januszokrzesik.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
januszokrzesik.blog.bielsko.pl/rss
strona główna - januszokrzesik.blog.bielsko.pl
Archiwum newsów - styczeń 2009


Komentarzy (29)

Plan dla Olszówki

  

Niedawno wstrząsnęło wieloma spośród nas zburzenie przez prywatnego inwestora dawnej willi Hauptiga, znanej wielu jako siedziba sanepidu w Cygańskim Lesie. Przy tej okazji z całą jaskrawością ujawniła sie bezradność władz miasta wobec takich sytuacji. Nie znoszę czuć sie bezradny. Dzisiaj na sesji Rady Miejskiej zgłosiłem następujący wniosek:

"WNIOSEK DO PREZYDENTA MIASTA

Z niepokojem i bezradnością obserwowaliśmy sprawę wyburzenia zabytkowej willi Hauptiga w Cygańskim Lesie. Zdajemy sobie sprawę z ograniczonych możliwości działania samorządu w tym zakresie, uważamy jednak że w ramach tych właśnie wąskich kompetencji powinniśmy jako samorząd podjąć wszystkie możliwe działania na rzecz zachowania kulturowego (w tym architektonicznego) dziedzictwa Cygańskiego Lasu. W związku z tym stawiamy wniosek o pilne uruchomienie procedury uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla dzielnicy Olszówka, który - umożliwiając racjonalny rozwój dzielnicy - uwzględni ochronę najważniejszych zabytkowych budynków oraz zachowanie unikalnego charakteru urbanistycznego dzielnicy. Traktujemy to jako nasz obowiązek wobec dawnych i obecnych mieszkańców Olszówki.

Deklarujemy pełną współpracę przy uchwalaniu planu na etapie prac w Radzie Miejskiej. "

Oprócz mnie podpisali go jeszcze inni radni: Bogdan Dubiel, Kazimierz Polak, Wojciech Ścisłowicz i Wiesław Handzlik.

Podobną w treści interpelacje zgłosił radny Jerzy Balon.

W odpowiedzi padło ze strony prezydenta Krywulta zapewnienie, że w ciągu tygodnia do Rady trafi projekt uchwały o przystąpieniu do uchwalenia planu miejscowego dla dzielnicy Olszówka.

Wszystkich zainteresowanych zapewniam, że będę pilotował sprawę aż do pozytywnego zakończenia, to znaczy do uchwalenia przez Radę planu, który zapewni dostateczną ochronę tej dzielnicy.

2009-01-27 | Dodaj komentarz
Zoja
2009-01-27 19:52:33
Skandaliczne jest to,że wszyscy umywają ręce.Bo nic nie można było zrobić bez planu zagospodarowania.Zabytkowej willi już nie ma a szkoda bo wystarczyłoby pomyśleć wcześniej. Teraz trzeba zrobić wszystko,żeby uratować pozostałe zabytki w olszówce.
Adrian
2009-01-28 10:01:31
Panie Januszu, o ile dobrze liczę to 15 lat "radcuje" Pan w naszym mieście. Dlaczego nie pomyślał Pan o tej dzielnicy wcześniej? Zawiodło proste przewidywanie przyszłości? A może czekał pan na medialny szum by rycersko i z tarczą obrońcy największych świętości wkroczyć do walki? Zbija Pan kapitał medialny?
jakub andrzejewski
2009-01-28 10:42:27
Jak długo Miejskim Konserwatorem Zabytków będzie P.Kubańda, nic się nie zmieni na lepsze. W ciągu kilkunastu lat swojej pracy nie przygotował ani jednego wniosku o wpisanie obiektu do rejestru zabytków, natomiast złożył kilka o wykreślenie z rejestru! Jako architekt ma silne powiązania towarzyskie z lobby bielskich architektów i pracuje głównie na ich rzecz, bo to mu się opłaci. Uważam, że najwyższy czas na zmianę, zwłaszcza że jest znakomita kandydatka - dr Ewa Janoszek, mądra, wykształcona i bezkompromisowa, będąca poza układami.
januszokrzesik
2009-01-28 11:20:54
Tak, oczywiście, zbijam kapitał medialny popijając to wszystko cienkim barszczykiem z "Ratuszowej". Zoju i Adrianie - jeśli wiecie gdzie następny prywatny właściciel zamierza wyburzyć zabytkowa willę to zwalczcie swoją niechęć do mnie i napiszcie - zapewniam że postaram się przedsięwziąć odpowiednie kroki zanim to nastąpi. Jeśli natomiast stać Was na odrobinę kompetentnej obiektywności, to zrozumcie, że kilka lat temu odgórnie, poprzez zmianę prawa o gospodarce przestrzennej, zostały unieważnione wszystkie lokalne plany zagospodarowania, nie tylko w BB ale we wszystkich gminach. W efekcie, mimo uchwalania sukcesywnie nowych planów, zdecydowana większość miasta nie posiada ważnych planów miejscowych. Sporo planów jest w trakcie opracowywania, nasz wniosek miał służyć temu, by w hierarchii planów do uchwalenia Cygański Las stał sie priorytetem. Przepraszam, jeśli obsadziliście mnie już na stałe w roli "schwarzcharakteru" i podejmowane inicjatywy nie pasują Wam do tego scenariusza., ale właściwie to Wasz problem, nie mój. Przy okazji: cała debata publiczna w Polsce w ostatnich latach podlega logice plemiennej. Jeśli powie coś PIS-owiec, to z cała pewnością i niezależnie od treści wypowiedzi, parlament i internet wypełnią się nienawistnym wyciem jednego plemienia. I odwrotnie: nawet jeśli PO-wiec złapałby bandytę na gorącym uczynku, dla całej drugoplemiennej gawiedzi stanie się jasne że zrobił to z powodów "PR-owskich", dla poprawy medialnego wizerunku. Taka logika uniemożliwia jakąkolwiek racjonalna politykę, bo nie można uprawiać polityki bez wzajemnej komunikacji. Nieważne czy działa mądrze czy głupio, nieważne czy mówi prawdę czy kłamie, ważne czy z naszego plemienia czy obcy. Niestety, identyczna dynamika tej pożal się Boże polityki wkradła się do naszego puebla. Ja się z takiej polityki wypisuję z powodów estetycznych. A w sprawie Olszówki: psy szczekają, karawana idzie dalej. Jeśli komuś zależy na Olszówce, a nie na dowalaniu nielubianym, to z tego wniosku się ucieszy. Resztę mam w "dolomitach".
zoja
2009-01-28 15:18:21
Panie Januszu zle Pan mnie zrozumiał.Nie chodzi o dowalanie Panu.Moja wypowiedz miała może charakter najazdu na Pana ale to nie było moim zamiarem.Problem tkwi w tym że mało kto pomyślał że olszówka i jej historia mogą nie "przeżyć zderzenia z deweloperami".Dlatego właśnie to tutaj powinien powstać w pierwszej kolejności plan zagospodarowania.I zmierzając do końca mam nadzieję że wasz wniosek w tym pomoże.
HORUS
2009-01-28 15:18:43
Przyznać trzeba, że Pan Janusz ma tu rację. Problemy z zagospodarowaniem przestrzennym gmin są duże. I wszędzie temat ten nie jest realizowany przez Władze tak jak powinien. Nie należy jednak zrzucać odpowiedzialności na Władzę lokalna bo to nie ona jest odpowiedzialna za ustawy, które narzuca Góra. Błędem raczej jest brak konsekwencji i systematyczności w uchwalaniu nowych planów zgodnie z wytycznymi. Należało by się zastanowić nad szerszym działaniem bo problem Olszówki jest natomiast nie tylko Olszówka jest. W mieście jest wiecej terenów (miejsc) o unikatowych walorach architektoniczych, chociażby pozostałości muru na leszczynach Bieńka, które może powinny zostać wyłączone z planu zagospodarownia przestrzennego i dla takich miejsc unikatowych stworzyć odębny i to po prostu "na szybko" póki jeszcze coś mamy w naszym BB ciekawego i ładnego. Są odpowiednie służby miejskie niech sie zajmą w/wym. problemem :)
2009-01-28 17:30:13
Smuci mnie w tej sprawie to, że nieodwracalnie zniszczona została jedna z pięknych części historii i dorobku kulturowego Bielska. Przypadek ten pokazuje również, że w obecnych czasach górę nad wartościami i kulturą bierze mamona. Cieszy mnie jednak, iż w dalszym ciągu są ludzie, dla których troska o kulturę jest droższa pieniędzy. Cieszy tym bardziej, że swoimi działaniami, udowadniają Panowie, że godni jesteście piastowania funkcji Radnego Miasta Bielska-Białej. Dziękuję.
Adrian
2009-01-29 15:36:52
Szanowny Panie Januszu, nie jest Pan dla mnie ani bohaterem ani osobą na którą należy pluć dla zasady. ja oceniam ludzi tylko po czynach. A faktem jest, że raban pojawia się w mieście dopiero po wyburzeniu willi. Może czasem warto do czegoś nie dopuścić zanim potem płakać? Zwłaszcza, że zastrzeżenie w umowie aby nie można było wyburzyć willi jest możliwe. Tak Panie Januszu, Pan też ma na to wpływ. zresztą po to został Pan wybrany.
januszokrzesik
2009-01-29 16:33:38
Szanowny Panie Adrianie, proszę zapoznać się z prawem samorządowym. Radny nie gospodaruje mieniem gminy, nie bierze udziału w negocjacjach ani nie podpisuje umów. Od tego są inne organy samorządowe. Także od ochrony zabytków. Jeśli się Panu zdaje że radny to ktoś, kto "trzyma łapę" na wszystkich czynnościach administracyjnych czy handlowych w mieście, to się Pan myli. Natomiast do rady miasta należy uchwalanie planu miejscowego i tym się właśnie zamierzam zająć. Nawet takie "sympatyczne" reakcje jak Pańska mnie nie zniechęcą, choć czasem nachodzą mnie refleksje: po co się starać, skoro i tak tacy jak Pan wrzucą wszystkich do jednego worka na śmieci?
Adrian
2009-01-29 16:56:39
Panie Januszu, wywieranie wpływu lub nawet nacisku na "inne organy samorządowe" nie leży już w kompetencjach lub chociaż dobrej woli radnego?
januszokrzesik
2009-01-29 17:11:20
Leży, o ile posiada się odpowiednią wiedzę, w tym wypadku musiałbym wczesniej wiedzieć, że zapewnienie które złożył prezydent Krywult na jednej z wcześniejszych sesji - że inwestor nie zamierza wyburzyć budynku - nie zostanie zrealizowane. Takich sygnałów wcześniej nie miałem, inni radni z tego co wiem - także nie. Pańskie pretensje byłyby uzasadnione, gdyby ta sprawa leżała w moich kompetencjach lub gdyby ktokolwiek zwrócił się do mnie w tej sprawie z prośbą o interwencję. A w ogóle czuję się zażenowany tym, że z powodu Pańskiej napaści zaczynam się tłumaczyć, tak jak bym to ja zburzył tę willę lub ponosił za to odpowiedzialność. Do tego prowadzi próba kulturalnej polemiki z intelektualnym chuliganem. Kończę zatem tę wymianę zdań i proszę Pana o to samo, chyba że ma Pan coś istotnego (i prawdziwego) do dodania.
Jurek Balzer
2009-01-29 21:39:20
Panie Januszu. Trochę Pan przesadził. Czy to Pan napisał? Pan chyba zatracił na moment obiektywizm.
Jurek Balzer
2009-01-29 21:49:10
Panie Januszu. Szanuję Pana, za walenie z "bani" takie delikatne. Z pogłaskaniem. Nie jestem Pana zwolennikiem. Czytam i myślę. Powiem tak. Jestem produktem Bielszczan "przedwojennych". Ojciec jest lekarzem, Mama technikiem włókienniczym,i to jest wspaniałe. Dziadek był "wysokim policjantem polskim" do II wojny, a babcia nauczycielką. Sowieci zepsuli Rodzinie trochę majatku. Ale też potrafili się zresetować, do kultury. Moja rodzina znała takich Niemców, co Żydów ratowali. Znali Takich Żydów, co z rodzinie najserdeczniejści. A Austryjaków jako najlepszych kumpli. Właśnie znana mi XX-letnia Pani Lotte zmarła w Linzu, a urodziła się w Bielsku. c.d.n.
Jurek Balzer
2009-01-29 22:03:29
... i niezależnie od tego napiszę tak: SMUTNO MI. Dlaczego? Bo obecni Bielszczanie konflikt stawiają nad dobro miasta. Gdzie Pan był Szanowny Panie, jak radny Puda Pytał? Gdzie Pan był jak Prezydent J. Krywult rzucał impertynecje? Gdzie Pan był, gdy J. Krywult się zapomniał? Może już czas, aby Bielsko i Biała w osobie J. Okrzesika miały mentora? c.d.n.
Jurek Balzer
2009-01-29 22:06:28
I proszę, aby Pan nie pisał o konflikcie partii ogólnopolskich i o konflikcjie "prasy". Olszówka, to tylko "sreberko". A co ze złotkiem???
Jurek Balzer
2009-01-29 22:08:50
...i żeby nie było depresyjnie. PODZIWIAM Pana , za zaangazowanie w twórczość Klubu TSP.
Jurek Balzer
2009-01-29 22:46:43
Jeżeli Jacek Proszyk chciałby, to mam protokół z sesji "rady miejskiej" z lat 30,-tych na temat zmiany zasad ruchu pieszego, i motoroiwego\na ul 3-Maja.+ wiele innych.
januszokrzesik
2009-01-29 22:49:23
Panie Jurku, dziekuję i za krytykę i za ciepłe słowa, ale nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem o co chodzi z radnym Pudą i jego pytaniami. W każdej kadencji, w której dotąd pracowałem, był taki radny (albo radna) który swój wizerunek budował na wiecznym konflikcie z prezydentem. Teraz w tej roli obsadził się radny Puda i to on przy każdej okazji ostro atakuje prezydenta Krywulta. W mojej ocenie często zapędza się zbyt daleko w swoich ocenach, ale takie jego prawo i nie zamierzam go krytykować za ostrość wypowiedzi i śledczy zapał. Natomiast jeśli ktoś używa takiej jak Puda stylistyki to nie powinien sie skarżyć na ostrość odpowiedzi. Nie bardzo wiem, co mógłbym w tej sprawie zrobić; nie czuję się bowiem i nie jestem mentorem ani dla Pudy ani dla Krywulta. Jeśli śledzi Pan moją działalność ileś tam lat to pewnie Pan zauważył, że znacznie na starość złagodniałem i niech to będzie mój osobisty wkład do lokalnej kultury politycznej :-) A tak przy okazji, panie Jurku: czy z Pana rodowodem i poglądami podziela Pan pogląd niektórych radykałów (mniejsza o nazwiska, chodzi o zjawisko) że w walce z Krywultem każdy - nawet były ubek czy aferzysta - jest pożytecznym sojusznikiem?
Jurek Balzer
2009-01-29 23:50:06
Panie Januszu. Rozpocznę z zakończenia. Nie podzielam "krytyki dla krytyki". Opcje polityczne, ani lokalne układy mnie nie interesują. Ani Pan Puda , ani Jacek.W. Nawet "Super Caritas" sed veritas, też mnie nie wkurza. Nawet "J. Ćwirek". Też mnie nie obchodzi. Osobiście? Uważam, że takie cyt.:" ....że w walce z Krywultem każdy - nawet były ubek czy aferzysta - jest pożytecznym sojusznikiem... ". Hhhmm..? Tutaj modlitwa się nalezy! "Aniele Boży, Stróżu Mój..." Znów zacytuję:"...Nie bardzo wiem, co mógłbym w tej sprawie zrobić; nie czuję się bowiem i nie jestem mentorem ani dla Pudy ani dla Krywulta.." A dlaczego Pan, Panie Januszu się ekscytuje? Takie fakty to fakty, i bzdety polityczne. Są bardziej NIE medialne fakty z Bielska-Białej, które Pana "ożywiłyby?" PRZEPRASZAM, że "tak wyjmuję z kontekstu", ale SE POCYTJE (bez Ę): "że znacznie na starość złagodniałem i niech to będzie mój osobisty wkład do lokalnej kultury politycznej :-)". Enszuligung!! Ale Pan kochany pojechał. Szanowny Panie. Pan mnie co mecz na stadionie mija, wchodząc na trybuny. Wspina się Pan czasem z dzieckiem. Tak się składa, że Pan "prawie depta" mi po butach. Ja tam też z dziekiem jestem. Pan Panie J.O. wcale nie jest "na starość". I zostawmy już ten południowopolski POPSIOWSKI grajdołek. Rodzina, a nie polityka.
Jurek Balzer
2009-01-30 00:11:54
Martwi mnie jedynie, że nie zauważa Pan xxxxx radnego Pudy i YYYYYY Prezydenta Krywulta. xxxxxx= demagogia+racje YYYY= demagogia+racje+puściły nerwy+złośliwe uszcypliwości.
januszokrzesik
2009-01-30 00:15:19
Panie Jurku, przestałem cokolwiek rozumieć z tego co Pan pisze. Może nie jestem w stanie, a może to Pan jest w stanie...
kamil s.
2009-01-30 00:39:41
Siedziałem, czytałem, jeszcze raz usiadłem tym razem wypoczęty i znowu przeczytałem, ale nie wiem o co tu chodzi Panie Jurku. Dyskusja zapewne byłaby niezmiernie ciekawa, ale ni w pień nie mogę zrozumieć Pana postów. Chyba jednak są zbyt chaotyczne......jak dla mnie:) pozdrawiam!
Jurek Balzer
2009-01-30 21:13:23
Owszem. Nie można moich tekstów zaliczyć do rozsądnych. Fakt, wpływ substancji, powoduje odmużdżenie:) Jednak mam mimo wszystko żal, do Pana Janusza, że podczes wspopmnianej sesji nie wstał,że nie powiedział Jarkowi, człowieku, ze nie powiedział radnemu Pudzie i Panu Krywultiwi co o tym, Janusz Radny myśli. Żal ma kierunek prosty. Jeżeli robimy Kindersztubę wszystkim. To też róbmy TO "znajomym".
Jurek Balzer
2009-01-30 21:35:25
... a mieszczanie i widzowie z pobliskich gmin czytają. I wcale nie chodzi o statystyki iz dobywanie poparcia wyborczego. Po prostu Prezydent mocno przesadza w wypowidziach, w w nerwach, w kontrach . A radni chyba zapomnieli , że nie reprezentują klubów partyjnych, a reprezentują staruszki, niemowlaki, i Tych leżących na chodniku. I także Tych z zasyfionych budyków MIASTA BIELSKO-BIAŁA.
dd
2009-02-01 10:42:58
bielski konserwator Piotr Kubanda jak widac na wielu przykladach nie jest zainteresowany ochrona zabytkow - wyburzenie duzej czesci kamienicy rogowej przy Sferze 2, wybudowanie niezgodnej z historia repliki kamienicy przy CH Pinis; zgoda konserwatora na wyburzenie SP5; wyburzenie kamienicy obok SP5; zagospodarowanie Starego Rynku, zgoda na pomalowanie sciany kamienicy przy ulicy Sikorskiego w jakies dziwne "nibyartystyczne" bohomazy, zapewne wyda zgode na wyburzenie kamienicy przy rogu ulic Stajalowskiego/Dmowskiego, a teraz brak zainteresowania zabytkowa willa w Cyganskim Lesie. To sa dzialania miejskiego konserwatora zabytkow, ktore maja chronic zabytkowe budowle w miescie i zabytkowy uklad miejski??? Niestety pan Piotr Kubańda w ogóle nie jest kompetentna osoba na tym stanowisku
jakub andrzejewski
2009-02-01 11:56:15
Do dd/ Wreszcie ktoś ma takie samo zdanie jak ja w sprawie P. Kubańdy! Każdy dzień jego inercji w zakresie ochrony miejskich zabytków, to dzień stracony. Zresztą szef Delegatury Woj. Kons. Zab. Jacek Konior (z zawodu etnograf), to też wielkie nieporozumienie, a ci panowie spierają się wzajemnie i dlatego jest, jak każdy widzi.
jakub andrzejewski
2009-02-01 13:12:11
errata do w/w: oczywiście, wspierają się, a nie spierają!
fus
2010-10-22 11:01:10
jest 22.10.2010 a planu zagospodarowania nie ma. I co Pan na to panie bezradny
januszokrzesik
2010-10-22 19:20:05
do fus/ Może nie zauważyłeś, ale już od roku nie jestem radnym. Pomimo tego postaram się sprawdzić i dać ci odpowiedź w najbliższym czasie.
Komentarzy (8)

Nie ma darmowych skuterów

  

Niestety, jeszcze raz okazało się że nie ma nie tylko darmowych obiadów, ale i darmowych skuterów. Mój blog w konkursie na Blog Roku 2008 nie wszedł do finałowej dziesiątki, zatem nie doszedłem do etapu oceny merytorycznej. Po prostu wysłaliście, drodzy blogowicze, za mało sms-ów z poparciem dla blogu... Nic to, trzeba było brać pod uwagę i taki scenariusz jeśli decyduje się na udział w wyścigu z blogami o tematyce ogólnopolskiej (Michalkiewicz, Senyszyn itp.), umieszczonymi i promowanymi na wielkich portalach. Tym którzy wydali na mnie złotówkę (plus VAT oczywiście) serdecznie dziękuję, tych którzy liczyli na przejażdżkę skuterem muszę niestety rozczarować. Chyba że, jak za wszystko co dotychczas w życiu osiągnąłem, zapłącę sobie za ten skuter sam. Nad czym sie właśnie zastanawiam :-)

2009-01-24 | Dodaj komentarz
Konrad
2009-01-24 18:33:15
Trzy piłeczki to i tak sporo głosów jak na blog lokalny. W dodatku jest stosunkowo młody i nie bazuje na sensacjach, typu blog Pani Senyszyn.
fotograf-ka
2009-01-24 18:55:11
Powodzenia w przyszlym roku:)
Artur Bartkiewicz
2009-01-25 11:44:27
To może każdemu po skuterze ? :)
shalafi
2009-01-26 08:51:33
Ja bym jednak najpierw kupił garbusa :-)
Kibic
2009-01-26 21:58:23
I tak jest Pan wielki Panie Januszu. W przysłym roku napewno bedzie lepiej
zupa
2009-01-27 19:59:45
Bo Pana blog, jest cieńki jak barszczyk w restauracji Ratuszowej (adres wszystkim znany)
tomik
2009-01-29 10:16:19
To ja, kurde klilłem bo myślałem, że dasz się karnąć...
januszokrzesik
2009-01-29 10:53:39
No właśnie Tomik, wielu moich znajomych "klikało" tak jak Ty, a przecież jak byk było napisane, że trzeba wysłać sms. Ja wiem, złotówka plus VAT, ale przynajmniej mógłbyś teraz "skorzystać z okazji by siedzieć cicho" :-) Mimo wszystko serdecznie pozdrawiam!

Zapowiada się dobry rok dla bielskiego sportu. A może nawet bardziej pół roku? Bo to najbliższe pięć-sześć miesięcy pokaże, czy bielskie zespoły odniosą sukcesy w najpopularniejszych dyscyplinach zespołowych, czyli piłce nożnej i siatkówce. Siatkarki Aluprofu mają wszelkie szanse na tytuł mistrzyń Polski. Siatkarze BBTS dowodzeni przez Grzegorza Wagnera są kandydatami do awansu do PlusLigi. Piłkarze Podbeskidzia pod kierownictwem Marcina Brosza są jednymi z faworytów do historycznego awansu do Ekstraklasy. Ale będzie święto jak wszystkim się uda!

Takie rzeczy nie dzieją sie przypadkiem, choć oczywiście w sporcie rola przypadku zawsze jest spora. Ale w tym wypadku nie ma przypadku. Od kilku lat mamy w BB dobry klimat dla sportu wyczynowego i to procentuje. Samorząd miasta angażuje się finansowo we wspieranie sportu, przede wszystkim w inwestycje, ale także stypendia dla uzdolnionych sportowców. BIELSKO-BIAŁA PRZEZNACZA NA SPORT I KULTURĘ FIZYCZNĄ NAJWIĘCEJ FUNDUSZY SPOŚRÓD WSZYSTKICH MIAST PODOBNEJ WIELKOŚCI! W tegorocznym budżecie Rada Miejska uchwaliła na sport ponad 52 miliony złotych, co daje 7% budżetu. Średnia w kraju to 2-3%. Z tych pieniędzy rozpocznie się budowa hali sportowej pod Dębowcem, będzie kontynuowana przebudowa stadionu miejskiego przy ul. Żywieckiej, powstaną dwa nowe boiska ze sztuczną nawierzchnią. W ciągu roku nie nadrobimy zaniedbań z kilkudziesięciu lat, jakie ma nasze miasto, ale pierwsze efekty będą już widoczne. Na wiosnę ruszają prace przy hali, piłkarze zagrają na podgrzewanej murawie, do lata będzie gotowe oświetlenie stadionu.

Powie ktoś, że miasto niepotrzebnie angażuje się w sport zawodowy, że samorząd powinien finansować tylko sport dzieci i młodzieży. A ja odpowiem tak: sprawdźcie, o ile wzrosła liczba chłopaków w wieku 8-9 lat, zgłaszających się do bielskich klubów by trenować futbol, od kiedy Podbeskidzie i Rekord odnoszą sukcesy? Sprawdźcie, o ile więcej dzieciaków garnie się do piłki w BB niż w Olsztynie czy Rzeszowie, miastach podobnej wielkości ale bez sukcesów piłkarskich w ostatnich latach? Bo żeby boiska zapełniały się nie tylko podczas lekcji wychowania fizycznego, ale i popołudniami, trzeba trafić do wyobraźni dzieciaków. A nikt nie trafi tam lepiej niż Mistrz Który Odnosi Sukcesy. Jeśli jeszcze ten Mistrz mieszka po sąsiedzku to można byc pewnym, że znajdzie naśladowców :-)

Bielskim dzieciakom (tym małym i tym dużym) życzę zatem, by w naszym mieście mieszkało jak najwięcej mistrzów, którzy dadzą im dumę i radość ze zwycięstw.

WEŹ UDZIAŁ W KONKURSIE NA BLOG ROKU I GŁOSUJ NA BLOG JANUSZA OKRZESIKA - WYŚLIJ SMS O TREŚCI C00160 NA NUMER 7144. NA UCZESTNIKÓW CZEKAJĄ CENNE NAGRODY!

SZCZEGÓŁY: www.blogroku.pl/januszokrzesik,gw3su,blog.html

2009-01-20 | Dodaj komentarz
Konrad
2009-01-20 09:21:44
Taaaaa, już się nie mogę doczekać czerwca bieżacego roku, wtedy wszystko będzie jasne. Czy siatkarki wrócą na mistrzowski tron? Jak najszybciej, wszak nerwy sponsora Grupy Kęty są już chyba na wyczepaniu a żeby umowa została przedłużona będzie to zależało od sukcesów na boisku i na rynku transferowym. Czekam na historyczną chwilę, związaną z awansem pilkarzy TSP do Ekstraklasy- mimo że naszą kopaną targają coraz to afery, piłka jest ulubioną dyscypliną zespolową w kraju a awans do Ekstraklasy, wiąże się z promocją naszego miasta, oczym nikt nie może zapominać. Boli tylko brak nowych sponsorów dla klubu, mimo kryzysu gospodarczego na świecie, działacze Motoru lublin pokazali,że można znaleźć firmę, która pomoże i wesprze finansowo co by nie było klub pilkarski. Tego samego życzę TSP, skoro wrócił Bielmar to czemu wrócić by nie mogły takie firmy jak Marbet, Ceramed, Bogmar czy Pilch? Kryzys gospdarczy daje sie we znaki zwłaszcza klubom z 1 ligi, gdzie nie wygranie a dogranie do końca sezonu będzie sprawą najważniejszą! To jest szansa aby klub TSP BB, umocnił swoją pozycję w rozgrywkach pilkarskich. Na sitkarzy BBTS nie liczę- nie mają dobrej sytuacji finansowej a i grają w "budzie " na Widoku, nie mogącej sie równać z innymi halami sportowymi w siatkarskiej Plus Lidze. Cieszy fakt budowy nowoczesnej hali widowiskowo-sportowej- to jest szansa dla sportu zwodowego, Siatkarzy BBTS, piłkarzy halowych Rekordu BB, może i powróci koszykówka, kiedyś pamiętam Spetecha BB, ale padli z braku sponsorów i bazy tak treningowej jak i hali gdzie takie mecze można rozgrywać. Warto dodać, że po naszej kopanej i siatkówce, koszykowka jest 3 najpopularniejszą dyscypliną sportu w Polsce. Obok UM w BB, spółdzielnie mieszkaniowe, MUSZĄ również dołożyć swoją cegiłełkę i modernizowac już istniejące i budować nowe boiska osiedlowe, do pilki nożnej i koszykówki, żeby młodzież mogła się dobrze bawić ale i podnosić swoje umiejętności. Odnośnie stadionu piłkarskiego przy Żywieckiej. Kiedy zostanie ogloszony przetarg na budowę trybuny od strony boiska treningowego? Czy firma wygrywająca przetarg bedzie budowała ( etapami ) cały stadion czy na każdą nową trybunę będzie trzeba ogłaszać nowe przetargi jak to ma miejsce w przpadku Wisły Kraków? Czy mieszkańcy 2 kamienic i 2 budynków prywatnych, znajdujących się na działce gdzie znajduje się Stadion Miejski, dostali już pieniądze za swoje nieruchomości, mieszkania? Kiedy będą się wyprowadzali, kiedy nastąpi wyburzanie w/w obiektów?
Kiler
2009-01-20 22:22:54
TS Podbeskidzie Awansuje do EK i bedzie super a siatkarki mnie nie obchodza fajnie by bylo jak by sie wzieli za trybyny chociaz dobrze ze murwe zrobili i ze oświetlenie bedzie Pozdro dla wszystkich z Bielska i TD.... xD
2009-01-20 22:24:05
Zgadzam sie kryzys mzoe przeszkodzic
Kiler 56
2009-01-20 22:27:52
Kto wie czy GKS Katowice nie wycofa się bo niemaja pieniedzy i zawodnicy chća odejsc no cuż
kamil s.
2009-01-20 22:47:46
Szczerze zyczę Podbeskidziu awansu do Ekstraklasy i nawet będę ich dopingował na meczu ale... z taka polityką transferową czarno to widzę. Sprowadzenie przeciętnego a wręcz katastrofalnie grającego w łks i kszo sikory, młodzi ale nie ograni cieluch i żyła i co dalej?? Wolę jednego Sachę niż tą całą trójkę. brak doświadczenia w środku pola...A np Widzew- zatrudnienie Janasa, transfery Grzeszczyka, Matusiaka nie byle co a w planach jeszcze ze 2-3 klasowych piłkarzy. Wiem że Podbeskidzie nie ma tyle kasy, ale jeden klasowy piłkarz by się przydał do środka pola i koniecznie do ataku.Pozdrawiam!
Konrad
2009-01-21 09:24:50
Uważam, ze nie nalezy myśleć tak jak zwykli zadymiarze czerwono-zółto-zielonych, każda drużyna z BB, obojętnie jaka to będzie dyscyplina sportu, jaki to będzie klub sportowy, jeśli godnie reprezentuje nasze miasto na arenie krajowej i zagranicznej to należy się jej szacunek i życzenia dalszych sukcesów. W końcu to dla sławy i chwały nie tylko swojej ale klubu i całego miasta. Kłopoty GKS Katowice mnie nie interesują, to przeciez głównie dzięki temu klubowi i nieczystymi zagraniami działaczy i osób sprawujcych władze w państwie na początku lat 80-tych, BKS Stal przegrał walkę o 1 ligę co zepchnęło BB i cały region na sportowy margines na blisko 20 lat, przez co nawet infrastruktura sportowa do dnia dzisiejszego pozostawia wiele do życzenia. Dzisiaj mamy rok 2009 a dopiero teraz będziemy mogli chodzić na mecze, rozgrywane przy sztucznynm oświetleniu. Dobrze że sprzedano Sachę, dzięki temu pieniądze za niego uzyskane pozwoliły klubowi na uregulowanie różnych zaleglosci za czasów Jana Żurka- wypłaty, US, ZUS. A to podobno jeszcze nie wszystko. Wydaje się że o faktycznym długu klubu TSP z 2-3 lat wstecz, nigdy się nie dowiemy żebyśmy się nie denerwowali. Widzew może się i zbroi ale wsi nad nimi niewykonana kara za udział w korupcji, jeśli Sąd Najwyższy uchyli decyzję PKOL to PZPN dostanie zielone światło aby ukarać klub z Łodzi chociaz ci się podobno dogadują z PZPN, chodzi o złagodzenie kary ( karnej degradacji), pewno bedą minusowe punkty,pytanie kiedy je dostaną....
Jasio
2009-01-21 09:34:13
Tak. Tylo, że Widzew, Lubin i Korona się zbroją, a my mamy Mietka Sikorę... Trochę mało jak na 15 ciężkich meczów.
Konrad
2009-01-21 09:46:37
Oni tj. RTS, Lubin i Korona też gubili punkty gdzie popadło, więc jest szansa aby awansować chociażby dlatego, że zanosi się na dzień dzisiejszy na 1-2 karne degradacje z Ekstraklasy. Trzeba być w czołówce najlepiej na miejscach w przedziale 1-4!
kamel kibis ts podbeskidzie
2009-01-21 10:59:54
Dobrze że sprzedano Sachę, kopiono Mateusz Żyła (N - Sandecja Nowy Sącz Mateusz Cieluch (N - Polonia Bytom (ME)), Mieczysław Sikora (P - ŁKS Łódź) odeszli Marcin Hirsz (O - Dolcan Ząbki), MariszSacha (P - Cracovia) Grzegorz Pater (P - Stal Stalowa Wola, Kolejarz Stróże), Łukasz Gorszkow (P - Kolejarz Stróże
kamel kibis ts podbeskidzie
2009-01-21 14:29:19
poceba w bielsku na środek pomocy gracza daje propożycje Dariusz Kołodziej (P - Górnik Zabrze), Bartosz Iwan (P - GKS Katowice) Piotr Gierczak (P - Odra Wodzisław Śląski), poceba w bielsku napastników ), Artur Nowak (N - Zagłębiak Dąbrowa Górnicza Łukasz Ślifirczyk (N - Unia Janikowo
Konrad
2009-01-22 13:30:21
Jestem ciekawy tez jak długo zostanie u nas trener TSP, pan Marcin Brosz, widać, że to utalentowany i niekonfliktowy szkoleniowiec. Szkoda by było gdyby odszedł już w czerwcu, niezaleznie bowiem od wyniku sportowego w klubie wszystko zaczęło poprawnie funkcjonować a piłkarze grają efektownie i efektywnie. Jakie pomysly ma zarząd TSP aby trenera Brosza zatrzymać na następne lata? W Polsce jest bardzo mało utalentowanych szkoleniowców a ci starsi to ludzie którzy działali przez dziesiątki lat, w różnych ukladach często nieczystych, skąd zgadnąć więc czy trener jest dobry czy klub miał dobre układy w danym sezonie i tylko dlatego dobrze grał. Przyklad pana Żurka, kiedyś z "powodzeniem" prowadzil GKS Katowice w ekstraklasie. W sezonie 2008-09 nie umiał poradzić sobie znowu w Katowicach ale o klase niżej, pytanie czy to wina słabszych pilkarzy czy może GKS gra teraz uczciwie, co przerastało możliwości szkoleniowe tego terenera ( wyleciał przed końcem rudny jesiennej ) ? Dlatego trzeba na tym zastanowić czy aby w razie odejścia pana Brosza będą jego, godni następcy?
Marcin
2009-01-24 00:50:32
TSP, TSP, TSP, czemu miast zapomniało o innych klubach? Sekcja piłkarska BKS-u działa tylko dzięki wierze piłkarzy w sukces, bieda piszczy. Co z Zaporą? To samo.
jakesz
2009-01-24 13:01:29
Miasto określiło kryteria sportowe, które trzeba spełnić by dostać stypendia. Piłkarze BKS ani tym bardziej Zapory nie spełniają tych kryteriów. Spełniają piłkarze TSP, siatkarki Aluprof, siatkarze BBTS i pingpongiści Polsportu. I tyle. Miasto nie wspierało Ceramedu jak grał w okręgówce,dopiero jak klub sam osiągnął sukces sportowy. No to niech BKS awansuje sportowo to będzie brał udział w podziale tortu.
Marcin
2009-01-25 14:42:23
A jak ma awansować skoro nie ma kasy? Miasto powinno wspierać nie tylko wybranych do których kieszeni ktoś napompował prywatne pieniądze. Sport to nie jest dobro dla wybranych. Sport to dobro publiczne a im więcej klubów odnoszących sukcesy tym lepiej. Pamiętajmy też, że przekłada się to na popularność piłki nożnej / siatkówki / itd. Na promocję miasta również.
januszokrzesik
2009-01-25 21:11:17
do Marcin/ Sądzę, że Jakesz ma rację. Sport młodziezowy jest wspomagany na jednakowych zasadach we wszystkich klubach (TSP, BBTS, Zapora, BKS, Rekord), ale sport zawodowy - o ile w ogóle ma być finansowany przez samorządy - musi spełnić określone kryteria. Nie może być tak, że każdy komu zamarzy się być zawodowcem ma przechodzić na garnuszek miasta, także a-klasowy piłkarz. Najpierw pokaż, że reprezentujesz wysoki poziom, a potem domagaj sie pieniędzy! Podbeskidzie awansowało na zaplecze ekstraklasy za prywatne pieniądze od sponsorów i dopiero od niedawna ma wsparcie miasta w postaci stypendiów dla piłkarzy. Niech BKS na boisku pokaże, że spełnia kryteria uchwały Rady Miejskiej, to i pieniądze się znajdą na wyczyn. A na razie kibice BKS niech się cieszą, że po latach dewastacji stadionu miasto wzięło sie za remont, dzięki czemu także "zawodowcy" z BKS będą mogli grać na porządnej murawie. I niech się zastanowią, czy rzeczywiście stanowią jakąś promocję dla BB, skoro znani są głównie z rozrób i bijatyk.
Marcin
2009-01-27 19:49:01
Szanowny Panie Januszu, nie uważa Pan, ze wrzucanie kibiców BKS-u (którym nie jestem zresztą) do jednego wora z bandą idiotów bijących się na meczach jest trochę niesprawiedliwe?
Konrad
2009-03-21 19:05:37
Myślę, ze miasto nie zapomina o innych klubach, z tego co wiem o dotacjach mogą mysleć takie kluby jak: TSP, BKS-siatkówka, Gwardia dżudo no i Rekord- piłka halowa jeśli ci dostaną sie w tym roku do elity krajowego futsalu. Co do pilkarzy BKS, jesli awansują do nowej 2 ligi pobarażach na pewno UM w BB nie zapomni o nich i już na tym etapie rozgrywek doceni ta sekcję poprzez stypendia dla piłkarzy jakie mogą być przyznane na tym poziomie rozgrywkowym. tak na dobra sprawę piłki nożnejw BKS na dobrym poziomie nigdy nie będzie a kibole bardzo w tym dziele pomagają. Demolka przed spotkaniem o mistrzostwo 4 ligi gr.2 pomiędzy BKS a Góralem Żywiec, przelała czarę goryczy.
Konrad
2009-03-21 19:12:10
Kontynując temat... TSP spotkało to samo co wczoraj Legię w meczu z Górnikiem Zabrze, mianowicie brak klasowych napastników co powoduje, że cele zakładane na ten rok oddalają się na kolejny, jak bowiem myślec o awansie o klasę rozgrywkową wyzej skoro napastnicy TSP, boją się strzelać na bramkę albo jak już strzał jest oddany to albo za słabo albo nie celnie nie ważne jest czy to było z 20 metrów czy 3-4 metry od bramki rywali. A szkoda bo los sprawia, że góra tabeli, gubi punkty jak i gdzie popadnie.
Konrad
2009-04-15 19:53:38
Nieco z innej półki, ale warto się zwrócić z tym do autora blogu, pana radnego Janusza Okrzesika. Sprawa nie wygląda ciekawie, kiedy nasz samorząd z panem prezydentem Krywultem na czele, poszukuje środków na budowę nowego stadionu piłkarskiego wartego w granicach 70 do 100 milionów złotych! Miasto Zabrze, które ma budżet roczny podobny do naszego, również chce budować swój jak go nazywają "teatrem marzeń". Tyle tylko że ma on kosztować około 180-200 milionów zlotych.Nie było by w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie fakt, że na grudniowych obchodach 60-lecia istnienia tego klubu piłkarskiego, ktoś z przedstawicieli Ministerstwa Sportu, zapowiedział , że miasto Zabrze, dostanie wsparcie na poziomie50%!!!!! Wartości tej inwestycji i to w czasach kryzysu!!!! Rząd tnie wydatki gdzie się da, nie wiadomo na co może liczyć nasze miasto BB ( też budujemy stadion pilkarski - tańszy ), to jest skandal, nawet miasta będące organizatorami Euro 2012 dostały po około 30% dofinansowania rządaowego a Zabrze nie wiadomo dlaczego ma być wsparte na poziomie 50 %?! To kibice Górnika wymusili na władzach miasta budowę stadionu na ponad 30 tys. widzów, więc niech teraz budują go z własnych podatków a nie za pieniądze nas wszystkich! Nie zgadzam się abyśmy finansowali zachcianki miasta Zabrze, które wzięło na siebie takie zadanie. Nie wynikało to z rachunku ekonomicznego tylko z zachcianek kibiców tego przeciętnego miasta! Pisała o tym Gazeta Wyborcza 7.2.2009. Dlatego proszę Pana radnego oto aby wraz z Prezydentem miasta BB, monitorować ruchy Ministerstwa Sportu i oprotestować ewentualną niezasłużoną, zbyt wysoką dotację dla gminy Zabrze na budowe nowego stadionu. Niech samorząd tego miasta, występuje o dotacje ale w granichach 10% do 20% inwestycji, niech resztę sfinalizuje poprzez kredyty czy emisję obligacji. STOP budowie stadionu w Zabrzu z taką dużą dotacją jaką obiecuje władzom tego miasta, Ministerstwo Sportu!
Konrad
2009-05-01 21:08:17
Na 15 minut przed końcem RTS-TSP 3-0, w tym momencie kończą się na ten rok raczej, marzenia o ekstraklasie. Nie będzie to najlepszy rok w historii sportu w BB. Jedynymi rodzynkami są piłkarze halowi Rekoru, ktorzy wrócili do ekstraklasy i siatkarki BKS, które wywalczyły PP i tylko v-ce mistrzostwo Polski. Na pewno panu Doktorowi Januszowi Okrzesikowi jest smutno z tego powodu, ale prawda jest taka że były gorsze chwile w dziejach Pana klubu, widmo bankructwa, rzut karny dla Pelikana Łowicz przy stanie 1-2 na niekorzyść TSP, w barażach o utrzymanie, starej 2 ligi. Afera korupcyjna a jednak klub wychodził naprostą i to jest powód dla którego nikt nie może się załamać! Podbeskidzia BB, przestano się bać! Od 7 lat widac brak skutecznych napastników. Nie ma kto straszyć przeciwników z rzutow wolnych. Sam Merda meczów nie wygra. Jednak mnie martwi jedno, że te 4 budynki przy ulicy Żywieckiej jeszcze nie są własnością miasta, ze to spowalnia inwestycje związaną z budową nowego stadionu to jest smutne , że mieszkańcy w/w nieruchomości nie współpracują dla rozwoju naszego miasta! Mam nadzieję że do Czerwca 2009 roku sprawy wlasnościowe zostaną uregulowane a budynki bedą już puste! A zarząd TSP tak przygotuje skład na sezon 2009-10, że znowu wszystkie kluby 1 ligi zaczną sie was poprostu bać. A ja mam nadzieję że Pan Bóg pozwoli, zdrowie i życie zachowa, bo już ja sam nie mogę się doczekać awansu pilkarzy TSP do ekstraklasy. Czekam na radość na dobrą zabawę, chyba wszyscy jakoś po troszku na to zasłużylismy. Przegrywajac ten sezon nie załamujcie się nie niszczcie waszej pracy. Dajcie sobie i nam radość. Tak to w zyciu jest że chcąc coś w życiu osiągnać uczciwie i takie porażki przyjąć trzeba, ale iść dalej tą drogą do wymarzonego celu.
spiderman
2009-05-24 06:36:41
W dużej części zgadzam się z tym co pan napisał,ale mam pewne uwagi.Po pierwze sport wczynowy w Bielsku w głównej mierze zajmuje sie piłka nożna czy też siatkówka,a gdzie inne sporty??z własne doswiadczenie wiem ze sytuacja innyh klubów nie jest ciekawa.Zpowodu braku funduszy klub z bielskich łuczników zakończył działalnosc a dobrze rokował.Cieszę sie ze nowe obiekty są budowane,ale fascynacja sportem powinna rozpoczac sie w szkole a tam własnie cała baza i zaplecze są bardzo słabe,przez co głód sportu nie jest rozbudzany.
Komentarzy (13)

W goglach na sesję!

  

Redakcja zamieściła już informację, że mój blog bierze udział w konkursie na najlepszy blog roku 2008. Nagroda główna to podróż o wartości 15 tys. złotych, ale ja połakomiłem się na start w tym konkursie z innego powodu. Otóz w kategorii "Polityka" główną nagrodę stanowi SKUTER! A ja od wielu już lat marzę o takim cacku :-) Wyobrażam sobie siebie jak w garniturze i goglach podjeżdżam takim wehikułem pod Ratusz i idę na sesję. Wszystkie Volvo i BMW wysiadają przy Zipp Vega!

Poniżej lśniący przedmiot pożądania, a tutaj link do strony, na której dowiecie się co zrobić żebym stał się szczęśliwym posiadaczem tegoż skutera: www.blogroku.pl/januszokrzesik,gw3su,blog.html

Skuter Zipp Vega 125 ccm

Nagroda w kategorii Polityka

Vega to klasyczny miejski skuter o uniwersalnym charakterze. Jest doskonały nie tylko do przemieszczania się w miejskim tłoku, ale również na dalsze wypady.

Dane techniczne:

  • Silnik: jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
  • Pojemność: 125 ccm
  • Moc maksymalna: 7,3 KM przez 7500 obr/min
  • Maksymalny moment obrotowy: 7,76 Nm przy 5000 obr/min
  • Zasilanie: gaźnik
  • Akumulator: 12V/7Ah
  • Podwozie: Rama z rury stalowej
  • Pojemność zbiornika paliwa: 5l
2009-01-17 | Dodaj komentarz
shalafi
2009-01-17 14:32:43
Ha! Skuter pierwsza klasa! Powodzenia w konkursie!
Artur Bartkiewicz
2009-01-17 19:45:22
Niestety, garnitur będzie cały mokry od potu bo jazda skuterem po mieście daje dużą doze adrenaliny. Wiem bo jezdziłem chińską 50 i cały czas miałem dylemat : urwie się koło na dziurze czy potąci mnie tir :) To juz lepszy będzie garbus. Ale życze powodzenia.
janek
2009-01-18 10:17:49
a prawo jazdy na motory kolega ma?
ww
2009-01-18 12:02:04
My tutaj, w Zagłębiu Dąbrowskim, jesteśmy w stanie partycypować w realizacji Twoich marzeń. Deklarujemy więc, że jak wygrasz, podarujemy Ci ręcznie zdobiony kask i najlepsze z możliwych gogle. Sponsorem kasku będzie jedna z jednostek OSP, a gogli Sergey Brin ;-). Powodzenia.
blueeye
2009-01-18 13:36:57
Mój głos już został oddany! Widok Pana na skuterze, w garniturze i goglach oraz ręcznie robionym kasku na tle Ratusza- bezcenne! Konieczna, więc będzie krótka sesja fotograficzna by utrwalić tą chwilę...zglaszam się na ochotnika:)
jaga
2009-01-18 16:55:52
zobaczyc pana na skuterze.bezcenne.zycze powodzenia .mieszkanka B-B
jonasz
2009-01-19 20:40:38
Ja to bym wolał Krywulta w goglach zobaczyć na ym skuterku :-)
grzegorz
2009-01-19 22:39:44
Powodzenia! Trzymam kciuki.. za ostrożną jazdę!
zoja
2009-01-19 22:46:52
Powodzenia.Ja już swój głos oddałam i mam nadzieję że zaniedługo wsiądzie Pan na swoją "rakietę".:)
Tomek
2009-01-20 21:06:01
Tak, z tym skuterem to jest fajne. Sam o takim marzę, ale jest jeden problem. Tam na środku nie ma takiej ramy jak w rowerze i siedzisz na nim jak na taborecie na kółkach i trudno złapać równowagę. A tak wywalić się na parkingu przed Ratuszem na tej kostce w garniturze i z teczką, poharatać sobie całą maszynę to trochę obciach. Ale właściwie, jakbyś się dał karnąc z dwa kółka po Bielsku to wygrywaj. Pozdrowienia.
Miś kololowy
2009-05-25 02:40:48
zdjęcie, opis oraz zachwalanie sprzętu - o tym że okrzesiku jesteś daremny wiedziałem, ale że dorabiasz reklamami skuterów na swoim tak zwanym blogu???
januszokrzesik
2009-05-25 12:31:26
Misiu, gdzieś Ty był, jak Pan Bóg dzielił poczuciem humoru? Przegapiłeś, a przecież w życiu byłoby Ci łatwiej, i innym z Toba też...
Primum non nocere
2009-05-25 13:35:21
Brava dla "Misia" za trafne uwagi , a Pan Okrzesik nie powinien mieszać Pana Boga ani do autoreklamy ani do reklamy skuterów . A swoją drogą to ciekawe , że każdy kto skrytykuje byłego senatora to od razu dowie się jak bardzo jest niedoskonały . Proponuję konkurs na wyminienie wszystkich zalet Radnego Okrzesika. Pierwsza nagroda : pochwała pisemna z autografem Radnego Druga nagroda : pochwała ustna trzecia nagroda : brak nagany

W tegorocznym rankingu "Rzeczpospolitej" i miesięcznika edukacyjnego "Perspektywy", który klasyfikuje szkoły średnie z całej Polski, na dziewiątym miejscu w kraju znalazło sie najlepsze bielskie liceum - matematyczno-informatyczne LO nr 5, mieszczące się przy ul. Słowackiego. Popularna w BB "piątka" awansowała z 20. miejsca w zeszłym roku aż o 11 pozycji, okazując sie jednocześnie najlepszą szkoła w województwie śląskim! Gratulacje dla dyrekcji, nauczycieli i uczniów za świetną robotę. Szkoła nie ma może długiej tradycji ani "wypasionej" czy zabytkowej siedziby, z wygladu przypomina raczej hotel robotniczy, ale jest za to żywym dowodem na to, że wartościową szkołę tworzą wartościowi ludzie

Do tego liceum mam bardzo osobisty stosunek, chociaż do niego nie uczęszczałem (nawet gdyby istniało w moich czasach, to i tak z moimi zdolnościami matematycznymi nikt by mnie tam nie przyjął). Po pierwsze dlatego, że mam zaszczyt i przyjemność współpracować w samorządzie miejskim z ludźmi, którzy są współtwórcami tego sukcesu: z radnym Kazimierzem Polakiem (pierwszym dyrektorem i faktycznym twórcą tej szkoły) i radnym Bogdanem Dubielem (wieloletnim wuefistą w "piątce"). Po drugie, miałem przyjemność współpracować z obecnym dyrektorem liceum, Mirosławem Frączkiem, gdy jeszcze w latach osiemdziesiątych wydawałem w BB nielegalne wówczas pismo społeczno-kulturalne "Lewitacja", na którego łamach Mirek debiutował tekstem o kapitanie Kunickim. Po trzecie, bo wśród swoich współpracowników zawsze miałem wychowanków "piątki", którzy oprócz nauki zawsze mieli czas i energię na działalnośc społeczną (mało kto pamięta, że to właśnie z Jarkiem Ziębą i Piotrem Kowalskim w zamierzchłych czasach uruchamialiśmy bodaj pierwszy sztab Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy). I wreszcie, last but not least, od tego roku związany jestem z "piątką" przez mojego najstarszego syna Franka, który został uczniem tej szkoły.

Nie tylko LO nr 5 jest wysoko klasyfikowane w rankingu "Rzepy". Na wysokim 48 miejscu w kraju jest LO im. Reja, na 110. miejscu jest moje macierzyste LO im. Żeromskiego (było już wyżej w poprzednich latach), na 189. - LO im. KEN, 197. - LO im. Kopernika. Jeszcze lepiej wygląda to w skali województwa: "piątka" jest pierwsza, Rej - piąty, Żeromski - jedenasty, KEN - dwudziesty pierwszy a Kopernik - dwudziesty trzeci. W miare wysoko ulokowały się też: LO im. Osuchowskiego z Cieszyna i LO im. Kopernika z Żywca.

Jako radnego cieszy mnie fakt, że poza "Rejem" wszystkie te licea to szkoły samorządowe. Przeczy to kassandrycznym pieniom niektórych lokalnych polityków, którzy corocznie przy uchwalaniu budżetu wieszczą rychły upadek bielskiej oświaty. Ale skoro już o pieniądzach: warto wiedzieć, ile kosztuje utrzymanie bielskich szkół średnich. W budżecie na 2009 rok przeznaczamy na to ponad 94 mln złotych, przy czym subwencja oświatowa z budżetu państwa wynosi nieco ponad 88 mln. Brakujące sześć milionów miasto dokłada z własnych dochodów, ale jak widać są to dobrze wydane pieniądze.

2009-01-09 | Dodaj komentarz
Konrad
2009-01-10 10:12:37
W tym momencie władze miasta powinny wykonać jeszcze jeden ruch, przyciągnąć do miasta jak najwiecej inwestorów, oferujących prace umysłowe, b. dobrze płatne ( lokalizacje pod pomieszczenia biurowe ), żeby podatki od zarobków (udziały ) zostawały w naszej kasie a nie w kasach innych miast w Polsce czy za granicą.Nie po to kształci się młodych ludzi aby potem uciekali z miasta z powodu braku perspektyw! Nie mozemy sobie pozwolić aby ksztłacić- wspierać finansowo młodych ludzi, którzy po ukończeniu nauki będą uciekać z miasta ponieważ fizycznie za 1.5 tys. na rekę pracować nie bedą!
asnyczanin
2009-01-10 21:31:22
A co z Asnykiem? Na którym jest miejscu?
Artur Bartkiewicz
2009-01-11 19:58:29
To fakt, piątka jest klasą samą w sobie. Tak samo jak klasą jest dyrektor Polak . To cieszy. A cieszyłoby jeszcze bardziej jakby absolwenci takiej szkoły mogli kształcić się dalej w BB na równie wysokiej w rankingach uczelni wyższej.
januszokrzesik
2009-01-11 20:05:49
Witam po przerwie, panie Arturze! Cóż dodać: też bym chciał, ale matematyczny profil "piątki" wymaga tak naprawdę uniwersytetu. Obyśmy sie kiedyś doczekali!
jakub andrzejewski
2009-01-12 11:16:05
Do A.B./ Uczelni w Polsce może być dużo, albo dobre. Żeby było dużo i dobre, to się, niestety, nie da. Tak samo jak dobre i tanio. Zawsze jest coś kosztem czegoś, tak ten najlepszy ze światów został skonstruowany.
Artur Bartkiewicz
2009-01-12 16:33:43
A z drugiej strony studia poza domem też mają wiele plusów. Wiadomo: wino, kobiety i śpiew. TO PO CO JA STUDIOWAŁEM W BB ? :)
shalafi
2009-01-13 16:21:47
Gratuluję wszystkim autorom sukcesu 5 LO! Być może kiedyś doczekamy się uniwersytetu w Bielsku, ale przecież, póki co, absolwenci 5 LO mogą podjąć dalszą naukę na ATH, która ostatecznie w Ogólnopolskim Rankingu Wyższych Uczelni – 2008 Newsweeka, zajęła wysokie 5 miejsce (na 50 uczelni ocenianych), 4 miejsce zaś w grupie uczelni technicznych (na 19 uczelni ocenianych). Tak czy owak, przytoczone wyniki rankingu "Rz" cieszą i dowodzą, że pieniądze przeznaczone z budżetu na edukację, są pieniędzmi dobrze wydanymi. Oby tak dalej!
*
2009-01-15 18:28:31
http://www.super-nowa.pl/art.php?i=11575&cn=38403#cc
januszokrzesik
2009-01-15 19:13:14
Gwiazdko, ale do czego ten link ma nawiązywać? Bo my tu o szkołach średnich...Ale jeśli to chodzi o likwidację województwa bielskiego, to spieszę przypomnieć, że Grazyna Staniszewska, Zbyszek Leraczyk i ja złamaliśmy w tej sprawie dyscyplinę partyjną, ponosząc jakieś tam konsekwencje polityczne takiej niesubordynacji. Takie to były czasy, że parlamentarzyści głosowali zgodnie ze swoim sumieniem i poglądami, a nie kierowali sie wyłącznie dyrektywami kierownictwa partii. Postawy innych posłów nie chcę oceniać, pewnie mieli swoje racje.
*
2009-01-15 19:34:01
Wklejone bardziej jako ciekawostka, bo nie widzę tu żadnego shoutcasta lub czegoś w tym stylu, a wklejanie linku w komentarzach do wcześniejszych Pana notek byłoby bezcelowe ;) (nikt by nie zauważył). Chodziło mi o zwrócenie uwagi, że wcześniejsza Pańska notka wywołała reakcję ze strony SN, jak i wzrostu aktywności tego blogu, tak i podejmowany teamt w załączonym przeze mnie artykule również niejako się do Pana odnosi (stał Pan zdecydowanie w opozycji do osłabiania roli BB do rangi miasta powiatowego). Jedynie co mnie dziwi to to, że artykuł z SN nie polemizuje z Pana poglądami, a wręcz przyznaje rację, patrząc na to wszystko z perspektywy czasu ;) Ot, może taka moja nadintepretacja ;)
Kwiatuszek
2009-02-15 21:57:30
Jeśli chodzi o LOV świetna szkoła a to dlatego,że mają fantastycznech nauczycieli jak Pan Polak,wspaniały Dyrektor Frączek!!

Informacje:


Janusz Okrzesik


Urodzony 49 lat temu w Bielsku-Białej, absolwent Liceum im. Żeromskiego w Bielsku-Białej i Uniwersytetu Warszawskiego.

Doktor nauk politycznych (doktorat na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach), wykładowca Uniwersytetu Śląskiego i Wyższej Szkoły Finansów i Prawa w Bielsku-Białej.

Autor wielu publikacji, najbardziej dumny jest z podręcznika akademickiego 'Ustrój polityczny RP. Wprowadzenie', którego jest współautorem oraz z ostatnio wydanych książek: "Polski Senat. Studium politologiczne" oraz "Obywatele dyplomaci".

Były parlamentarzysta, poseł w latach 1989-1991 i senator w latach 1993-2001. Za swoje największe osiągnięcia polityczne uważa aktywny udział w ruchu 'Solidarności' i odzyskaniu niepodległości w 1989 r., udział w demontażu komunistycznej bezpieki i cenzury oraz wprowadzenie do polskiej konstytucji nowoczesnych zapisów chroniących środowisko naturalne. Jako największą porażkę w polityce odbiera swoją bezsilność przy likwidacji województwa bielskiego.

Cztery razy wybrany przez mieszkańców Bielska-Białej na radnego, po 15 latach zrezygnował z mandatu by objąć funkcję prezesa TS Podbeskidzie. Po wieloletniej przygodzie z Unią Wolności pozostaje od lat bezpartyjny.

Ma w domu mnóstwo książek, nie ma za to telewizora.

Dużo podróżuje, był w prawie 40 krajach na czterech kontynentach.

Archiwum:


2013
» październik (2)
» wrzesień (2)
» sierpień (2)
» lipiec (2)
» czerwiec (3)
» maj (1)
» kwiecień (2)
» marzec (4)
» luty (3)
» styczeń (4)

2012
» grudzień (4)
» maj (7)
» kwiecień (3)
» marzec (1)
» luty (3)

2011
» grudzień (3)
» listopad (1)

2010
» grudzień (4)
» listopad (5)
» październik (2)
» kwiecień (1)
» marzec (2)
» styczeń (2)

2009
» grudzień (1)
» listopad (2)
» październik (3)
» wrzesień (1)
» sierpień (1)
» lipiec (1)
» czerwiec (4)
» maj (1)
» kwiecień (1)
» marzec (3)
» luty (6)
» styczeń (7)

2008
» grudzień (4)
» listopad (2)
» październik (2)
» wrzesień (4)
» sierpień (2)
» lipiec (3)
» czerwiec (6)
» maj (7)
» kwiecień (5)
» marzec (9)
» luty (9)

Ostatnie komentarze


[bb]
Panie Okrzesik. Minęło 10 lat od Pana "poezji" dot. końskich zaprzęgów i bolka i lolka...
[]
Several of these games are worth some time and are actually beddckegadfadddc
[jan]
Tu nie ma co komentowac.Ksiezy i biskupów którzy beda pozwalac na profanacje kosciolow po prostu...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 854222
Newsów: 147
Komentarzy: 4761
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Janusz Okrzesik , blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała