podbeskidzie, ucierpiało na fuzji klubów, wtedy już nigdy nie pójdę na stadion i na piłke nożną nawet w wykonaniu BKS-u. Bo jak można przeskoczyć o kilka klas rozgrywkowych nie rozgrywając spotkań o mistrzostwo danej ligi... III II I.... ? Dla mnie to bedzie wtedy koniec rywalizacji sportowej w tej dyscyplinie sportu. Sponsorzy prywatni jeśli zauważą jak niszczy się dorobek zbudowany przez nich wszystkich, wielu pewnie odejdzie, a samo miasto nie uciagnie ekstraklasy, nie ma takiej możliwości. Poza tym BKS nie ma szkolenia juniorów, kto im dostarczy młodych pikarzy, jak wymaga to PZPN moze SMS BBTS albo BTS Rekord BB? Zamiast wojny i polityki w sporcie, potrzeba zminy myslenia o piłce nożnej. Dzisiaj Mołdawia, dała kolejną lekcję i pokazała gdzie jest nasza ekstraklasa. Wojownicy ekstraklasy i Legii: Kosecki oraz Jędrzejczyk, zapisali się w tym meczu, ze zagrali przeciwko temu rywalowi nic wiecej. A w ekstraklasie siali postrach wśród swoich ligowych przeciwników. BKS dostanie zabawke na kilka chwil i wszystko zepsuje. Zostanie miastu obiekt na który trzeba trzeba będzie wydawać 2-2.5 miliona pln rocznie.
AA
2013-06-11 11:36:22
Jeśli ktoś jeszcze chodzi na wyboru to gratuluje. Nie ma co głosować na polityka do sejmu czy samorządowca do rady gmin czy miasta. Wiele tych zasiedziałych urzędników wywodzi się z Solidarności manifestowali o demokrację, wolność, godną pracę, byt i warunki do życia. Dziś zasiadają w samorządach i sejmie i co z nich jest, jaki pożytek ? 15 tyś zł dla posła za co ? za głupotę tak samo jest w samorządach tylko za niższe pieniądze. Żeby wystąpić w wyborach musisz być w partii totalny absurd. Jak wystartujesz z jakiejś partii to umieszczą cię na odległej pozycji. Bo szuje są na pierwszych miejscach, dobrze że się w politykę nie bawie wolę uczciwe mniejsze pieniądze. Złodziejem nie zamierzam być tak jak Panowie z poszczególnych partii. Wszystko zmierza w polityce i polityce lokalnej do likwidacji kosztem człowieka, sportu, kultury, przyrody. Przyjdzie ktoś w łape da urzędnikowi i będzie supermarket w miejscu parku dla dzieci to jest rozwiązanie. Kto pójdzie na wybory do samorządu i europarlamentu da zarobić i to grubo komuś któremu w ogóle nie zależy na dobru ogółu tylko na własnej kieszeni.
siwy
2013-06-11 16:32:17
AA - ma Pan wiele racji. Natomiast co Pan proponuje? Jaki ustrój się Panu marzy? Jaka ordynacja wyborcza? A może brak wyborów, bo po co?
AA
2013-06-12 16:30:04
Ustrój - no na pewno parlament jednoizbowy ze 128 obywatelami niezrzeszonymi z żadną partią, wykształconymi na poziomie minimum doktora, wybieranymi co dwa lata, w wyborach powszechnych, jawnych i bezpośrednich. Wiek conajmniej 50 lat. Wybierani z 16 województw po 8 z każdego województwa. Wybory jednomandatowe większościowe okręg jak województwo. Na liście 5 kandydatów z czołowych uczelni z każdego województwa. Polską muszą zarządzać ludzie świadomi polityki nie doprowadzając Państwo do skraju bankructwa, kpin, ośmieszania ze strony obywateli. Władza ustawodawcza - wszelkie zmiany ustrojodawcze w Konstytucji powinny przechodzić przez referendum czy opinie publiczną w charakterze bezpośrednim. Natomiast parlament złożony ze 128 obywateli miałby stać się składnikiem doradczym pośrednim. W parlamencie do głosu w procesie ustawodawczym powinni dochodzić obywatele z różnych dziedzin pracy - rolnicy, związkowcy, ekonomiści, prawnicy, konstytucjonaliści, bezrobotni, pracownicy. Aby ustawa była zaopiniowana i mogła wejść w życie musi znaleść uznanie wśród 128 obywateli i pracowników różnych dziedzin gospodarczych zaproszonych na plenum. Następnie po obupólnym zaopiniowaniu ustawodawczym. Ustawa przechodzi pod referendum i szeroką opinię publiczną. Jeśli ustawa nie znajdzie uznania wśród referendum i opinii publicznej z powrotem trafia do poprawki do parlamentu aż do skutku na przychylność obywateli. Następnie dana ustawa mogłaby być umieszczona w Konstytucji.
siwy
2013-06-12 16:45:23
AA - a jak wyglądałaby kwestia budżetu i wszelkiego rodzaju danin publicznych? Czy też poddawany byłby referendum?
januszokrzesik
2013-06-12 19:38:11
do AA/ Zbiór pobożnych życzeń, który szybko skończyłby się katastrofą państwa. Proszę poczytać książki o I Rzeczpospolitej. Zwracam uwagę - na razie grzecznie - żeby trzymać się tematu wpisu. Ten mój wpis poświęcony był nieudacznemu pomysłowi fuzji bielskich klubów. Będę wdzięczny za komentarze choćby luźno związane z tematem.
AA
2013-06-12 19:42:54
To już jest władza wykonawcza bardziej skoncentrowana na województwa niż kraj jak ogół. Jeśli mówić o ministrach na kraj zostawić ministra spraw zagranicznych, ministra spraw gospodarczych, ministra OM. Resztę ministerstw rozbić na województwa lepiej to funkcjonowało niż ogólnie. Minister Turystyki i Sportu województwa lepiej będzie znał sytuacje swojego województwa niż jeden minister na kraj. Jeśli chodzi ordynacje wyborczą, wybory co dwa lata, lista 5 kandydatów związanych stricte z odpowiednią funkcjonalnością ministerstw, np. 5 kandydatów z dziedziny ekonomii z pięciu czołowych uczelni danego województwa. Czemu z uczelni bo jest ta świadomość że są to ludzie świadomi tego co robią no i wykształceni no minimum muszą mieć doktora na takim stanowisku. Ludzie chetnie wybiorą kogoś z Centrum Adama Smitha niż szefa Amber Gold albo lubianego Pana Karnowskiego szefa zarządu jednej spółki. Co do budżetu jego kondycji najlepsza koncentracja w obrębie województwa. Dochody i wydatki. Więcej byłoby dochodów niż wydatków odpadłoby utrzymywanie Państwa opłacanie ogólnej administracji państwowej, ochrony zdrowia, MON, ZUS itd. Wszystkie wydatki na rolnictwo, naukę itd. powinny się koncentrować w obrębie województwa. Na pewno lepsza kontrola wydatków i dochodów. Co do powiatów usunąć a utworzyć więcej gmin. Połączyć gminy, dodać gmine. Lepsze funkcjonowanie ?
januszokrzesik
2013-06-13 12:49:23
Panie AA, czyta Pan coś oprócz własnych wpisów? Ponawiam prośbę o trzymanie się tematu, inaczej będę musiał zacząć kasować te erupcje politycznej filozofii.
AA
2013-06-13 19:32:31
Biblię
siwy
2013-06-14 22:23:51
Po Podbeskidziu teraz GOLCE GÓRĄ !!!
historyk
2013-06-14 22:25:58
Pytanie do Panie Januszu, jako byłego Prezesa. Proszę o odpowiedź z prawnego punkty widzenia, co na poniższy temat mówią dokumenty. Który rok przyjmować za powstanie Podbeskidzia Bielsko-Biała? - czy 1997 - fuzja DKS Komorowice z BBTS Włókniarz, - czy 1995 - powstanie DKS Komorowice - czy 1907 - kiedy powstał BBTS,wtedy jeszcze BBSV (z resztą BBTS jako datę powstania podaje właśnie 1907). Wydaje się, że jako właściwą powinno się przyjąć datę 1907. Dlaczego władze Klubu nigdy nie zadbały (a może się mylę) o jednoznaczne, zgodne z prawdą "zatwierdzenie" daty założenia. Chyba nie wypada Klubowi grającemu w najwyższej klasie rozgrywkowej...
januszokrzesik
2013-06-15 00:19:00
Racjonalne wyjścia są dwa: albo przyjmujemy jako datę założenia datę fuzji DKS Komorowice z BBTS, albo datę założenia najstarszej "części składowej" obecnego TSP, czyli 1907. Data 1995 ma najmniejsze uzasadnienie, ale ruch kibicowski wokół Podbeskidzia posługuje się tą datą i nie ma sposobu żeby zadekretować zmianę ich stanowiska. Tu odgórna presja nic nie pomoże. Klub był współorganizatorem obchodów stulecia BBTS i przyznaje się do tej tradycji, kontynuuje ją, ale z kolei udawanie że TSP jest ponadstuletnim klubem też nie ma chyba głębokiego sensu. Ja sam jestem zwolennikiem skromności w tym zakresie, proponując następującą definicję: TSP powstał w 1997 roku i kontynuuje tradycje BBTS, powstałego w 1907 roku. Kwestie nazwy czy daty założenia to nie są proste sprawy do rozstrzygnięcia, więksi od nas mają z tym kłopot; w Łodzi do dziś trwa spór o datę powstania Widzewa :-)
januszokrzesik
2013-06-15 00:23:47
Przy okazji: mało kto wie, że TSP kontynuuje też (poprzez tradycję BBTS Włókniarz) także historię klubu Biała Lipnik, powstałego zaledwie rok później niż BBSV. Można zaryzykować twierdzenie, że w TSP spotkały się wszystkie te sportowe źródła, które nie stały się w poprzednim stuleciu dopływami głównego piłkarskiego nurtu, którym - do połączenia sił w TSP - był niewątpliwie Bialski Klub Sportowy.
siwy
2013-06-15 17:40:52
http://www.bielsko.biala.pl/aktualnosci/25009/czas-na-sprzedaz-akcji To link do nowej informacji na temat TS Podbeskidzia. Bardzo Was proszę o komentarz.
yy
2013-06-16 23:12:39
Panie Januszu, ale skoro Podbeskidzie kontynuuje tradycje BBTS-u to znaczy, ze istnieje tu ciaglosc historyczna az do 1907 roku, wiec nie bardzo rozumiem stwierdzenia, że " udawanie że TSP jest ponadstuletnim klubem też nie ma chyba głębokiego sensu". Twierdzeniem, ze "TSP powstał w 1997 roku i kontynuuje tradycje BBTS" przeczy Pan sam sobie, bo albo uznajemy, ze cos zaczelo sie w 1907 i jest to w dalszym ciagu kontynuowane albo odcinamy sie kompletnie i faktycznie uznajemy klub za calkowicie nowy twor powstaly w 1997 czy tam w 1995 roku. Taka Lechia Gdansk, Pogon Szczecin czy GKS Katowice przeciez formalnie tez powstaly pare lat temu po tym jak stare kluby grajace pod tymi szyldami zbankrutowaly. Tak samo jak obecna Polonia Warszawa.
januszokrzesik
2013-06-17 19:54:50
Nie ma w tym co piszę żadnej sprzeczności. To że "kontynuuje tradycje" BBTS nie znaczy że "jest" BBTS-em. TSP to nowy klub, z nową nazwą, który - przede wszystkim - nie powstał z przekształcenia BBTS tylko z połączenia z innym klubem. Ale powtarzam: to nie są sprawy które da się odgórnie zadekretować, więc proszę moją opinię traktować jako głos w dyskusji.
AA
2013-06-17 20:13:09
Bielsko to na razie trzecia liga jeżeli chodzi utrzymanie finansowe klubów piłkarskich. W Bielsku są dwa czołowe zespoły Podbeskidzie i BKS i tyle. Miasto nie stać na częściowe dofinansowanie tych klubów i szuka rozwiązania w połączeniu ich oboje, niezły skrajny liberalny pomysł władzy samorządowej - bardziej taki uszczuplony, demoralizujący pomysł nic innego jak brak poszanowania tradycji osiągnięć tych zespołów. Większość radnych wywodzi się z PO i stąd te dewiacje i dziwaczne pomysły. Wstyd za tych radnych to nie tędy droga....może Bielsko to nie Kraków lecz trzecia liga inwestycji, ale jak patrzę z wierzy Zygmunta widzę stadion Cracovii, Wisły coś wspaniałego jest jeszcze Hutnik i wiele wiele innych obiektów piłkarskich pięknie utrzymanych no ale to pierwsza liga, ekstraklasa.
Konrad
2013-07-29 13:57:52
Ja tez jestem przeciw, nieustannemu kopaniu dołków do klubem TSP. Niestety nie milkną echa korupcji w naszej piłce nożnej i to niestety z udziałem naszych zawodników, którzy muszą jeszcze nosić ten bagaż tamtych złych lat, które do dnia dzisiejszego nie dają klubowi spokoju. Niestety jak to bywa przy takich informacjach, pojawiają się różne opinie, niektórzy sugerują, że klub kupuje sukcesy już od ligi okręgowej, a są i tacy co twierdzą, że Podbeskidzie, kupiło awans do ekstraklasy. To jest o tyle odważne i bezczelne, że wtedy Pan był prezesem klubu i ludzie na forach, atakują Pana, o awans poza boiskiem. Uważam, że Pan Janusz Okrzesik, nie może ot tak tego zostawić. Po prawdzie nie wolno sie mścić na drugich za wypowoadane słowa czy bzdury, ale na takich fałszywych opiniach może niesłusznie ucierpieć, były prezes TSP BB oraz cały klub. Nie moze jakiś internauta bezkarnie pisać ( a gdzie dowody ) co mu do głowy przyjdzie. Mam nadzieję, ze Szanowny Pan Janusz, zobaczy to co wypisują ludzie i odpowiednio sie do tego faktu odniesie. Podbeskidzie, już raz było ukarane za korucję, Pan Kołodziej dopuścił sie recydywy, a gdyby ponowne sankcje dotknęły klub, to byc może wiązałoby się z karną degradają a nawet z wykreśleniem ze struktur PZPN. Tego tak zostawić nie można żeby ludzie pluli jadem na lewo i prawo, sugerując takze, że UM w BB, sponsoruje korupcje w TSP ( że tak to nazwę), to zbyt wiele żeby taką sprawę zostawić od tak sobie.
januszokrzesik
2013-07-29 14:11:10
Panie Konradzie, no ale co ja mogę zrobić? Jak ktoś napisze coś bezpośrednio pod moim adresem, to będę się mógł bronić, nawet sądownie. Potrafię być w takich sprawach konsekwentny, Traczyk musiał przepraszać za głupie oskarżenia o nepotyzm. Ale większość tych internetowych hejterów zachowuje się cwanie, rzucając błotem tak by nie można się było odwinąć. Tak jest właśnie z tym "bielszczaninem", bo zapewne o niego Panu chodzi. Ale jeden błąd i będzie mój :-) Na razie powinny reagować obecne władze klubu, ale to pewnie płonna nadzieja. Teraz, z perspektywy czasu jeszcze bardziej widać ile krzywdy, nieodwracalnej chyba, wyrządzili klubowi ci którzy wmieszali TSP w korupcję. Mam nadzieję że ich chociaż sumienie gryzie!
Komentarzy (15)

Szacunek

  

Podbeskidzie dalej pisze swą historię! Wiosną dokonało rzeczy wcześniej w polskim futbolu niespotykanej - mając sześć punktów po pierwszej rundzie utrzymało się w ekstraklasie, i to nie dzięki licencyjnej kraksie warszawskiej Polonii, ale w sportowej walce! W 2011 roku TSP podbiło serca wielu bielszczan pucharowymi meczami z Lechem i Wisłą oraz awansem do ekstraklasy, ale dla piłkarskiej Polski dalej byliśmy tylko efemerydą i egzotyką. Wiosna 2013 roku Podbeskidzie nie tylko uratowało ekstraklasę (i 5 mln dochodów), ale przede wszystkim zdobyło szacunek kibiców w całej Polsce. Swoją determinacją, uporem i wiarą. Szacunek, panowie!

Właściwie po tej jesieni nie było już szans. Skreślili nas już dziennikarze, tzw. „eksperci", nawet trener Michniewicz zanim przyszedł do nas do pracy zdążył się wypowiedzieć że spadkowiczem będzie Podbeskidzie. Nowe władze w klubie zaczęły się już powoli przygotowywać do życia poza Ekstraklasą, kibice deklarowali wierność także po spadku itp. Ja też nie wierzyłem. Tylko piłkarze, z którymi rozmawiałem prywatnie - wciąż wierzyli. Patrzyłem na to z niedowierzaniem i podziwem. Panie Marku, panie Bartku - szacunek! Pewnie, że swoje zrobiła zmiana prezesa i trenera, ale osobiście uważam że to szatnia utrzymała Podbeskidzie, pokazała swoją siłę i charakter, upór i wiarę w swoje umiejętności. I mam satysfakcję, że w kształcie personalnym i charakterze dzisiejszej szatni wciąż jeszcze wiele pozostało z moich czasów.

Ostatni mecz oglądałem na żywo na Widzewie. Zaczęliśmy planować ten wyjazd w momencie, gdy wydawało się że będzie to ostatni mecz w ekstraklasie. Byłem przy awansie, chciałem być przy spadku, bo z drużyną trzeba być na dobre i na złe. A tu się okazało, że jedziemy na mecz o życie, najważniejszy mecz w sezonie. Ależ były nerwy! Warto było. Dziękuję tym wszystkim kibicom, którzy byli tam z nami i nie potrafili powstrzymać swoich emocji, dopingowali i dziękowali naszym piłkarzom. Wszystkim, którzy traktują stadion jak pole bitwy, dopowiem: byliśmy na sektorze Widzewa, ludzi którzy siedzieli obok balibyśmy się spotkać w windzie, ale nie spotkało nas nic złego, żaden przejaw agresji, za to sporo sympatycznych słów. Wiem, wiem, to dlatego że jeśli my się utrzymaliśmy to spadał Bełchatów, a to dla Widzewiaków okazja do świętowania, ale fakt pozostaje faktem :-)

Gratuluję też nowemu prezesowi. Prezesi, tak jak trenerzy czy piłkarze, odchodzą i przychodzą. A Podbeskidzie ma trwać. I dlatego gratulując, życzę chłodnej głowy, by jak najmniej manipulować przy tym co się sprawdziło. Jest w naszym klubie dość obszarów zaniedbanych, w których można odcisnąć swoje piętno.

Esencją futbolu nie są wrażenia estetyczne, lecz emocje. Tych nam w tym sezonie dostarczono w nadmiarze. Na przyszły sezon pozostaje już tylko jedna droga, by emocji było jeszcze więcej i by wyśrubować jakiś kolejny rekord: Podbeskidzie przystąpi do rozgrywek dopiero na wiosnę i zagra same rewanże. Najlepiej wszystkie na wyjazdach, wtedy szanse wzrosną :-) Ale się będzie działo!

2013-06-03 | Dodaj komentarz
PanSamolocik
2013-06-03 19:07:30
Gratulacje dla wszystkich, którzy przyczynili się do utrzymania w TM-Ex. Nie będzie już w tym roku bardziej plastycznego przykładu uwiarygadniającego powiedzenie "Wiara czyni cuda". Sam już kilkakrotnie w tym sezonie zwątpiłem w pozostanie w krajowej elicie. Ostatnio tracę wiarę w różnych sytuacjach życiowych. Mam nadzieję, że ten przykład doda sił, nie tylko mojej osobie w sens trwania w wierze.
Grego
2013-06-03 19:36:53
Nie jestem kibicem, ale tę ich walkę śledziłem z zapartym tchem, a teraz rzeknę: Podziw i szacun dla piłkarzy :D
Paulina L.
2013-06-03 22:17:17
Tak Panie Doktorze, wielki szacunek dla piłkarzy, trenerów, że dokonali czegoś niesamowitego, wtedy kiedy wszyscy już nas skreślili. Tak jak Pana sukcesem było to iż weszliśmy do Ekstraklasy tak i teraz świętujemy że w niej zostajemy! Dodam że mamy wspaniałych kibiców! My oglądaliśmy mecz z zagranicy ale czuliśmy się tak, jakbyśmy byli na tym stadionie. A jednak płynie w TSP góralska krew ;) pozdrawiam serdecznie!
AA
2013-06-03 22:59:08
Głupoty Pan gada Michniewicz jak przyszedł do Podbeskidzia powiedział, że drużyna z Bielska nie powinna dopuścić myśli o spadku. Zmiana trenera, prezesa, piłkarzy przyszła klubowi na dobre i ot o sukces.
tsp
2013-06-03 23:19:38
AA, zluzuj pośladki. Okrzesik ma rację, Michniewicz 20.02 w wywiadzie dla portalu igol.pl na pytanie o Bełchatów i TSP odpowiedział: "Bełchatów i Podbeskidzie mają bardzo trudny kalendarz na początek i nie spodziewam się, żeby zaczęli wygrywać bardzo trudne mecze. Według mnie na 90% te zespoły już spadły". Optymistyczna wypowiedź to nie była, sam przyznasz. Miesiąc później został trenerem Podbeskidzia. Znając trochę sytuację w klubie też mi się wydaje, że to raczej szatnia "zaraziła" Michniewicza optymizmem, a za przygotowanie fizyczne podziękowania należą się przede wszystkim Kubickiemu. Co nie zmienia faktu że znalazł tak szybko wspólny język z piłkarzami i że tak dobrze ich motywował. Za to mu się należy order! Dołączam się do wyrazów szacunku i podziwu dla wszystkich w klubie
Konrad
2013-06-04 07:03:43
A dopełnienie tego sukcesu było wczoraj w Warszawie gdzie na gali ekstraklasy pan Robert Demjan, zdobył trzy statuetki. To także jakaś nagroda dla Gospodarza bloga, za dobrą i efektywną pracę jaką wykonał w czasie kiedy był prezesem TSP BB. Wyłowić takiego gościa z zezerw drużyny z ligi czeskiej i kto by pomyślał..... . Przyczynił sie do historycznego awansu do ekstraklasy, a po dwóch latach pomógł w utrzymaniu się Podbeskidzia BB, w elicie. Najlepszy napastnik sezonu 2012/13; najlpeszy gracz w punktacji kanadyjskiej 14 goli oraz 6 asyst.
AA
2013-06-04 15:38:59
Michniewicz powinien dawano trafić do Bielska. Rok nigdzie nie trenował po rozstaniu się z Polonią w 2012. Być może nie byłoby obawy o spadek. Błędem było zatrudnienie Jelenia który więcej hula niż gra i naraził klub na straty. Prezesa, trenera ( poprzedników)można winić jeżeli obydwaj Panowie biorą kasę no to sorry trzeba coś działać. Bez trenera i prezesa nie ma klubu. Wojciechowski jaki był wszyscy wiedzą Polonia się trzymał przyszedł i wszystko przeżarł i Polonia leci.
AA
2013-06-04 15:40:24
Przyszedł Król i Polonia leci - sorry.
Stanisław Noworyta
2013-06-04 20:27:29
Przy całej euforii po bohaterskim utrzymaniu w ekstraklasie, nie powinniśmy zapominać o roli tejże szatni w rundzie jesiennej.
Konrad
2013-06-05 09:36:43
To co faktycznie mogą zrobic działacze to jeszcze podziekowac Bogu, za ten Cud. Podobno jechali do Czestochowy, ale własnie.... radosć zabawa i trudno było aby po imprezie jechać do miejsca świetego. Nie musi byc Czestochowa, wystarczy w naszym mieście. Pół roku temu zamówili msze w środku tygodnia ( jak trwoga to do Boga ) teraz jakby przeszli bokiem, tak się ważnych spraw i postanowień nie załatwia!
LPD
2013-06-05 12:39:44
A ja się kłaniam w pas temu Panu, dzięki któremu od sześćdziesięciu meczów możemy się cieszyć ekstraklasą. Dziękuję także tym, którzy przyczynili się do tego, że przez przynajmniej kolejne trzydzieści siedem spotkań będziemy w gronie najlepszych. A wyjazd do Łodzi? Do końca życia zostanie zapisany gdzieś tam w mojej głowie. Takich chwil się nie da zapomnieć. Jestem szczęsliwy (no może od wczoraj trochę mniej gdy przeczytałem info o "fuzji", ale traktuję to jako chwilowy zapał do zrobienia czegoś idiotycznego)!
Konrad
2013-06-10 21:10:49
Wreszcie zarząd TSP, zaczyna docieniać najlepszych piłkarzy Podbeskidzia BB. Nowy kontrakt dla naszego napastnika Roberta Demjana ( zdobywcy 3 statuetek na gali ekstraklasy ) jest wreszcie na jakimś zadowalajacym poziomie a pieniądze wykładane dla niego sa podobne do tego co chciał Patejuk, w momencie kiedy pojawiła sie opcja przejścia do Śląska Wrocław. Jest jednak jedno "ale" klub płaci Demjanowi z euro, a wiadomo że nasza waluta moze sie do euro umocnić, ale i różwnież osłabić i to bardzo osłabić. Skoro piłkarze z zagranicy pracują u nas w Polsce, powinni otrzymywac wynagrodzenie w naszej walucie Złoty. Dla takiego klubu jak TSP BB gdzie trzeba oglądąc każdą wydawaną złotówkę przynajmniej dwa razy, podpisywanie kontraktu w obcej walucie, przy możliwym zagrożeniu, że z 40 tys pln zrobi się na raz 52 tys pln, bedzie dla klubu nie małym obciażeniem i nie bedzie można liczyc na pienieniądze od kibiców za bilety, ponieważ każda podwyżka uderzy w frekwencje a stadionie. Uwazam, ze władze klubu musza zrozumiec to niebezpieczeństwo. Tak o mało nie zbankrutował klub Atomu Sopot w siatkówce kobiet, poddpisali z zawodniczkami z zagranicy kontrakty w euro. Z powodu sołabienia sie naszej waluty do euro, klub wygenerował dług siegający 2 milionów złotych tylko w jednym sezonie. Dlatego lepiej płacić z naszej krajowej walucie. Tak czy owak, ten zawodnik, odnaleziony gdzieś na niżinach czeskiej piłki przez Pana Janusza Okrzesika, po tych osiągnieciach zasługuje na dobry kontrakt.
Konrad
2013-06-27 13:03:31
Mam pytanie do pana Janusza, był pan prezesem Podbeskidzia, wiec posiada Pan wiedzę na temat podpisywania kontraków z piłkarzami. Nie powiem jestem w szoku. Podobno Robertowi Demjanowi, trafiła sie oferta z Belgii. Przeciez tam nikt Demjana nie zna, nie został poddany testowi i naraz mówi sie że szykuje mu sie kontrakt finansowo podobny do tego co mógłby zarabiac w TSP, ale z opcją podpisania umowy na trzy lata! Pytam dlaczego w Belgii, gdzie chyba nikt za bardzo nie interesuje sie ligą polską, zjawia się jakiś pracodawca i oferuje bliżej nieznanemu zawodnikowi kontrakt na trzy lata. Dzisiaj dowiadujemy sie z mediów, ze kontrakt z Podbeskidziem, podpisał napastnik Fabian Pawela, jeden z najlpeszych zawodników TSP w drugiej rundzie, podpisuje umowe ....na rok czasu. Ja nie rozumiem! Legia, Lech, Górnik, co okienko transferowe, zarabija miliony złotych rekompensaty za wcześniejsze odejscie ich najlepszych zawodników z klubów. Mało tego zarabia także spadkowicz z ekstraklasy GKS Bełchatów. Po ostatnim transferze Chrapka do Lecha za 900 tys złotych, Podbeskidzie w dochodach budżetu klubu za kazdy kolejny rok, po stronie: dochody z transferów, notuje okrągłe zero pln! Mam pytanie czy działacze Podbeskidzia BB, czegoś sie boją, że piłkarze podpisując umowę długookresową, będą drygowali pracodawcą i niezależnie od formy prezentowanej na boisku, muszą mieć zagwarantowane wszystko to co dla nich jest korzystne pod czym złożyli podpis?! A co z pracodawcą? Jak jest rożnica miedzy umową na jeden rok , a umową na kilka lat? Jak Podbeskidzie ma budowac silny klub, skoro Pawela, podpisuje umowę na rok, Chmiel, z nim będzie podobnie, a wielce prawdopodobne odejscie Roberta Demjana, może być spowodowane tym że nowy pacodawca, oferuje mu umowę na trzy lata. Co i jak umieją rozmawiac tam w Belgii, a czego brakuje działczom w TS Podbeskidzie Bielsko-Biała? Czy taki doświadczony w piłce noznej człowiek, jakim jest Pan Wociech Borecki, nie działa na szkode klubu w dłuższej perspektywiue czasu? Trener Górnika Zabrze, pan Adam Nawałka, chwali sie że od czasu kiedy on jest trenerem zabrzan, klub zarobił na transferach 15 mln pln. Legia Warszawa, od kilku sezonów zbiera miliony złotych z rynku transferowego. W Podbeskidziu BB, marzą o budżecie między 20-30 mlionów pln. Jak mają wykonac takie dochody, skoro z Podbeskidzia BB, najlepsi piłkarze odchodzą na zasadzie wolnego transferu! Pocieszajace z tego jest jednak to, że pan Demjan, swoim talentem i pracą na boiskach ligowych nie wzmacnia rywala z naszej ekstraklasy tylko z ligi zagranicznej. Gdyby Fabian Pawela czy Damian Chmiel byli gwiazdami ekstraklasy czy w zimie bedzie możliwość renegocjali kontraktów celem ich przedłuzenia o kilka lat? Pytam nie bez przyczyny, Ci piłkarze obecnie to najlepsi gracze, TSP, którzy mogą w tym sezonie stanowić wartośc dodaną, a to spowoduje, ze na rynku transferowym wzrośnie zainteresowanie ze strony rywali z Polski czy zagranicy i co wtedy na dzisjaj gdyby Pawela, odpalił, za rok jest znowu wolnym zawodnikiem na rynku transferowym. To nie ma sensu!
januszokrzesik
2013-06-27 14:38:31
A gdybym Panu odpowiedział, że dwuletni kontakt z Demjanem był wynegocjowany w zimie i nie wiązał się z tak znaczącą podwyżką jak obecnie? I że nowy prezes uznał to za zbyt ryzykowne i nieopłacalne dla klubu? Bardzo proszę, niech Pan zadaje te pytania obecnym władzom klubu (niekoniecznie prezesowi), bo ja naprawdę nie znam odpowiedzi i naprawdę nie mam na to wpływu. Co do Demjana w Belgii, to oprócz testów decydujące o dobrych transferach są: sieć skautingu (być może Demjan był obserwowany przez kogoś pracującego dla ligi belgijskiej) oraz współpraca i zaufanie dobrych menedżerów (są tacy, poznałem). W tym przypadku pewnie w grę wchodzi to ostatnie. Demjan prowadzony jest przez dużą agencję menedżerską ze Słowacji i zapewne przez ich kontakty Belgowie na niego trafili. A z większym i stabilniejszym budżetem łatwiej zaproponować dłuższy kontrakt. Jeśli to się potwierdzi, to szkoda, ale Robert zrobił tyle dobrego dla TSP że i tak trzeba mu podziękować.
Konrad
2013-06-29 19:36:05
No coż widocznie łatwiej się negocjuje kiedy z góry jest zapewniona transza z Canal+ . Jednak mam co innego na myśli. Obok Roberta Demjana, mamy kilku obiecujacych zawodników jak panowie Fabian Pawela czy Damian Chmiel. Z Pawelą, podpisali kontrakt na kolejny rok, dlaczego? Przeciez to jest piłkarz, który może iść śladem Roberta Demjana, jego forma może eksplodować, a za rok bedzie wolnym graczem i znowu zacznie sie gra i dobry zawodnik odejdzie do innego klubu za bagatela zero złotych, bo tyle zarobi za niego Podbeskidzie 1.7.2014 roku. Dziwne to wszystko, w klubie mówią otwarcie, że pieniędzy jest mało, ale zawodników za darmo oddać można i to tych którzy są liczącymi sie ogniwami w Podbeskidziu BB. Z tego co pamiętam Podbeskidzie, zarobiło za Moskałę, Chrapka i grosze za Swierblewskiego. Pytam Pana, jako kibica i kogoś kto swego czasu zarządzał w tym biznesie. Jakie są różnice miedzy kontraktem rocznym, a wieloletnim? Czy w momencie podpisania kontraktu na 2-3 lata klub niejako staje sie zakładnikiem takiego zawodnika na zasadzie czy sie stoi czy sie leży 100 tys sie należy? Przecież klub musi mieć jakieś narzedzia prawne, regulaminowe do obrony przed nieuczciwym czy lekkomyślnym podejściem do pracy przez takiego czy innego piłkarza. W momencie kiedy forma sportowa takiego gracza pójdzie w górę, zarząd takiego klubu bedzie pod ścianą w konfrontacji z zawodnikiem i jego menadżerem. Zresztą mieliśmy tego doskonały przykład jak wygladały negocjacje nad nowym kontraktem dla pana Roberta Demjana. Suma sumarum klub zrobił krok do tyłu. Po stracie Demjana w TSP bedzie teraz w miare równy i sprawiedliwy system płac. To krok do przodu. A kroki do tyłu to: Odejscie Demjana, z czego klub TS Podbeskidzie, od Beveren nie dostanie ani 1 złotówki oraz z góry przegrane negocjacje płacowe gdzie stroną atakującą i dominująca nad klubem byli piłkarz i jego menadżerowie.

Informacje:


Janusz Okrzesik


Urodzony 49 lat temu w Bielsku-Białej, absolwent Liceum im. Żeromskiego w Bielsku-Białej i Uniwersytetu Warszawskiego.

Doktor nauk politycznych (doktorat na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach), wykładowca Uniwersytetu Śląskiego i Wyższej Szkoły Finansów i Prawa w Bielsku-Białej.

Autor wielu publikacji, najbardziej dumny jest z podręcznika akademickiego 'Ustrój polityczny RP. Wprowadzenie', którego jest współautorem oraz z ostatnio wydanych książek: "Polski Senat. Studium politologiczne" oraz "Obywatele dyplomaci".

Były parlamentarzysta, poseł w latach 1989-1991 i senator w latach 1993-2001. Za swoje największe osiągnięcia polityczne uważa aktywny udział w ruchu 'Solidarności' i odzyskaniu niepodległości w 1989 r., udział w demontażu komunistycznej bezpieki i cenzury oraz wprowadzenie do polskiej konstytucji nowoczesnych zapisów chroniących środowisko naturalne. Jako największą porażkę w polityce odbiera swoją bezsilność przy likwidacji województwa bielskiego.

Cztery razy wybrany przez mieszkańców Bielska-Białej na radnego, po 15 latach zrezygnował z mandatu by objąć funkcję prezesa TS Podbeskidzie. Po wieloletniej przygodzie z Unią Wolności pozostaje od lat bezpartyjny.

Ma w domu mnóstwo książek, nie ma za to telewizora.

Dużo podróżuje, był w prawie 40 krajach na czterech kontynentach.

Archiwum:


2013
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (3)
» maj (1)
» kwiecień (2)
» marzec (4)
» luty (3)
» styczeń (4)

2012
» grudzień (4)
» maj (7)
» kwiecień (3)
» marzec (1)
» luty (3)

2011
» grudzień (3)
» listopad (1)

2010
» grudzień (4)
» listopad (5)
» październik (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» styczeń (2)

2009
» grudzień (1)
» listopad (2)
» październik (3)
» wrzesień (1)
» sierpień (1)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (6)
» styczeń (7)

2008
» grudzień (4)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (2)
» lipiec (3)
» czerwiec (6)
» maj (7)
» kwiecień (5)
» marzec (9)
» luty (9)

Ostatnie komentarze


[bb]
Panie Okrzesik. Minęło 10 lat od Pana "poezji" dot. końskich zaprzęgów i bolka i lolka...
[]
Several of these games are worth some time and are actually beddckegadfadddc
[jan]
Tu nie ma co komentowac.Ksiezy i biskupów którzy beda pozwalac na profanacje kosciolow po prostu...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 854213
Newsów: 147
Komentarzy: 4761
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Janusz Okrzesik , blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała