januszokrzesik.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
januszokrzesik.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - januszokrzesik.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - lipiec 2009

Komentarzy (42)

Kubek ze swastyką

  

Rok temu niektórzy z Was na moim blogu sygnalizowali, że przy okazji Operacji Południe, na bielskich Błoniach pojawiły sie stoiska z gadżetami z symbolika nazistowską. Obiecałem, że się tym zajmę, bo bardzo mnie to poruszyło, tym bardziej że moi synowie też tam byli i to widzieli. Teraz, razem z Darkiem Paczkowskim ze Stowarzyszenia "Nigdy Więcej" postanowiliśmy wyprzedzić wydarzenia i zrobić wszystko, by w tym roku takie zjawisko się nie powtórzyło. Nie bardzo można w tej mierze liczyć na wrażliwośc organizatorów zlotu, którzy funckję rozrywkową zdecydowanie przedkładają nad edukacyjną, a świadczy o tym choćby plakat sprzed kilku lat, na którym imprezę promował radosny żołnierz Wehrmachtu. Tamten plakat zniknął po protestach oburzonych kombatantów, ale czy ta historia czegoś nauczyła? Zobaczymy. Poniżej tekst apelu i lista sygnatariuszy. Dziekuję im wszystkim za wsparcie swoim nazwiskiem tej inicjatywy, a szczególnie cieszy mnie obecność kolegów-blogerów z naszego portalu, Artura Pałygi i Jacka Proszyka. Może ta nasza mikra blogosfera tworzy jakąś swoistą przestrzeń dla ludzi podobnie myślących? A może po prostu - dla ludzi myślących?

"Szanowny Pan

Jacek Krywult

Prezydent Bielska-Białej

Szanowny Panie Prezydencie!

Zwracamy się do Pana z apelem, by podjął Pan odpowiednie kroki i nie dopuścił do dystrybucji i sprzedaży na terenie miasta wyprodukowanych współcześnie gadżetów propagandowych z symboliką nazistowską. Polska jest krajem boleśnie doświadczonym przez hitlerowskie zbrodnie. Symbol Waffen SS czy swastyki są nadal używane przez ruchy neonazistowskie i nie mogą być traktowane wyłącznie jako pamiątki historyczne.

Niestety, w poprzednich latach największa impreza rekonstrukcji historycznej w Bielsku-Białej, Zlot Pojazdów Militarnych „Operacja Południe", była wykorzystywana jako okazja do handlu przedmiotami, które przyczyniają się do propagowania i odradzania się zjawiska faszyzmu. Niezależnie od dobrych intencji organizatorów uważamy takie zjawisko - banalizacji i komercjalizacji symboliki nazistowskiej - za szalenie groźne, szczególnie dla świadomości młodego pokolenia. Impreza odbywa się przy wsparciu władz samorządowych i na terenie miejskim, dlatego mamy prawo oczekiwać zdecydowanej postawy Prezydenta i służb miejskich wobec wszelkich przejawów propagowania zjawisk zakazanych polskim prawem.

Panie Prezydencie!

Wierzymy, że wspólnie doprowadzimy do tego, że Bielsko-Biała będzie strefą wolną od nazizmu."

Podpisy:

Jan Chmiel - prezes Stowarzyszenia Teatr Grodzki,

Franciszek Dzida - filmowiec,

Kazimierz Kamiński - wiceprezes Klubu Inteligencji Katolickiej

Wojciech Kaute - filozof polityki, kierownik Katedry Stosunków Międzynarodowych w ATH

Lucyna Kozień - dyrektor Teatru Banialuka,

Elżbieta Kralczyńska - prezes Klubu Inteligencji Katolickiej

Janusz Legoń - kierownik literacki Teatru Polskiego,

Tomasz Lorek - aktor Teatru Polskiego,

Janusz Okrzesik - prodziekan Wyższej Szkoły Bankowości i Finansów,

Dariusz Paczkowski - Stowarzyszenie Nigdy Więcej,

Artur Pałyga - dramaturg,

Jerzy Polak - historyk,

Jacek Proszyk - historyk,

Renata Rosowska - Towarzystwo Szkolne im. Mikołaja Reja,

Katarzyna Skrzypek - aktorka Teatru Polskiego,

Piotr Skucha - Kabaret Długi,

Agata Smalcerz - dyrektor Galerii Bielskiej BWA,

Robert Talarczyk - dyrektor Teatru Polskiego,

Dorota Wiewióra - przewodnicząca Gminy Żydowskiej,

2009-07-01 | Dodaj komentarz
P.Płatek
2009-07-01 16:17:07
Bardzo cenna inicjatywa. W kiosku Ruchu koło hotelu Magura znalazłem ostatnio gazetkę o tytule "Teraz Polska" (lub jakos podobnie) . Pierwsza strona poświęcona była "walce z pedalstwem" oraz artykułowi zatytułowanemu czy "Żydzi to pedały?". Wątpię by Ruch rozprowadzał takie pisemka. być może w Bielsku jest jakieś skrajne podziemie, ktore to drukuje.. zwróciłem Pani kioskarce uwagę i chyba to usunęła, bo następnego dnia pisma już nie było...
red
2009-07-01 17:03:18
Popieram te inicjatywe. Nóżmi sie otwiera jak widze Polakow chodzacych w mundurach SS z usmiechem na twarzy. Glupota i ignorancja tych ludzi jest niebotyczna. W dodatku - nie maja pojecia o tym co to jest HONOR. Nosic z duma munsury ludzi ktorzy nas mordowali, i dla ktorych Polak byl smieciem .... groza.
Krzysztof Stecyk
2009-07-01 18:04:51
Ja również pragnę się pod tym apelem podpisać.
Cogito ergo sum
2009-07-01 22:32:02
Panie radny Okrzesik to jest tamat dla Prokuratury i Policji, dlatego proponuję aby apel ten został skierowany do Prokuratury . To nie jest jedyny tego typu incydent , bo w styczniu 2009roku wydano w wielotysięcznym nakładzie płytęVCD z życiorysem najgorszego w historii, austriackiego malarza , który został potem kanclerzem Niemiec . Była ona rozprowadzana w całym województwie śląskim i sprawa tej płytki trafiła do Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej , a potem do Prokuratury w Katowicach. Nie było apelu w tej sprawie do Prezydenta Miasta ,bo on nie odpowiada za to , co sprzedaje się w kioskach czy na straganach, ani nie ma uprawnień do aresztowania przestępców . Od ścigania neonazistów , huliganów , bandytów itp. jest Policja i Prokuratura , natomiast Prezydent Miasta ma inne kompetencje , choć oczywiście może zawnioskować o wszczęcie postępowania w sprawie opisywanych przez Pana Radnego Okrzesika "kubków" , natomiast Prokuratura nie wnioskuje tylko poleca wszczęcie śledztwa .
januszokrzesik
2009-07-02 11:24:34
do Cogito ergo sum/ Polecam jeszcze raz przeczytanie apelu. Impreza, przy okazji której pojawiały się faszystowskie gadźety, jest dotowana przez miasto, odbywa się pod patronatem Prezydenta Bielska-Białej i na gminnym terenie. Adresat apelu jest zatem jak najbardziej właściwy. Zresztą, dwa-trzy lata temu właśnie interwencja prezydenta doprowdziła do zaprzestania rozzpowszechniania przez organizatorów plakatu, który wzbudził oburzenie i rozżalenie kombatantów. Nie można wszystkiego zostawiać policji i prokuraturze, uważam że na takie sprawy można i trzeba reagować prewencyjnie. Zdecydowanie wolę, żeby organizatorzy zlotu po rozmowie z prezydentem zaostrzyli regulamin i sami wyeliminowali durnych handlarzy, niż żeby dopiero po imprezie pisać donosy do prokuratury. I jeszcze raz proszę niektórych czytelników: spróbujcie oddzielić emocje które w was wzbudza moje nazwisko od myślenia o problemie, bo inaczej nawet jak się wypowiem w sprawie następowania dnia po nocy, to zaczniecie szukać pretekstu do polemiki.
jakub andrzejewski
2009-07-02 13:57:28
Cogito ergo sum/ Proszę łaskawie nie mieszać sprawy nazistowskich gadżetów z serią płyt o charakterze wyłącznie historyczno-dokumentalnym wydaną przez Polska.Dziennik Zachodni. Seria ta oprócz Hitlera obejmuje też m.in. Churchilla, Stalina, Roosevelta i przedstawia fragmenty dokumentalnych filmów z okresu II wojny. Mam te filmy i stwierdzam, że nie mają nic wspólnego z tym, o co chodzi sygnatariuszom listu, który też popieram.
wierny czytelnik
2009-07-02 14:55:43
pan Kuba poparł Okrzesika.Do czego to dochodzi?Coś podobnego!
jakub andrzejewski
2009-07-02 15:46:21
Wierny czytelnik/ Nie Okrzesika tylko list dotyczący ważnego problemu, który poparło wiele osób. W.C. (niezły skrót!) widocznie nie był na tych lekcjach j. polskiego w podstawówce, kiedy uczono czytania ze zrozumieniem. Takie braki trudno nadrobić w późniejszym wieku!
niewierny ogladacz
2009-07-02 15:46:48
Jasne, wierny czytelniku, jakubandrzejewski powinien zacząć sam malować kubki byle tylko wykazać się zdrowym dystansem wobec tego Okrzesika
wierny czytelnik
2009-07-02 18:43:43
To jakaś obsesja kloaczna.Z chorobą trzeba walczyć póki czas,bo później wszystko będzie się panu z gównem kojarzyło.Ale lokajstwo jest cechą charakteru i trzeba nauczyć się z tym żyć.Idea apelu jest tak samo oczywista,jak to, że J.A. napisał o tym na blogu Okrzesika.W innym miejscu pan mógłby nie dostrzec majtania ogonem?
jakub andrzejewski
2009-07-03 09:35:08
wierny czytelnik/ Co komu z czym się kojarzy, to widać, słychać i czuć! Mnie WC kojarzy się z Wojciechem Cejrowskim, a swojego ogona używam do zupełnie innych celów niż majtanie, znacznie przyjemniejszych.
Artur Bartkiewicz
2009-07-04 20:44:22
ten blog zaczyna być coraz bardziej "prawicowy" tzn. coraz więcej afer a coraz mniej konkretów. szkoda ...
Szafrański
2009-07-05 00:17:14
ab/ raczej "lewicowy" skoro taka jest definicja.
Cogito ergo sum
2009-07-05 16:28:12
Jeżeli na tym portalu pisze się , że życiorys Hitlera na VCD, w którym zawarte jest kłamstwo o rozbiciu Wojska Polskiego przez faszystów przez jeden tydzień i inne fałsze historyczne , a nie ma ani slowa o AK , Powstaniu Warszawskim ani o biało-czerwonej fladze na gruzach Berlina -nazywa się... "płytą historyczną " , to widać , że komuś nie bardzo zależy na prawdzie o bohaterstwie Narodu Polskiego w walce z faszyzmem i nazizmem . W tej samej serii płyt wymienionej przez internautę z blogu Radnego, jest życiorys Goeringa, w którym w ogóle nie ma ani słowa o zbrodniach Gestapo w Polsce i Pan Panie Okrzesik milczy na takie oszczerstwa , że to są płyty historyczne? Na płycie o Stalinie , którą lansuje Pana sympatyk, nie ma nawet wzmianki o zbrodni wywózki milionów Polaków po 17.09.1939r na Sybir i Pan Radny nie protestuje przeciw teorii , że to jest płyta historyczna ? Dlaczego Pan nie powiadomił Prokuratury o propagowaniu symboli faszystowskich na kubkach ? Największym jednak skandalem jest fakt , że "Operacja Południe" odbywa się na tych samych Błoniach ,na których od 1938 roku ćwiczyli zdrajcy z V-tej kolumny , którzy we wrześniu 1939r STRZELALI W BIELSKU DO POLAKÓW , a w czasie okupacji współpracowali z Gestapo ! Błonia powinny być miejscem zadumy nad przeszłością i powinien tam obowiązywać całkowity zakaz paradowania w mundurach SS czy też uniformach jakichkolwiek innych formacji machiny wojennej III-ciej Rzeszy !
januszokrzesik
2009-07-05 17:37:43
Panie Arturze, jakich afer? Od początku na blogu pisałem o naszym mieście tak jak je widzę i rozumiem. nadal robię to samo i mój wpis o nazistowskich "gadżetach" jest w tym samym stylu. Niestety, wystepujący pod róznymi nickami "bielszczanin", "wierny czytelnik", "cogito ergo sum", który pojawił się na blogu od razu po tym jak wyprosiłem z niego pewnego pana o inicjałach R.P., z każdej sprawy potrafi zrobić karczemną awanturę i zepsuć atmosferę. Myślę, że w ten sposób odstrasza też część czytelników, nie bardzo wiem jak sie przed nim bronić. A swoją drogą to czemu "prawicowość" brzmi w Pana wpisie jak obelga? Czy to jakas odmiana tej histerii, która każe w Kaczyńskich upatrywac większego zagrożenia faszyzmem niż w handlarzach swastyką?
Artur Bartkiewicz
2009-07-05 18:29:31
Panie Januszu, wystarczy poczytać gazety: wszędzie polityczne afery i pyskówki z których nic nie wynika. Nawet nasi najwyżsi zachowują sie jak dzieci w piaskownicy : jesteś be, to ty jesteś be, to ja ci nie dam wiaderka, a twój tata jest głupi itd. Myśle że takiego obciachu o takim natężeniu w polityce dawno nie było. Wstyd... . I stąd ta " prawicowość". Zawsze wzrok miałem skierowany w prawo ale teraz chyba czas te oczy zamknąć. A co do meritum : jestem CAŁKOWICIE PRZECIW gadżetom nazistowskim, należy to piętnować w całej okazałości i bez wyjątków czy to jest oryginał cz made in China. Takie rzeczy powinny być widywane tylko w muzeach i filmach dokumentalnych. Ale za zlotem technicznie wymuskanych pojazdów które nie jedno małżeństwo doprowadziły do rozwodu jestem za !!!
januszokrzesik
2009-07-05 20:27:51
A w takim razie to się w pełni zgadzam i podzielam Pańskie odczucia...Przeciwko samemu zlotowi też nic nie mam, choć to nie moje klimaty. Niech się dobrze bawią, byle przy okazji poruty nie robili.
chewlodo
2009-07-06 09:13:20
Mnie całkowicie rozwala ze symbole faszyzmu są zabronione a komunizmu nie. Swastyka wszytskich oburza a sierp i młot juz nie? Czy to nie ten sam syf ? Sama sfastyka to nie jest symbol Hitlera czy nazizmu tylko znak używany od starożytności i mozna go znaleść w wielu kulturach. Przed II wojną jej prawoskrętną wersję nosili górale. Istnieje wiele inicjatyw by uwolnić swastyke utożsamiania jej tylko z ideą nazistowską i też bym się skłaniał ku temu .
januszokrzesik
2009-07-06 12:15:54
Chewlodo, pozbieraj się z tego "rozwalenia", bo symbole komunizmu są tak samo zabronione w Polsce jak faszystowskie. Istnieje też zakaz dizalaności partii komunistycznej i faszystowskiej. Petycja dotyczy konkretnego zjawiska - w tym roku Operacja Południe ma upamiętniać 70. rocznicę wybuchu wojny i ataku hitlerowców na Polskę. W tej sytuacji sprzedaż gadżetów nazistowskich to jakieś horrendum! A co do historii swastyki: to prawda, że jej historia jest znacznie dłuższa niż hitleryzm, ale co z tego? Po Hitlerze i po II wojnie światowej, po Auschwitz i Pawiaku, tu i teraz czyli w Polsce - swastyka pozostaje symbolem nazizmu. Zauważ, że nadal ruchy neofaszystowskie odwołują się do tej symboliki, to nie mój wymysł.Czy chcesz sprowadzic problem do absurdu i stwierdzić, że naszywki ze swastyką to promocja przedwojennej góalaszczyzny?
Artur Bartkiewicz
2009-07-06 12:47:00
Rozwiązanie problemu jest proste : impreza jest miejska, teren też więc miasto może wysłać na Błonia straż miejską, policje, urząd kontroli skarbowej a nawet straż celną. I niech sobie spacerują między stoiskami. Plus kilku po cywilu i temat się zamknie. Napewno jak ktoś będzie chciał kupić takie rzeczy to i tak je kupi (np. przez internet ) ale przynajmniej nasze miasto będzie miało czyste sumienie.
chewlodo
2009-07-06 12:53:13
Jak najbardziej jestem przeciwny propagowaniu jakiegokolwiek rezimu i podpisuje sie pod tą petycją . Nie moge sie pozbierać jak widze kogoś z sierpem i mlotem w klapie czy na koszluce dumnie paradującego , mimo iż jak Pan twierdzi jest to zabronione w Polsce. Nie che sprowadzać problemu do absurdu tylko oczyścić swastyke z hitlerowskiej propagandy . Polecam do poczytania : http://www.little-swastika.com/en/swastikas.html
jakub andrzejewski
2009-07-06 12:55:14
Górale podhalańscy nosili nie tylko "odwrócone" swastyki, ale te symbolizujące nazizm też. Goralen Volks to element ciemnej strony Podhala z czasów II wojny. Nie był to wcale incydent, bo szacuje się, że do tej organizacji należało ok. 30.tys. Podhalan kolaborujących z Niemcami.
Artur Bartkiewicz
2009-07-06 14:21:48
Uniesiony palec środkowy też czasami służy do dłubania w nosie. Więc co to za symbol ? Może go też " oczyścić " :)
chewlodo
2009-07-06 22:23:26
Dramat . No coment.
2009-07-07 14:58:31
Ja chciałam się dowiedzieć o jakie konkretnie chodzi gadżety, jakimi handluje się na tej imprezie? Czy potrafi ktoś je wymienić lub opisać? Przecież w regulaminie organizatorów jest punkt: Na terenie Zlotu obowiązuje całkowity zakaz propagowania idei totalitarnych poprzez używanie oznakowań, gestów oraz innych działań, które mogą prowadzić do skojarzeń z ideologiami nazistowskimi czy totalitarnymi pod rygorem natychmiastowego wydalenia z terenu Zlotu.
januszokrzesik
2009-07-07 16:35:30
Świetnie, to w takim razie wystarczy przestrzegać regulaminu, to obowiązek organizatorów, mam nadzieję że w tym roku mu podołają lepiej niż w latach poprzednich. A oto lista "gadżetów", które świadkowie widzieli w sprzedaży podczas imprezy: kubki ze znakiem swastyki, naszywki dywizji Waffen SS, podróbki odznaczeń wojskowych i znaków jednostek SS, elementy umundurowania np. czapki z symboliką hitlerowską. Jeśli organizatorzy wykażą stanowczość i nieco większą wrażliwość niż dotychczas, to pewnie to wystarczy. Jeśli nie, to są odpowiednie służby żeby się tym zająć. Może ktoś mi zarzucić, że jestem przeczulony, ale widziałem reakcję kombatantów z AK na rozwieszony po mieście plakat reklamujący Operację Południe kilka lat temu, na którym był hitlerowski czołg z radosnym żołnierzem. Cholera, przecież jest 70. rocznica napaści Hitlera na Polskę, a nasze miasto (przedwojenna centrala hitlerowskiej Jungdeutsche Partei) powinno o tym szczególnie pamiętać!
Szafrański
2009-07-07 17:56:45
Osobiście widziałem tam też płytki cd z muzyczką. Pal licho marsze, ale Horst Wessel Lied też był.
Cogito ergo sum do Radnego Janusza Okrzesika
2009-07-07 19:32:13
Nie odpowiedział Pan merytorycznie na moje argumenty . Czy Pan wie co to była V-ta kolumna ? Czy Pan chce tylko pogadać o totalitaryzmach czy faktycznie zwalczać wszelkie przejawy tego paskudztwa ? Dlaczego nie ma na Błoniach imprezy o Armii Krajowej albo defilady w mundurach Narodowych Sił Zbrojnych z ryngrafami Matki Boskiej Częstochowskiej ??? Dlaczego Pan nie protestuje przeciwko RAŚ , którzy paradują w Katowicach ???? Komu w Bielsku-Białej potrzebna jest ten hałas i to zanieczyszczanie środowiska spalinami z silników bez katalizatorów pod nazwą "Operacja Południe" ? Czy Policja będzie sprawdzać toksyczność tych spalin ? Proszę zajrzeć do najnowszego Kodeksu Drogowego i Przepisów o Ochronie Środowiska - tam są określone dozwolone parametry , których żaden pojazd opancerzony z IIgiej Wojny Światowej nie spełnia .
januszokrzesik
2009-07-07 20:18:33
do Rajmunda Pollaka/ Nie odpowiedziałem i nie odpowiem, gdyż nie znam krytykowanych przez Pan wydawnistw i nie jestem organizatorem zlotu. Te uwagi nie są do mnie skierowane. Nie rozumiem, czego sie Pan czepia - jesli ma Pan jakieś inne uwagi niż te, które ja sformułowałem, niech Pan działa a nie pokrzykuje na mnie. Ja zamierzam załatwic konkretną sprawę i proszę, żeby mi nie przeszkadzać, skoro pomóc Pan nie chce. Mam znowu wrażenie, że wszystko co robię z definicji jest dla Pana złe. Niech się Pan zastanowi, bo przeciez nasz list jest zgodny z Pańskimi wypowiedziami, a mimo to wciąż Pan wymyśla nowe powody do ataków.
gość
2009-07-07 22:21:03
Panie Rajmundzie, nie cierpię pana Okrzesika i mniejsza z tym, dlaczego. Ale to moja prywatna sprawa. Mimo to pozwolę sobie zauważyć, że strzela Pan armatnimi kulami w puszki po piwie. Na dodatek nie ma Pan racji. Jeśli ktoś słusznie powziął zamiar zwalczania symboliki faszystowskiej, to dajmy mu - na Boga! - działać! Nie lubię Okrzesika, ale popieram jego akcję.
redek
2009-07-08 00:30:57
Napisalem w tej sprawie do organizatorki : violapiecha@wp.pl w ktorym ostrzegalem ja, ze gdy znowu tam sie pojawia tego typu stoiska - powiadomie po prostu prokurature, gdyz to jest przestepstwo z art 256 KK. Jedyne co dostalem w odpowiedzi to kpiny - jako ze najwyrazniej jestem ksenofobem - oraz ... grozby ze to ta Pani powiadomi prokurature, ze JEJ groze. No to teraz juz na pewno tam bede. I jak zobacze takie stoiska, to po prostu zadzwonie na Policje i zazadam interwencji. Niech bedzie takich jak ja wiecej ! Nie bojcie sie interweniowac ! W przeciwnym wypadku "Polacy" fascynujacy sie symbolika SS naprawde beda obecni juz na kazdym zlocie militarnym. Do czego to doprowadzi ??
Rajmund Pollak
2009-07-08 17:13:12
Zanim powstał ten apel , skierowałem trzy wnioski do Prokuratury o zbadanie czy nie narusza się u nas zakazu rozpowszechniania symboli faszystowskich .Tylko "Nasz Dziennik" i "Nasza Polska" poparły te moje wnioski obywatelskie. Czy komuś to przeszkadza, że zwykły obywatel, przeciętny mieszkaniec Bielska-Białej, zwrócił się do organów ścigania aby przeciwstawiły się zawualowanemu propagowaniu totalitaryzmu ?
januszokrzesik
2009-07-09 10:54:49
Panie Rajmundzie, mnie to nie przeszkadza co Pan robi, mnie przeszkadza że pod różnymi pseudonimami zasypuje Pan mój blog agresywnymi wypowiedziami, często nie odnosząc się do tematu dyskusji lecz dając upust własnej niechęci do mojej osoby. Ma Pan swój blog i proszę korzystać z wolności słowa do woli, ale nie przeszkadzając innym. Wielokrotnie dawałem Panu do zrozumienia, że jest Pan tu niemile widziany, a Pan wciąż pcha się tam gdzie Pana nie chcą. Dziwne to...
x-men
2009-07-10 23:41:49
ja nie na temat. gratuluję podbeskidziu pozbycia się najlepszego piłkarza. niestety jest taka polska przypadłość w futbolu że puszcza się zawodników za zasługi do innych klubów, tłumacząc się tym że taki czy inny gracz już dużo zrobił dla klubu i nie można mu zamykać drogi rozwoju. ja się pytam, czy w takim razie można zamykać rozwój całego klubu poprzez pozbywanie się najlepszych? tak właśnie upadł kiedyś widzew, pozbyli się siadaczki, michalczuka, citki, koniarka, tak samo upadła wisła pozbywając się uche, kosowskiego, żurwaskiego itp. to jest typowa polska choroba futbolowa. w takim systemie nigdy nie powstanie silny klub w Polsce. pozbywając się najlepszych graczy a sprowadzając w ich miejsce podstarzałych gwiazdorów a'la Rocki nic się nie ruszy. chrapek miał kontrakt do 2011 i miał go wypełnić!!! gdzie miłość do klubu, gdzie przywiązanie do barw?? gdzie wreszcie chęć do przyczynienia się do zbudowania mocnego klubu?? dlaczego zarząd lekką ręką pozbywa się najlepszych? nie ma szmatiuka i chrapka. nie ma podpory defensywy i jedynego napastnika. z takim składem o ekstraklasie w bielsku można zapomnieć. a wszystko przez te zakichane zasługi...i rzekomą chęć rozwoju.....24 latka (w takim wieku nie da się rozwinąć piłkarsko). eh kasa misiu kasa.....:-(
januszokrzesik
2009-07-13 12:13:37
do redek/ Proszę o kontakt mailowy jokrzesik@op.pl Pozdrawiam. xxxxxxxx do szafranski/ Dzięki za tę uwagę, rzeczywiście także i ta smaczna muzyczka pojawiła się już rok temu. Zapewne jako hymn górali podhalańskich... xxxxxxxxxx do x-men/ O TSP będzie osobno, chciałem już dawno podsumować sezon, ale wciąż jeszcze nie wiemy co z tymi barażami. Moim zdaniem ubytek Chrapka nie będzie tak widoczny, potrzebujemy kogoś bardziej regularnego a nie specjalisty od rzadkich fajerwerków. Jeśli jakiś gracz myślami jest już w innym klubie, to na siłę go nie można trzymać. Może uda się nam za to inny strzał - poczekajmy jeszcze kilka dni :-)
kamil s.
2009-07-14 22:49:30
Dyskusja na temat symboliki nazistowskiej, komunistycznej lub jakiejkolwiek innej związanej z ludobójstwem i dramatem Ojczyzny wydaje się być w ogóle bez sensu! W kraju, który był dotknięty wszystkimi chyba możliwymi zbrodniczymi rządami nie powinno być ludzi, którzy propagują ideologię nazistowską poprzez sprzedaż "gadżetów" wszelkiej maści. To się w głowie nie mieści, że nastały czasy, w których trzeba interweniować aby jakiś młody, niczego nieświadomy człowiek zakupił sobie taki gadżet powiedzmy "kubek ze swastyką" i przypadkowo zaczął podziwiać ideologię nazistowską, z czystej ciekawości. Sytuacja staje się bardzo poważna i bardzo dobrze że Pan Okrzesik podjął takie działania, które mogą całkowicie zakończyć lub chociaż ograniczyć dostęp do przedmiotów związanych ze zbrodniczymi ideologiami. Wydaje się z pozoru, że sprzedaż "gadżetów" jest nieszkodliwa. Problemem jest jednak to, że symbolika nazistowska (w tym wypadku) nie budzi w ludziach zdrowego odruchu obrzydzenia. Jest to niesamowicie niepokojące, gdyż daje '"siłę" wszelkim ruchom neonazistowskim do podejmowania prób zwiększania członkostwa a co za tym idzie mozolnego zbliżania się ku władzy. Wiem że to czarny scenariusz, ale niestety możliwy. Niejednokrotnie pieniądze, które zapłacisz za kubek czy koszulkę pójdą na cele ugrupowań neonazistowskich, co spowoduje ich rozwój. Krótko mówiąc, trzeba wszelkimi możliwymi sposobami reagować na pojawiające się (coraz częsciej) przebłyski chęci powrotu do chorych ideologii.
Szafrański
2009-07-15 07:52:44
Kamil/ dokładnie tak. I trzeba wokół akcji robić szum na całą Polskę. Bydlaki, które robią swoje małe interesiki na nazistowskiej symbolice nie powinni spać snem sprawiedliwego. Niech wiedzą, że tam gdzie pojawią się ze swymi kubeczkami, pojawi się też policja i prokurator. I nie trzeba do tego zaprzęgać żadnej ideologii. Mnie wystarczy, że robię to przez wzgląd na pamięć o przyjacielu - numerze 181970. Zastanawiam się, jak On by zareagował, gdyby coś takiego zobaczył?
jakub andrzejewski
2009-07-15 15:51:42
My tu gadu gadu o sprzeciwie wobec nazistowskich gadżetów, a nasza "ulubiona" SN ma wątpliwości! To taka ciekawostka przyrodnicza, że swastyka oraz sierp i młot przyciągają się do siebie, a esbek i gestapowiec "w jednym stali domu".
kubol
2009-07-15 21:56:11
Przepraszam Pan Janusza za błedy w nazwisku w postach na SN dotyczacych tego apelu - to były literówki a nie chęć ośmieszenia - jeszcze raz przepraszam ( co do treśći dalej jestem sklonny dyskutować )
Michał Trela
2009-07-29 17:19:46
Ja w trochę innej sprawie. Panie Januszu, bardzo się cieszę, że wydał Pan oświadczenie na oficjalnej stronie Podbeskidzia. Nie wiem czy miał Pan okazję czytać mój tekst na ten temat, jednak myślę, że argumenty i wnioski są bardzo zbieżne. Tym bardziej się cieszę, pozdrawiam:) http://trelik.blox.pl/2009/07/Albo-baraze-albo-sad.html
Artur Bartkiewicz
2009-08-03 06:43:52
No i po zlocie. Żadnych swastyk nie widziałem , żabki przeżyły więc chyba było dobrze :)
janusz
2012-02-23 09:47:26
kot

Informacje:


Janusz Okrzesik


Urodzony 49 lat temu w Bielsku-Białej, absolwent Liceum im. Żeromskiego w Bielsku-Białej i Uniwersytetu Warszawskiego.

Doktor nauk politycznych (doktorat na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach), wykładowca Uniwersytetu Śląskiego i Wyższej Szkoły Finansów i Prawa w Bielsku-Białej.

Autor wielu publikacji, najbardziej dumny jest z podręcznika akademickiego 'Ustrój polityczny RP. Wprowadzenie', którego jest współautorem oraz z ostatnio wydanych książek: "Polski Senat. Studium politologiczne" oraz "Obywatele dyplomaci".

Były parlamentarzysta, poseł w latach 1989-1991 i senator w latach 1993-2001. Za swoje największe osiągnięcia polityczne uważa aktywny udział w ruchu 'Solidarności' i odzyskaniu niepodległości w 1989 r., udział w demontażu komunistycznej bezpieki i cenzury oraz wprowadzenie do polskiej konstytucji nowoczesnych zapisów chroniących środowisko naturalne. Jako największą porażkę w polityce odbiera swoją bezsilność przy likwidacji województwa bielskiego.

Cztery razy wybrany przez mieszkańców Bielska-Białej na radnego, po 15 latach zrezygnował z mandatu by objąć funkcję prezesa TS Podbeskidzie. Po wieloletniej przygodzie z Unią Wolności pozostaje od lat bezpartyjny.

Ma w domu mnóstwo książek, nie ma za to telewizora.

Dużo podróżuje, był w prawie 40 krajach na czterech kontynentach.

Archiwum:


2013
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (3)
» maj (1)
» kwiecień (2)
» marzec (4)
» luty (3)
» styczeń (4)

2012
» grudzień (4)
» maj (7)
» kwiecień (3)
» marzec (1)
» luty (3)

2011
» grudzień (3)
» listopad (1)

2010
» grudzień (4)
» listopad (5)
» październik (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» styczeń (2)

2009
» grudzień (1)
» listopad (2)
» październik (3)
» wrzesień (1)
» sierpień (1)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (6)
» styczeń (7)

2008
» grudzień (4)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (2)
» lipiec (3)
» czerwiec (6)
» maj (7)
» kwiecień (5)
» marzec (9)
» luty (9)

Ostatnie komentarze


[bb]
Panie Okrzesik. Minęło 10 lat od Pana "poezji" dot. końskich zaprzęgów i bolka i lolka...
[]
Several of these games are worth some time and are actually beddckegadfadddc
[jan]
Tu nie ma co komentowac.Ksiezy i biskupów którzy beda pozwalac na profanacje kosciolow po prostu...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 854255
Newsów: 147
Komentarzy: 4761
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Janusz Okrzesik , blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała